Toon posts:

Windows 10 installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik windows 10 op mijn SSD installeren? ik krijg elke keer de volgende melding(en):
Niet toegewezen ruimte station 5 (Mijn SSD) Windows kan niet worden geïnstalleerd op dit station > Details weergeven: Kan windows niet op deze schijf installeren. de hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten van deze schijf niet. zorg ervoor dat de schijfcontroller ingeschakeld is( dat is ie) in het BIOS menu van de computer

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik windows 10, met een productcode
Moederbord: Asrock z77 Pro4-M
CPU: intel i5 3570K
HDD/SSD: seagate barracude 500GB HDD Samsung SSD 850 EVO 250GB Hardeschijf heb ik losgekoppeld. en is geformatteerd, SSD is nieuw.
600W PSU
Radeon r9 280X Grafische kaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD via diskpart geconvert naar mbr. (of hoe je dit ook noemt 8)7 )
gecheckt of de sata controller aanstaat

...

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-03-2016 18:05)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zou juist converteren naar GPT, zorg dat je in UEFI modus boot vanaf USB stick of DVD, de Windows setup zal zelf de nodige partities aanmaken. Na installatie kun je de harddisk weer aankoppelen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zou juist converteren naar GPT, zorg dat je in UEFI modus boot vanaf USB stick of DVD, de Windows setup zal zelf de nodige partities aanmaken. Na installatie kun je de harddisk weer aankoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Zorg ervoor dat je SSD aangesloten is op een van de twee Intel sata 6 Gbps poorten en dus niet aan de poorten van de Asmedia 1061 controller hangt.

/edit: Zie ook blz 13 van de handleiding, je moet dus niet SATA3_A0 en SATA3_A1 gebruiken maar SATA3_0 en SATA3_1, dit zijn de middelste twee (grijze) aansluitingen van dat blokje van zes.

[ Voor 39% gewijzigd door Nielson op 01-03-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus via diskpart weer converteren naar GPT, hoe weet ik zeker dat ik in UEFI modus boot?

bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt! hardstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
te vroeg gejuicht.. windows 10 word nu wel geïnstalleerd, en op het einde zegt ie dat de computer opnieuw opgestart moet worden. dus dat gebeurt, kom ik op een scherm met: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

hoe verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Je moet dan vanuit de BIOS instellen dat je wilt booten vanaf UEFI: Windows manager (of iets in die geest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg alleen de optie AHCI bij mijn SSD, hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik boot vanaf UEFI?
Pagina: 1