[PROVIDER: FIBER] Hoe kan ik mijn ip laten veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743209

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb de provider FIBER (waar ik bij zit) al een paar gecontacteerd en uitgelegd dat ik gedosst word, natuurlijk krijg je antwoorden van het zit je in je kabel etc etc. Je kent het wel ;)

- Zijn er mensen die hier meer verstand van hebben of ik hun op een bepaalde manier kan overtuigen om mijn ip te verander?
- Nieuwe router aanschaffen heb ik ook een paar keer gehoord; verandert dit je ip dan zoja? Is dat bij elke provider.

Als jullie tips hebben of weetjes laat het me weten! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Paul 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 743209 op 01-03-2016 15:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zal een reden zijn dat je aangevallen wordt? En hoe weet je dat het een DDOS is; welk bewijs heb je daarvoor en in hoeverre klopt jouw bewijs? Blijkbaar vindt FIBER niet dat je wordt aangevallen; ik neem toch aan dat de verstoring, die zij zien op het back-end, dusdanig laag ligt, dat ze geen aktie ondernemen om de aanval op hun netwerk te stoppen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben een livestreamer op twitch.tv (live stream programma voor gamers)
ik heb een keer een bepaalde teamspeak server gejoind waarop ze jouw IP kunnen zien. Elke keer als ik live ga word ik gedownt binnen enkele minuten. Mijn internet is super (50 up and 50 down) (Ik heb op speedtest 48 up en 49 down) en ik heb nooit last van lagg of iets dergelijks. Regelmatig bekijk ik ook mijn packet loss en die staat altijd op 0%. Ik heb ze dit uitgelegd via de telefoon en ze zouden het doorsturen naar een hogere afdeling.

Het blijft ook moeilijk om uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Wat bij mij werkte was: router die achter het modem hing, MAC clonen van een andere pc die je op de router gaat instellen.. Het modem ziet dat een ander MAC en gaat dan een nieuw ip geven.

Dit heb ik namelijk perongelijk welles gehad, ik wou nooit een ander ip :P

[ Voor 17% gewijzigd door Marsjee op 01-03-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marsjee schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:31:
Wat bij mij werkte was: router die achter het modem hing, MAC clonen van een andere pc die je op de router gaat instellen.. Het modem ziet dat een ander MAC en gaat dan een nieuw ip geven.

Dit heb ik namelijk perongelijk welles gehad, ik wou nooit een ander ip :P
Oke, ik kan kan dus een goedkope router aanschaffen? En je zou je dit eventueel nader kunnen uitleggen. Ik ben zelf niet de slimste in dit soort zaken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 15-07 19:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 743209 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:24:
ik heb een keer een bepaalde teamspeak server gejoind waarop ze jouw IP kunnen zien.
Elke pc of website waarmee je via het internet verbinding maakt kan je publieke ip-adres zien.
Elke keer als ik live ga word ik gedownt binnen enkele minuten.
Okay, maar hoe weet je dat dit door een DDOS aanvalt gebeurt, en waarom zou dit ineens ophouden als je van ip-adres veranderd? Grote kans dat ze gewoon je nieuwe ip-adres gaan gebruiken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]
Okay, maar hoe weet je dat dit door een DDOS aanvalt gebeurt, en waarom zou dit ineens ophouden als je van ip-adres veranderd? Grote kans dat ze gewoon je nieuwe ip-adres gaan gebruiken.
[/quote]

Sins ik een bepaalde teamspeak heb gejoind gebeurd het. Het is een jaar goed gegaan, totdat ik iets meer onvoorzichtig ben gaan doen met bepaalde servers te joinen (wat natuurlijk stom is). Het gebeurd overigens veel bij live streamers.

Ik maak geen gebruik van skype, klik geen links die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:24
Question Mark schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Elke pc of website waarmee je via het internet verbinding maakt kan je publieke ip-adres zien.

[...]
Punt is dat op een teamspeak server waarschijnlijk een aantal scriptkiddies mee zitten te kijken en daar hebben ze natuurlijk zijn IP gezien. Het is natuurlijk niet dat ze achter zijn IP komen via twitch, dus hoe moeten ze aan zijn IP komen als hij niet meer op dat soort teamspeak servers gaat? Je kan als streamer dat soort dingen blijkbaar helaas niet meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
In teamspeak kan alleen de beheerder/admin IP adressen zien. Dus ook niet zomaar iedereen op ts3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Juist, er waren waarschijnlijk meerdere server admins aanwezig. De community is al toxic genoeg en het komt vaker voor. Mensen vragen aan de admins, hey drop mij die ip (je weet hoe het gaat)
Het is een domme fout van mij, maar van alles leer je weer wat.
Ik heb als het goed is een Fritzbox 7360, kan ik nog eventuele dingen aanpassen in de fritzbox?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 743209 op 01-03-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik snap dat er "iets" gebeurd waardoor je nu slecht online komt via twitch. Ik heb nog steeds geen echte bewijzen gehoord dat er ook daadwerkelijk een DDOS aanval plaats vind. Als TS daadwerkelijk een DDOS aanval kan aantonen door bv in zijn routerlogs te kijken, dan kan TS dan aankaarten bij Fiber.

Het enige wat we nu weten is dat TS een slechte gebruikerservaring ervaart bij het gebruik van twitch. Een oorzaak is nog niet aangetoond. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:42:
Ik snap dat er "iets" gebeurd waardoor je nu slecht online komt via twitch. Ik heb nog steeds geen echte bewijzen gehoord dat er ook daadwerkelijk een DDOS aanval plaats vind. Als TS daadwerkelijk een DDOS aanval kan aantonen door bv in zijn routerlogs te kijken, dan kan TS dan aankaarten bij Fiber.

Het enige wat we nu weten is dat TS een slechte gebruikerservaring ervaart bij het gebruik van twitch. Een oorzaak is nog niet aangetoond. ;)
Oke duidelijk, ik ga zoiezo wat meerdere bewijzen verzamelen. Eventueel kan ik ook een video opnemen, zodat je kan zien als ik live gaat dat ik asap platlig. Ik heb een jaar gestreamd zonder enkele problemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Nieuw ip regelen en voortaan via een goeie VPN werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk gewoon in je routerlog, of laat Fiber dat eens controleren op het moment dat je online gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
Anoniem: 743209 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:44:
[...]

Oke duidelijk, ik ga zoiezo wat meerdere bewijzen verzamelen. Eventueel kan ik ook een video opnemen, zodat je kan zien als ik live gaat dat ik asap platlig. Ik heb een jaar gestreamd zonder enkele problemen. 8)7
Ga eens een uur bij je buurman streamen, is het dan nog?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dubbel internet, ik heb mijn eigen pakket bij fiber. En m'n ouders zitten bij een andere provider. Als ik op hun netwerk stream met 5 up en 5 down heb ik nergens last van. Maar dat is geen fiber en trager internet :P Daarnaast join ik niets met hun internet qua servers zoals teamspeak, skype etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 743209 op 01-03-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:44:
Kijk gewoon in je routerlog, of laat Fiber dat eens controleren op het moment dat je online gaat.
Ga ik doen, bedankt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 743209 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:45:
Ik heb dubbel internet, ik heb mijn eigen pakket bij fiber. En m'n ouders zitten bij een andere provider. Als ik op hun netwerk stream met 5 up en 5 down heb ik nergens last van. Maar dat is geen fiber en trager internet :P Daarnaast join ik niets met hun internet qua servers zoals teamspeak, skype etc.
Als ik thuis in de douche stap en de kranen opendraai, word ik nat. Als ik bij mijn ouders in de douche stap en niet de kranen open draai, word ik niet nat. 8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Hallo PaultjeKnaltje,

Controleer even op je modem/router (een Fritz!Box 7490 als ik het goed heb), of er beveiligingsinstellingen zijn om bijvoorbeeld ping verzoeken te negeren. Vaak worden die deze pings DDOS aanvallen gedaan en je kunt je hier makkelijk tegen beveiligen.

Zoals mijn mede-tweakers hierboven al vermelden, denk ik niet dat een ander IP adres het probleem op zal lossen.

Succes!

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Pagina: 1