Mijn vraag
Eind 2011 heb ik mijn huidige computer samengesteld en deze heeft altijd goed gewerkt. Nu ben ik geen serieuze gamer meer maar speel voornamelijk casual. De laatste tijd is dit grotendeels Fallout 3 & New Vegas en zo nu en dan Crysis 2/3, FarCry3 en HalfLife2 met alles er rondom heen.
Nu wil ik over een tijdje beginnen met Fallout 4 (wacht op de GOTY editie) en met dat in mijn achterhoofd ben ik eens kritisch naar mij pc gaan kijken.
Met de videokaart die ik nu heb verwacht ik niet uit FO4 te kunnen halen wat ik wil en ik zou daarom graag advies willen hebben wat in mijn systeem de beste vervanger zou kunnen zijn en of er mogelijk nog meer bottlenecks zijn dan alleen de videokaart.
Ik verwacht niet FO4 of eventuele andere spellen of ultra high quality te gaan spelen.
Ik speel sowieso maar een paar uurtjes per week. Ik wil gewoon de komende jaren als het kan eigenlijk vooruit waarbij ik mijn spellen soepel op medium tot her en der high kan draaien.
Naast de vermelde games wordt er geregeld SolidWorks en Photoshop op de pc gebruikt.
Wat is je budget?
Budget wat ik in gedachten had €200-€250
Gebruikt is geen bezwaar zolang er maar garantie op zit.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur, pc is toendertijd grotendeels gebaseerd op een BBG
Huidig systeem
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Cooler MAster Hyper 212 Plus
- ASRock 870 Extreme3 R2.0
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 1GB
- 8gb Kingstom Valueram DDR3-1333
- Western Digital Caviar Green 1,5Tb
- Corsair Builder CX500 V2
- W7 64bit
- Dit alles in een Antec One Hundred
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al op het forum rond gekeken en al wat verder gezocht.
Mijn gedacht nu is om momenteel de CPU over te gaan klocken (3,8/3,9) en de videokaart te vervangen.
De vervangende kaarten die ik in gedachten had zijn:
- MSI R9 380 Gaming 4GB
- Sapphire NITRO R9 380X 4G D5
Maar misschien zit ik helemaal fout en is het zonde van het geld en kan ik beter naar een nieuw systeem kijken.
Eind 2011 heb ik mijn huidige computer samengesteld en deze heeft altijd goed gewerkt. Nu ben ik geen serieuze gamer meer maar speel voornamelijk casual. De laatste tijd is dit grotendeels Fallout 3 & New Vegas en zo nu en dan Crysis 2/3, FarCry3 en HalfLife2 met alles er rondom heen.
Nu wil ik over een tijdje beginnen met Fallout 4 (wacht op de GOTY editie) en met dat in mijn achterhoofd ben ik eens kritisch naar mij pc gaan kijken.
Met de videokaart die ik nu heb verwacht ik niet uit FO4 te kunnen halen wat ik wil en ik zou daarom graag advies willen hebben wat in mijn systeem de beste vervanger zou kunnen zijn en of er mogelijk nog meer bottlenecks zijn dan alleen de videokaart.
Ik verwacht niet FO4 of eventuele andere spellen of ultra high quality te gaan spelen.
Ik speel sowieso maar een paar uurtjes per week. Ik wil gewoon de komende jaren als het kan eigenlijk vooruit waarbij ik mijn spellen soepel op medium tot her en der high kan draaien.
Naast de vermelde games wordt er geregeld SolidWorks en Photoshop op de pc gebruikt.
Wat is je budget?
Budget wat ik in gedachten had €200-€250
Gebruikt is geen bezwaar zolang er maar garantie op zit.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur, pc is toendertijd grotendeels gebaseerd op een BBG
Huidig systeem
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Cooler MAster Hyper 212 Plus
- ASRock 870 Extreme3 R2.0
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC 1GB
- 8gb Kingstom Valueram DDR3-1333
- Western Digital Caviar Green 1,5Tb
- Corsair Builder CX500 V2
- W7 64bit
- Dit alles in een Antec One Hundred
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al op het forum rond gekeken en al wat verder gezocht.
Mijn gedacht nu is om momenteel de CPU over te gaan klocken (3,8/3,9) en de videokaart te vervangen.
De vervangende kaarten die ik in gedachten had zijn:
- MSI R9 380 Gaming 4GB
- Sapphire NITRO R9 380X 4G D5
Maar misschien zit ik helemaal fout en is het zonde van het geld en kan ik beter naar een nieuw systeem kijken.