Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoe werkt Google Cast op AV Receivers?

Ooit koop ik een andere AV Receiver. In plaats van audio kabeltjes mooi alles met HDMI met elkaar verbinden en genieten maar. Nieuwe snufjes die je nu al ziet zijn Spotify op een AV Receiver. Nou gebruik ik geen Spotify, maar Google Play Music wel. Dus Google Cast op een AV Receiver klinkt leuk. Maar hoe werkt dit dus in de praktijk.

http://www.receiverstore....rsterkers.html?9282=86164

Mijn Samsung slimme televisie heeft ook een internet verbinding, kan ik ook mee youtuben, maar de bediening is ruk. Sinds een paar jaar gebruik ik Chromecast en dat werkt super. HDMI ingang op de tv is voldoende. En dat maakt het hele slimme gebeuren op de tv dus overbodig.

Is de Google Cast in een AV Receiver ook zoiets goeds bedacht, maar met matige werking. Of is dit eigenlijk een ingebouwde Chromecast?

Ik ben dus eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe zoiets dus werkt, wat ik ermee kan, is het geen overbodige luxe?

Beste antwoord (via oomkoen op 02-03-2016 07:08)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is een ingebouwde ChromeCast en zal zo worden weergeven door devices, maar wel vaak audio only.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het is een ingebouwde ChromeCast en zal zo worden weergeven door devices, maar wel vaak audio only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij is het hetzelfde als de cast ondersteuning op smart-tv's. Het is wat beperkter qua mogelijkheden. Ik prefereer nog steeds een losse Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is net zoiets als met Airplay en DLNA. De implementatie van de mogelijkheden verschilt van producent tot producent. En daarmee ook de bruikbaarheid ervan.
Wil je een volledige implementatie van Googlecast, koop een chromecast en een "normale" networked home cinema receiver. Die laatste zijn er zat te vinden, en voor ieder budget :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
Ok. Net als Chromecast een gigantische verbetering is voor de tv. Zal dit dus ook voor de receiver zo zijn.

Weet ik dat, hoef ik er in ieder geval niet op te geilen op al die snufjes wat een receiver tegenwoordig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
Nog even verdr aan het zoeken geweest. Sony STR DN-860 heeft onder andere Google Cast. Op de product pagina van Sony wordt je bij het knopje meer info over Cast zelfs doorverwezen naar een Google pagina: http://www.google.com/cast/

Je kan dus stellen dat het simpelweg Chromecast ingebouwd in de Receiver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

oomkoen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:08:
Nog even verdr aan het zoeken geweest. Sony STR DN-860 heeft onder andere Google Cast. Op de product pagina van Sony wordt je bij het knopje meer info over Cast zelfs doorverwezen naar een Google pagina: http://www.google.com/cast/

Je kan dus stellen dat het simpelweg Chromecast ingebouwd in de Receiver is.
Ja, maar wel audio only nogmaals.
Ik heb een ingebouwde in mijn Sony TV en die doet alles wat ik nodig heb. (Ik heb het voordeel dat ik het beeld van de TV gewoon uit kan zetten als ik alleen audio wil hebben.)

Ik zou je bij receivers trouwens niet blind staren op dit soort functionaliteit. Je receiver gaat doorgaans vrij lang mee en deze technieken vernieuwen zich om de haverklap. Een extern device is daarom niet zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Zou je een receiver als de genoemde Sony ook deel uit kunnen laten maken van een "groep" (bijvoorbeeld met een extra draadloze speaker)?

Toen ik even geleden op zoek was naar een nieuwe receiver heb ik dit geprobeerd uit te vinden, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk het niet. Die groepsfunctie is naar mijn weten alleen voor de Chromecast audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Dat zou wel jammer zijn. Mijn intentie was om de huiskamer en open keuken qua muziek te linken via een groep in chromecast. Als je dan een cast-ready receiver hebt zou je in theorie alleen een extra draadloze speaker met castfunctionaliteit aan hoeven schaffen.

Een chromecast audio toevoegen aan een cast-ready receiver klinkt zo onhandig

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomkoen
Hann1BaL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:48:

Ik zou je bij receivers trouwens niet blind staren op dit soort functionaliteit. Je receiver gaat doorgaans vrij lang mee en deze technieken vernieuwen zich om de haverklap. Een extern device is daarom niet zo'n slecht idee.
Dat is mijn gedachte eigenlijk ook. En Chromecast heb ik toch al.
Pagina: 1