Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:50
Mijn vraag

Ik ben net klaar met met mijn build en zet hem aan maar hij ziet mijn m2 950 pro niet.
Moet ik daar iets voor instellen aangezien ik graag Windows daarop zou willen zetten.

Ik heb op het moederbord poort 1 2 en 3 in gebruik en daarbij dus 2x m2

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mobo:msi m7
Processor 6700k
1x 850 pro ssd
2x 2TB
En waar het om gaat
2x m2 samsung 950 pro 512gb.
Titan x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht in de bios naar instellingen en gegoogeld, maar waarschijnlijk niet goed genoeg want het zal vast ergens staan.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via martijnuitoss op 02-03-2016 17:43)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je een BIOS-update geprobeerd? Mogelijk dat die eerst nodig is voor de 950 wordt gevonden, er van uitgaand dat je bedoelt dat de BIOS de SSD niet kan vinden en niet Windows of Linux.

Er is er pas nog een uitgebracht met "Improved PCIe SSD compatibility" in de changelog. https://www.msi.com/produ...-GAMING-M7.html#down-bios

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 01-03-2016 18:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je een BIOS-update geprobeerd? Mogelijk dat die eerst nodig is voor de 950 wordt gevonden, er van uitgaand dat je bedoelt dat de BIOS de SSD niet kan vinden en niet Windows of Linux.

Er is er pas nog een uitgebracht met "Improved PCIe SSD compatibility" in de changelog. https://www.msi.com/produ...-GAMING-M7.html#down-bios

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 01-03-2016 18:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:50
Dat ga ik meteen proberen.het lijkt er wel op dat hij er nu 1 ziet.

Mischuen dat ik ook de sata poorten niet goed heb.
In de manual stond welke sata poorten beschikbaar zijn bij installatie.m2 slots maar vond het een beeje onduidelijk.

Ik ga weer even stoeien. Alvast bedankt

Edit: het werkt heb de bios geupdate en de ssd geformateerd.

Na een half uur sprong alleen mijn titan x stuk.
Er is een zwart blokje aan de achterkant uit elkaar geklapt.

[ Voor 24% gewijzigd door martijnuitoss op 02-03-2016 17:32 ]