Game blog met face-cam of selfie stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 742161

Topicstarter
We weten dat je van jongs af aan leert om in jezelf te geloven, tot het bizarre aan toe. Er is geen tijd of ruimte voor twijfel, laat staan voor zelfreflectie.

Veel bedrijven willen dat je solliciteert door middel van een zelfgemaakt filmpje van jezelf, wat zou de volgende stap worden vraag je je dan af.

Het is handig als je een spel aan het spelen bent en je komt niet verder om het even op YouTube op te zoeken.. de laatste jaren zijn er tot grote ergernis mensen die zichzelf maar al te graag filmen als ze iets aan het uitleggen zijn.

Waar stopt deze zelfingenomenheid? Hopen dat de selfie stick de laatste heidense uitvinding is die wij mee ''moeten'' maken.

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07 16:49
Ik snap hem niet helemaal :? Bedoel je vloggers? Of youtubers met een facecam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frostbiter schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:48:
Ik snap hem niet helemaal :? Bedoel je vloggers? Of youtubers met een facecam?
Allebei eigenlijk, zelfde principe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:42
Tja, het is maar net waar je je druk om maakt. Denk dat je niet helemaal de doelgroep bent voor de filmpjes die deze YouTubers maken dan.

Een facecam bij een video wordt niet echt toegevoegd om 'jezelf te laten zien uit zelfingenomenheid', maar meer omdat de entertainment value van een video gewoon omhoog gaat door de facecam. Het is toch ook leuker om in een let's play de reactie van de YouTuber te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:27

Typhone

Who Dares Wins

Die zelfingenomenheid stopt zodra wij (de gehele rest dus) stopt met kijken. Zolang dat niet het geval is blijven die filmpjes staan. Ik moet ze ook niet maar zie ze nooit. Ja soms die gescripte Amerikaanse blije shit waarin zogenaamde gamers een 'horror' game gaan spelen en dan heel geanimeerd blij en nep 'bang' gaan doen. In mijn ogen komt het publiek wat dat echt leuk vindt nog wat hersenontwikkeling te kort in de zin dat ze <12 jaar zijn gemiddeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 742161 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:24:
We weten dat je van jongs af aan leert om in jezelf te geloven, tot het bizarre aan toe. Er is geen tijd of ruimte voor twijfel, laat staan voor zelfreflectie.
Wie zijn "we" hier in? Jij en je vrienden? Ik herken hier namelijk helemaal niets van. Noch van mezelf, noch van mensen om me heen. Ofwel: De stelling die de basis vormt van je relaas is onwaar.
Veel bedrijven willen dat je solliciteert door middel van een zelfgemaakt filmpje van jezelf, wat zou de volgende stap worden vraag je je dan af.
Definieer "veel". Ik ken geen enkel bedrijf die vraagt om solicitatie met een zelfgemaakt filmpje. Again; je zet een stelling neer die simpelweg niet waar is.
Het is handig als je een spel aan het spelen bent en je komt niet verder om het even op YouTube op te zoeken.. de laatste jaren zijn er tot grote ergernis mensen die zichzelf maar al te graag filmen als ze iets aan het uitleggen zijn.
Dat is heel eenvoudig op te lossen: Kijk gewoon niet naar die filmpjes. Heb je er geen last van. Probleem opgelost.
Waar stopt deze zelfingenomenheid? Hopen dat de selfie stick de laatste heidense uitvinding is die wij mee ''moeten'' maken.

Ik vindt dat je zeurt. Ik vindt dat er iets is in De Wereld waar jij geen voorstander van bent en dat je dat vervolgens opblaast door stellingen te poneren die bewijsbaar onjuist zijn maar wel goed uit komt voor je verhaaltje. Ik vindt dat het tijd wordt dat je je realiseert dat JOUW zelfingenomenheid er voor zorgt dat jij denkt dat de wereld zich aan jou aan moet passen. Tip: Dat gaat niet gebeuren.

Als je ergens niet blij mee bent dan kun je drie dingen doen:
- Jezelf aanpassen en er wel blij mee worden (okay, niet echt een waarschijnlijke oplossing; ik zou het sterk afraden, ga je op den duur niet blij van worden)
- Er over gaan klagen op welke manier dan ook; ook deze is sterk af te raden; gaat je niets opleveren en ga je ook niet blij van worden
- Accepteren dat de wereld zo nou eenmaal in elkaar steekt, datgene waar je niet blij van wordt uit de weg gaan en doorgaan met je leven. Probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:01

DonJunior

NO Moderator

Fuwor schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:58:
[..]
Het is toch ook leuker om in een let's play de reactie van de YouTuber te zien?
Helemaal eens met de laatste zin. Ik kijk veel Let's plays, gewoon vanwege het vermaak en inderdaad de reactie van de gamers. Echter zijn er erg veel mensen die 'vloggen' die de hele dag hun mobieltje in hun eigen gezicht duwen en dan filmen wat er achter hen gebeurd.. Daardoor is 80% beeldvulling hun kop en zie je nooit echt goed wat er zich nu daadwerkelijk afspeelt. Daar heb ik dus wel echt een schurft aan. Deze video's zie je ook steeds vaker voorbij komen in Fail compilaties (leed vermaak is het mooiste wat er is) ..
Dan filmen ze zichzelf hoe ze iets meemaken.. waarom in godsnaam.. film gewoon wat je wilt laten zien.. die kop van je kennen we nu wel :/

Dat gezegd hebbende.. misschien heb je dan wel weer gelijk met je eerste zin.. :D

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:38:
[...]

Wie zijn "we" hier in? Jij en je vrienden? Ik herken hier namelijk helemaal niets van. Noch van mezelf, noch van mensen om me heen. Ofwel: De stelling die de basis vormt van je relaas is onwaar.

[...]

Definieer "veel". Ik ken geen enkel bedrijf die vraagt om solicitatie met een zelfgemaakt filmpje. Again; je zet een stelling neer die simpelweg niet waar is.

[...]

Dat is heel eenvoudig op te lossen: Kijk gewoon niet naar die filmpjes. Heb je er geen last van. Probleem opgelost.

[...]

Ik vindt dat je zeurt. Ik vindt dat er iets is in De Wereld waar jij geen voorstander van bent en dat je dat vervolgens opblaast door stellingen te poneren die bewijsbaar onjuist zijn maar wel goed uit komt voor je verhaaltje. Ik vindt dat het tijd wordt dat je je realiseert dat JOUW zelfingenomenheid er voor zorgt dat jij denkt dat de wereld zich aan jou aan moet passen. Tip: Dat gaat niet gebeuren.

Als je ergens niet blij mee bent dan kun je drie dingen doen:
- Jezelf aanpassen en er wel blij mee worden (okay, niet echt een waarschijnlijke oplossing; ik zou het sterk afraden, ga je op den duur niet blij van worden)
- Er over gaan klagen op welke manier dan ook; ook deze is sterk af te raden; gaat je niets opleveren en ga je ook niet blij van worden
- Accepteren dat de wereld zo nou eenmaal in elkaar steekt, datgene waar je niet blij van wordt uit de weg gaan en doorgaan met je leven. Probleem opgelost.
HAHAHA voor de rest ben je niet bijdehand? Jij kan je hier niet in vinden, en je maakt je er druk om. Zelfde verhaal.. maar dat had je niet door ogenschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 742161 op 02-03-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Anoniem: 742161 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:24:

Ik heb er eerlijk gezegd geen last van. Youtubers die te vol van zichzelf zijn negeer ik gewoon :). Hetzelfde geldt overigens voor mensen op alle vormen van sociale media. Als bepaalde content me niet bevalt, dan negeer ik het gewoon.

Het voordeel van Youtube is dat er voor 99,99999% van de games heel veel video's beschikbaar zijn, waardoor er altijd wel 1 video te vinden is in de vorm die ik graag zie.

Zelf vind ik Let's Play video's bijvoorbeeld niets aan, maar ik ga niet zeuren over mensen die Let's Play video's maken. Als 40 miljoen mensen graag naar een schreeuwende Pewdiepie kijken, dan is dat wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:02

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Vroegah, toen je nog Gamefaqs guides had en je het makkelijk kon opzoeken. Nouja die heb je nog steeds + wiki's. :) Voor specifieke walkthroughs kijk ik nooit op Youtube.

Voor de rest hangt het bij games af van de persoonlijkheden en welke doelgroep ze voor ogen hebben. Er zijn er zat die het spelen van games met facecam (of in een studio) voor de lol of educatie wel leuk kunnen maken.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Solliciteren met een zelfgemaakt filmpje? Echt nog nooit van gehoord. Ik heb sinds november een nieuwe baan en in de periode daarvoor toch wel een aantal keer gesolliciteerd, maar dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Verder een volstrekt onherkenbaar wazig en onsamenhangend verhaal. Alsof je een topic wilde openen, maar niet wist waarover.
Pagina: 1