Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bios batterij vervangen, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een maat en ik hebben zojuist het bios batterijtje vervangen (en moesten we de videokaart eruit halen om erbij te komen) en nu geeft de computer geen beeld meer (de monitor blijft in standby mode) we hebben al de kabels nagekeken en de stekker op de aansluiting van het moederbord gedaan inplaats van op de videokaart maar het maakt geen verschil, iemand tips om erachter te komen wat het is (we zijn geen computer helden dus graag in het "nederlands" haha)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon trouwens geen toepasselijk sup-forum vinden dus hoop ik dat deze post hier thuis hoort

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:21
Ik vermoed dat het BIOS nu de onboard graka aan heeft gezet ! , de monitor denkt nu nog dat je via DVI/HDMI hebt aangesloten, kijk of je in het menu dat kan veranderen. (Ik heb dit 1 keer gehad vandaar)

[ Voor 53% gewijzigd door MEN-O op 01-03-2016 19:50 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Druk eens je geheugenbankjes/reepjes goed aan en check of de klemmetjes daarvan goed vastzitten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37

Detmer

Professioneel prutser

Niet toevallig de voedingsstekker voor de videokaart vergeten?

Ik zou de videokaart er uit halen en testen op de onboard grafische kaart. Werkt dit? Check de bios voor de instellingen m.b.t. videokaart / onboard kaart. Probeer het daarna nogmaals met de videokaart.
Werkt dit niet? Dan is er meer aan de hand en moet je naar andere onderdelen kijken. Geheugen niet per ongeluk aangetikt dat ze los / slecht vast zitten?

[ Voor 22% gewijzigd door Detmer op 01-03-2016 19:52 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com