Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel in woning zonder aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 01:00

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Graag wil ik weten bij welk bedrijf ik moet zijn om er achter te komen wat het kost om kabel aan te laten leggen.

De hele straat heeft hier kabel, en ik zit midden tussen de woningen met een kabelaansluiting.
Echter was dit huis vroeger een schuur, en heeft dus geen kabelaansluiting (wel ADSL).

Geprobeerd:

Ziggo bellen:
"U moet maar even op google zoeken, wij leggen geen kabels."

Google:
https://www.mijnaansluiting.nl
(geeft geen optie kabel bij mijn woning?)

Zoeken op het forum:
Kabel aanleggen?
(geen antwoord)

Als iemand mij verder kan helpen, graag :)

Addict

Beste antwoord (via Addict op 02-03-2016 12:46)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 20:38
Als je naast je gewoon aansluitingen hebt zitten, dan hoef je echt niet op duizenden euro's te rekenen. Dat is pas van sprake als er een zo'n 100+m verderop een aansluiting zit.

Bij ons was dat het geval. Ziggo hun dichtstbijzijnde aansluitpunt zat 360 meter verderop. Dit zou duizenden euro's kosten.

De woning voor onze huidige: een aantal meter van de straat af, niet ver van een kastje en Ziggo vroeg "slechts" 700 euro. Of als de kosten dusdanig laag zijn, betalen ze het gewoon voor je.

Dit alles hebben we allemaal gedaan via die site die Google je geeft. Gewoon daarvan gebruik maken en je hebt echt binnen 3 dagen een reactie. Dat gaan ze je bij Ziggo en KPN namelijk ook vertellen. "Eerst een aanvraag doen, dan eventueel contact met ons opnemen."

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 02-03-2016 17:05 ]

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat zegt fourstack dan? Geef die ook geen kabel aan? Wel erg vreemd zeg.

Hoi!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023

• Addict

Addict

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2nsmirb.jpg

Dit geeft die site aan EWK

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Deze site linkt naar de zelfde site die ik in mijn eerste post aangaf :)

Addict

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Addict schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:15:
Ziggo bellen:
"U moet maar even op google zoeken, wij leggen geen kabels."
Nou en of ze dat (laten) doen maar dat kost een lieve duit hoor, als die kabel er niet al ligt en nog ingegraven moet worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Standaard telefoonlijn aanvragen bij kpn, volgens mij vaste bedragen. Daarna adsl erop via bv tele2

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Addict

Addict

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:22:
[...]

Nou en of ze dat (laten) doen maar dat kost een lieve duit hoor, als die kabel er niet al ligt en nog ingegraven moet worden.
Dat geloof ik, maar ik wil graag weten hoeveel.
Ik denk ook dat als ze dat laten doen, dat dat bedrijf toch ook wel te vinden moet zijn? :)

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
keur0000 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:29:
Standaard telefoonlijn aanvragen bij kpn, volgens mij vaste bedragen. Daarna adsl erop via bv tele2
Lees even mijn startpost voor je reageert :)

Addict

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:37
Gebeld via 088-717 2050?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Addict schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:15:
(geeft geen optie kabel bij mijn woning?)
Zou dat te maken kunnen hebben met de vroegere omschrijving "schuur"? Wat zegt BAG Viewer?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

404 Signature not found

• Addict

Addict

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:46:
[...]

Zou dat te maken kunnen hebben met de vroegere omschrijving "schuur"? Wat zegt BAG Viewer?
Gebruiksdoel:
woonfunctie

Oppervlakte
85 m2

Status
Verblijfsobject in gebruik

Denk dat het gewoon in orde moet zijn?

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar helaas wordt in dit topic ook niets opgelost.

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
Addict schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar helaas wordt in dit topic ook niets opgelost.
behalve dat ze destijds 5000,- rekenden voor een aansluiting over 200meter :?

404 Signature not found

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lang leve de privatisering :)

Vroeger toen alles nog koek en ei was hadden we de CAI welke door de gemeente aangelegd/onderhouden werd en voor telefonie hadden we de "PTT". Beide hadden in feite "leveringsplicht" en verzorgde de COAX en POTS aansluitingen van jouw huis op de centrales voor zichzelf (NUTS bedrijven).

Je hebt geluk dat de "stroom" nog steeds via TENNET ( + Enexis) geleverd wordt en alle leveranciers alleen over dát netwerk kúnnen leveren.

Wat jij nu wil is extra (directe) ontsluiting op de wijkcentrales van één van de twee (óf beide)... Dus Ziggo én/óf KPN :P

KPN heeft het oude PTT netwerk 100% in handen, Ziggo(UPC) heeft praktisch alle CAI bekabeling in beheer ....

Een derde optie voor je: "Darkfiber". Voordat je hiervoor de prijzen gaat opvragen bij een willekeurige aanbieder van zo'n product: Zorg dat je GOED op een stoel zit :+

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 01-03-2016 23:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• akatar
  • Laatst online: 11:24
denk niet dat ziggo dat überhaupt nog wil
heb 4 jaar geleden een aanvraag gedaan en moest toen 6000 euro betalen, toen even niet gedaan
paar weken terug toch maar even een nieuwe aanvraag gedaan, misschien is de prijs wel wat lager geworden.
ziggo: aanvraag afgewezen.......

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Wat zegt Reggefiber?
Heb je KPN of Ziggo zakelijk al eens gebeld?

Beide heb ik ervaring mee waarvan Ziggo (destijds UPC) moest klein stukje leggen. Kosten: rond de 1200 euro.
KPN zei in eerste instantie ook nee (lag nog helemaal geen kabel in de omgeving). Na enige tijd heeft KPN wel alles (laten) aanleggen hier waarvan (als ik het goed heb..) 50/50 werd gedaan qua kosten. 50% voor de huurbaas en 50% voor KPN. Kosten: Totaal lag dit rond de 20k. Hier was dus echter niets en moesten ze ruim 2km overbruggen. Denk hierbij dus ook enkele vergunningen die ze moesten regelen i.t.t. ééntje.
Beide was dus wel zakelijk.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Addict

Addict

Topicstarter
akatar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:50:
denk niet dat ziggo dat überhaupt nog wil
heb 4 jaar geleden een aanvraag gedaan en moest toen 6000 euro betalen, toen even niet gedaan
paar weken terug toch maar even een nieuwe aanvraag gedaan, misschien is de prijs wel wat lager geworden.
ziggo: aanvraag afgewezen.......
Moest er in jouw geval een grote afstand overbrugd worden?

Mijn buurmannen aan weerszijden hebben gewoon kabel, net als de overburen.
Ik weet niet precies hoe het werkt, met Coax, maar mochten ze er gewoon 1 kunnen bijprikken, dan is er misschien 1 meter graafwerk in de straat (de overige 2 meter is eigen terrein).

Addict

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Addict schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Moest er in jouw geval een grote afstand overbrugd worden?

Mijn buurmannen aan weerszijden hebben gewoon kabel, net als de overburen.
Ik weet niet precies hoe het werkt, met Coax, maar mochten ze er gewoon 1 kunnen bijprikken, dan is er misschien 1 meter graafwerk in de straat (de overige 2 meter is eigen terrein).
Kan je dan niet met de buurman wat afspreken?
Jij krijgt een kabeltje van hem en jij betaalt hem twee tientjes in de maand? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• akatar
mijn buren hebben ook kabel, er moet alleen een nieuwe kabel komen vanuit de wijkkast

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Gezien de kabel in gemeente grond gelegd dient te worden, heb je al eens geïnformeerd bij de gemeente ?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En anders 4G access point neerzetten met SIM kaart met geschikt abonnement .. ?

Hangt er natuurlijk vanaf welke eisen je stelt en of er persé teevee overheen moet.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• akatar
yep, die doen gewoon niets
er is een half jaar geleden geinventariseerd voor glasvezel, niets meer van gehoord. en ook mail die je stuurt hoor je niets van (gemeente slochteren)

• Addict

Addict

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
ik denk dat ik in de eerste plaats nog eens met Ziggo contact ga opnemen.
Als ik daar niet uit kom bel ik even met https://www.mijnaansluiting.nl

Ik denk dat ik toch wel moet rekenen op 2000+ euro als ik het zo lees hier.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
ing._Buttje schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:10:
En anders 4G access point neerzetten met SIM kaart met geschikt abonnement .. ?

Hangt er natuurlijk vanaf welke eisen je stelt en of er persé teevee overheen moet.
Ik heb momenteel 12 mbit ADSL (met TV), maar ik wil graag kabel, omdat het internet tergend langzaam is (1.4 mbyte/ps)

Addict

• akatar
ziggo stopt er zelf geen geld in, zij werken met vaste aannemers en die rekenen gewoon de hoofdprijs
in mijn geval iets van 200 meter voor 6000 euro (paar jaar geleden)

[ Voor 25% gewijzigd door akatar op 01-03-2016 23:13 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bij onmogelijk moet het pragmatisch...

Snelste abo nemen bij Ziggo (bij de buren) en dan netjes de verbinding en de kosten delen?

[ Voor 18% gewijzigd door albino71 op 01-03-2016 23:17 ]

Te koop....

• akatar
blijft een noodoplossing, eigenlijk moet dit gewoon een standaard voorziening worden, naast gas, licht, riool etc

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

akatar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:18:
blijft een noodoplossing, eigenlijk moet dit gewoon een standaard voorziening worden, naast gas, licht, riool etc
Tja, dat ligt er al, namelijk adsl...

Te koop....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

albino71 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:17:
Bij onmogelijk moet het pragmatisch...

Snelste abo nemen bij Ziggo (bij de buren) en dan netjes de verbinding en de kosten delen?
En dan achteraf een "meningsverschilletje" krijgen doordat er iemand "illegale" zaken aan 't uitvoeren is geweest op die verbinding?

En dan doel ik NIET op het simpel downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

• akatar
ik heb het dan ff over meer dan 50 Mbit

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wimmel_1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:19:
[...]

En dan achteraf een "meningsverschilletje" krijgen doordat er iemand "illegale" zaken aan 't uitvoeren is geweest op die verbinding?

En dan doel ik NIET op het simpel downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Dat is wel iets om over na te denken uiteraard, maar hoeveel internetverbindingen worden er wel niet gedeeld door studenten.

Te koop....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

albino71 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:22:
[...]

Dat is wel iets om over na te denken uiteraard, maar hoeveel internetverbindingen worden er wel niet gedeeld door studenten.
Veel!! Maar als je er wat verder over nadenkt (en dus niet zoals de poster boven je alleen maar naar bandbreedte gebruik kijkt) dan kun je jezelf behoorlijk in de nesten werken met zo'n constructie....

Er is hier in de buurt een paar jaar geleden een cell van "A.. ...da" opgerold doordat ze een trainingskamp voor potentiële NL leden hadden op een camping. De betreffende campinghouder was zich van geen enkel kwaad bewust en dácht gewoon een extra dienst te leveren aan de bezoekers......

• Addict

Addict

Topicstarter
akatar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:18:
Ik ben inderdaad niet van plan de verbinding te delen met de buurman.
Ik wil gewoon een eigen aansluiting.

Addict

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 09:43

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Is het niet een optie om op een ander adres met kabel een Ziggo aansluiting aan te vragen en dan deze te verhuizen naar je eigen adres?
Ik weet niet hoe dit precies met Ziggo zit, maar met een zakelijke internetverbinding ooit gezien dat de provider "even" een paar kilometer glas moest gaan leggen. De kosten konden niet doorbelast worden, vanwege de verplichting om te blijven leveren.

• Addict

Addict

Topicstarter
L_Jinx schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:36:
Is het niet een optie om op een ander adres met kabel een Ziggo aansluiting aan te vragen en dan deze te verhuizen naar je eigen adres?
Ik weet niet hoe dit precies met Ziggo zit, maar met een zakelijke internetverbinding ooit gezien dat de provider "even" een paar kilometer glas moest gaan leggen. De kosten konden niet doorbelast worden, vanwege de verplichting om te blijven leveren.
Nog niet over nagedacht eigenlijk, ik zal het eens onderzoeken.
Origineel idee, dat wel ;)

Addict

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is inderdaad een vrij originele insteek maar er zal vast wel iets "doms" in de algemene voorwaarden staan dat de leveringsplicht ophoudt op het moment dat er geen mogelijkheid tot leveren is na een verhuizing :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-03-2016 23:44 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Addict schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:12:
[...]

Ik heb momenteel 12 mbit ADSL (met TV), maar ik wil graag kabel, omdat het internet tergend langzaam is (1.4 mbyte/ps)
Nouja, het is niet onwerkbaar .. maar een sneller Adsl is niet mogelijk??

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
akatar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:11:
yep, die doen gewoon niets
er is een half jaar geleden geinventariseerd voor glasvezel, niets meer van gehoord. en ook mail die je stuurt hoor je niets van (gemeente slochteren)
Ik ken toevallig die Gemeente een beetje (woon in Groningen).
Ik verwacht dat daar gewoon een kritische berekening is gedaan over de winstverwachtingen en dat de baten niet kunnen zorgen dat de kosten er binnen afzienbare tijd uit zijn.
Er staan in Slochteren natuurlijk veel vrijstaande huizen/boerderijen die allemaal best een eind uitelkaar liggen.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zakelijk is het geen probleem. Ziggo betaald de eerste 1500 euro aanlegkosten.

Enige wat je nodig heb is een KVK nummer en na een jaar kan je nep-bedrijfje (incl abonnement) weer opzeggen en een particulier abonnement afsluiten.

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:39
Zakelijk kun je ook afsluiten zonder kvk. Doen ze daar moeilijk over stuur even een pm. Heb bij mijn broer de aanvraag in een bedrijfspand laten doen, kosten 0.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf een keer een aanvraag gedaan voor een kabel.
Winkelpand wat in 2 delen werd gesplitst.
Na een beetje touwtrekken met UPC toen der tijd, werd de hele straat open gemaakt.
Kleine 100 meter inclusief aansluiten e.d. kostte toen 150 euro.
Prijs was verrassend laag, we hadden op veel meer gerekend toen!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• mykene
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 12:19
Mijn ervaring:

Wij hebben jaren een slechte kabelaansluiting van Ziggo gehad, nu kun je je aansluitingen regelen destijds via aansluitingen.nl. Wij hebben het ingediend bij Ziggo, zij hebben voor ons alles betaald!

We hebben een nieuwe groene kabel gekregen in de meterkast, Ziggo heeft alles geregeld en betaalt. Er is dus kans dat je het gratis krijgt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 20:38
Als je naast je gewoon aansluitingen hebt zitten, dan hoef je echt niet op duizenden euro's te rekenen. Dat is pas van sprake als er een zo'n 100+m verderop een aansluiting zit.

Bij ons was dat het geval. Ziggo hun dichtstbijzijnde aansluitpunt zat 360 meter verderop. Dit zou duizenden euro's kosten.

De woning voor onze huidige: een aantal meter van de straat af, niet ver van een kastje en Ziggo vroeg "slechts" 700 euro. Of als de kosten dusdanig laag zijn, betalen ze het gewoon voor je.

Dit alles hebben we allemaal gedaan via die site die Google je geeft. Gewoon daarvan gebruik maken en je hebt echt binnen 3 dagen een reactie. Dat gaan ze je bij Ziggo en KPN namelijk ook vertellen. "Eerst een aanvraag doen, dan eventueel contact met ons opnemen."

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 02-03-2016 17:05 ]

• Addict

Addict

Topicstarter
Mocht iemand het interessant vinden, na de tip van deamosreapos even met Ziggo zakelijk gebeld.

Het contactnummer is gratis, ze zijn een stuk behulpzamer, en ik krijg nu binnen een week een mailtje met wat er verder van mij nodig is.

Het geval wil dat dit pand ook als winkel gebruikt gaat worden, en er dus een KvK nummer is.

Addict

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
@Addict: Ik heb niet hetzelfde probleem als wat jij hebt, maar ben wel erg benieuwd naar hoe het gaat eindigen! Zou je het resultaat willen posten in dit draadje toevallig? :)

• Addict

Addict

Topicstarter
joramoudenaarde schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:04:
@Addict: Ik heb niet hetzelfde probleem als wat jij hebt, maar ben wel erg benieuwd naar hoe het gaat eindigen! Zou je het resultaat willen posten in dit draadje toevallig? :)
Ik zal de vorderingen melden :)

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
Addict schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:05:
Mocht iemand het interessant vinden, na de tip van deamosreapos even met Ziggo zakelijk gebeld.

Het contactnummer is gratis, ze zijn een stuk behulpzamer, en ik krijg nu binnen een week een mailtje met wat er verder van mij nodig is.

Het geval wil dat dit pand ook als winkel gebruikt gaat worden, en er dus een KvK nummer is.
altijd goed om je bevindingen te posten, wie weet heeft iemand er later nog iets aan :-)

404 Signature not found

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:12
Addict schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:38:
[...]
Nog niet over nagedacht eigenlijk, ik zal het eens onderzoeken.
Origineel idee, dat wel ;)
Voor zover ik het weet, is dit geen probleem. Alleen als je het aanvraagt en ook gelijk een verhuizing wil. Dan gaan ze vraagtekens zetten. Waarom niet aanvragen op nieuwe adres. Dus de kans dat ze ermee akkoord gaan is minimaal.

• Addict

Addict

Topicstarter
Sinds mijn laatste post geen reactie van Ziggo gehad.
Morgen ga ik ze weer proberen te bellen.

Addict

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Hoever weg is de 'KPN' wijkcentrale.
Bij ons is 1 kantoorlokatie wijkcentrale 3km ver weg van de wijkcentrale.
Daar hadden we ook zo'n snelheid nu als bij jou.

Nu hebben ze sinds een maand VDSL2 bonding toegepast. En hoppa 30/30 up/down.
En dat zonder extra kosten.

Soms wilt het aangeven van een verhuizing wel zorgen voor een verbetering.

Wat Ziggo betreft. Als er een 'oud UPC' winkel in de buurt zit, ga er even langs, dat werkt het beste.
Of bel de zakelijke helpdesk: 0800 - 0620

• Addict

Addict

Topicstarter
Ziggo gebeld, ze gaan nu met een beetje haast (volgens de medewerker) een mailtje sturen.

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
zo moeilijk is het toch niet om een mailtje te sturen lijkt me :-)

404 Signature not found

• Addict

Addict

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:26:
zo moeilijk is het toch niet om een mailtje te sturen lijkt me :-)
Je zou het inderdaad denken, maar ik heb nog steeds niets binnen.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Heb nog steeds niets van Ziggo ontvangen.

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
Ze willen zeker geen geld verdienen aan je

404 Signature not found

• Addict

Addict

Topicstarter
Nog steeds niets.
Morgen nog maar eens bellen.

Addict

• Nox
  • Laatst online: 10:44

Nox

Noxiuz

wimmel_1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:45:
Lang leve de privatisering :)

Een derde optie voor je: "Darkfiber". Voordat je hiervoor de prijzen gaat opvragen bij een willekeurige aanbieder van zo'n product: Zorg dat je GOED op een stoel zit :+
Aanleg 2-100k en maandelijks 500 tot 2500 euro.

Optimale situatie is in stedelijk gebied en alles om de hoek. Dorpen zijn megaduur.

Reken ook ff op rackspace in je datacenter, 2k aan hardware en 200-600 euro pm aan transit.

Met een optalicentie kan je dan voor je eigen buurt ISP spelen, dat wel :+

Ik ken de situatie niet maar succes. 12mb/s is niet veel maar je kan wel alles mits geduld. Je kan ook met 4mbps opgescheept zitten...

[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 29-03-2016 21:22 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• SMSfreakie
  • Niet online
NoxiuZ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:21:
[...]

Ik ken de situatie niet maar succes. 12mb/s is niet veel maar je kan wel alles mits geduld. Je kan ook met 4mbps opgescheept zitten...
met 12mbits + IPTV blijft t een treurige zaak.. is het puur internet only.. ja dan is het wel "behelpen" en prioriteiten stellen maar niet ondoenlijk natuurlijk :-)

404 Signature not found

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:18
wees blij met je 12 mbit ik heb 9 mbit van kpn. de upgrade naar vvdsl staat bij ons gepland voor periode 3 van dit jaar dit was eerst periode 1 maar ja ze hebben blijkbaar geen haast in dorpen. :(

• Addict

Addict

Topicstarter
Eergisteren gebeld.
Ik moet nog een paar dagen wachten, omdat het wel even kan duren voordat ze een email sturen.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Nog steeds geen enkele reactie gehad.
Morgen nog maar eens bellen.

Ik krijg inmiddels de indruk dat ze niet zitten te wachten op nieuwe klanten.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Zojuist gebeld.
Bleek dat ze zaten te wachten op informatie, hoeveel meter de meterkast verwijderd is van de voordeur.

Ik heb hier op geen enkele manier bericht van gehad.

Ik krijg nu binnen 2 tot 3 weken bericht van de aannemer over eventuele kosten.

Wederom wachten dus.

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
Addict schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:56:
Zojuist gebeld.
Bleek dat ze zaten te wachten op informatie, hoeveel meter de meterkast verwijderd is van de voordeur.

Ik heb hier op geen enkele manier bericht van gehad.

Ik krijg nu binnen 2 tot 3 weken bericht van de aannemer over eventuele kosten.

Wederom wachten dus.
lekker zooitje dan ;)

maar is het niet logischer om te weten hoever de meterkast van de gevel af zit :?
buiten graven is een eitje natuurlijk maar als ze onder in de kruipruimte (er van uitgaan dat je die hebt) moeten werken lijkt me dat boeiender.

al zou je denk ik wel kunnen "besparen" door zelf een mantel buis vanaf je meterkast naar de juiste plek te leggen.
idem voor evt graafwerk in eigen grond :?

404 Signature not found

• Addict

Addict

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:39:
[...]

lekker zooitje dan ;)

maar is het niet logischer om te weten hoever de meterkast van de gevel af zit :?
buiten graven is een eitje natuurlijk maar als ze onder in de kruipruimte (er van uitgaan dat je die hebt) moeten werken lijkt me dat boeiender.

al zou je denk ik wel kunnen "besparen" door zelf een mantel buis vanaf je meterkast naar de juiste plek te leggen.
idem voor evt graafwerk in eigen grond :?
Ik vond het zelf ook een rare vraag eerlijk gezegd.

Hij vroeg eerst waar ik het aansluitpunt wou hebben, en surrgereerde meteen de meterkast.
Ik zei dat dat prima is, toen vroeg hij hoe ver het van de voordeur af zit om 1 of andere reden.

Mocht de kabel onder de voordeur binnenkomen dan leg ik inderdaad zelf hier even het 1 en ander aan zodat dat meteen voor elkaar is, en ik geen extra kosten heb.

Ik ben erg geduldig geweest, maar ik er kan naar mijn mening nog een hoop worden verbeterd bij Ziggo.

Ik blijf dit topic updaten tot ik weet wat de kosten worden, en wanneer het aangelegd gaat worden.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Zojuist een mail van Ziggo gehad.

Ze gaan me kosteloos binnen 4 tot 14 weken aansluiten!

Quote:
Middels dit schrijven willen wij u graag verder informeren inzake uw aanvraag voor het realiseren
van een nieuwe Ziggo kabelaansluiting(en). Onderaan deze brief vindt u een specificatie van de
aanvraag.
Uit een eerste calculatie is gebleken dat er geen kosten zullen zijn verbonden voor het aanleggen
van de Ziggo-aansluiting(en). Dit staat los van de abonnement kosten voor de dienst(en) die gaan
worden afgenomen bij Ziggo.

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
Addict schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:56:
Zojuist een mail van Ziggo gehad.

Ze gaan me kosteloos binnen 4 tot 14 weken aansluiten!

Quote:
Middels dit schrijven willen wij u graag verder informeren inzake uw aanvraag voor het realiseren
van een nieuwe Ziggo kabelaansluiting(en). Onderaan deze brief vindt u een specificatie van de
aanvraag.
Uit een eerste calculatie is gebleken dat er geen kosten zullen zijn verbonden voor het aanleggen
van de Ziggo-aansluiting(en). Dit staat los van de abonnement kosten voor de dienst(en) die gaan
worden afgenomen bij Ziggo.
mooi man! :-)

hopelijk zijn ze vlot, en heb je de tijd om een mooi verslag te doen van de werkzaamheden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 30-04-2016 17:38 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Ik wil net zeggen, Ziggo doet dat normaal gesproken gratis. Bij mijn broer ook zonder kosten en discussie via huisaansluitingen.nl geregeld.

• Addict

Addict

Topicstarter
SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:36:
[...]

mooi man! :-)

hopelijk zijn ze vlot, en heb je de tijd om een mooi verslag te doen van de werkzaamheden ;)
Zal ik doen :)

Gister al een telefoontje gehad dat ze bezig zijn met de gemeente om de staat open te graven.

Addict

• SMSfreakie
  • Niet online
Addict schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:08:
[...]

Zal ik doen :)

Gister al een telefoontje gehad dat ze bezig zijn met de gemeente om de staat open te graven.
eigenlijk wel netjes, dat je na een hoop ellende toch nou wel weer keurig op de hoogte gehouden wordt :)

404 Signature not found

• Addict

Addict

Topicstarter
Om het topic af te ronden.

Ik heb nu sinds 2 weken een zakelijke 300mbit verbinding.

De onderaannemer die verantwoordelijk is voor het aanleggen van de kabel heeft nogal wat vertraging veroorzaakt, omdat ze zomaar tegen CIAG BV hadden gezegd dat ik de aansluiting niet meer wenste.

Ik heb nog nooit contact met deze mensen gehad, en ik was ook erg verontwaardigd.

Gelukkig belde iemand van CIAG BV mij op om te vragen of ik de aansluiting niet meer wenste, omdat ze het vreemd vond dat ik er eerder zo op liep te hameren.

Nadat de kabel gelegd was, had ik binnen een week internet.

Ik kreeg nog wel een vreemde brief waarin ik gefeliciteerd werdt met mijn nieuwe woning, en dat ik zou worden afgesloten als ik geen nieuw abonnement zou nemen.

Meteen Ziggo gebeld, daar was iets mis gegaan in de administratie.

Een hoop gedoe, gebel en gezeur dus. Maar ik ben erg blij met mijn snelle verbinding! 8)

Addict

Pagina: 1