Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Af en toe neem ik uitzendingen op Humax. Humax neemt uitzendingen in .ts format. Deze files kan ik naar mijn Mac ftp-en.
Vervolgens wil ik graag op mijn mac mini 2012 (quad core) deze bestanden bewerken: vooral reclame uitknippen, begin en einde inkorten. Dus geen ingewikkelde dingen.

Tot nu toe heb ik eerst zo'n .ts file geconverteerd naar .mp4 met Handbrake. Daarna met een of andere shareware ingekort. Dat shareware kan alleen .mp4 bestandjes aan.

Maar liever wil ik .ts bestanden gewoon bewerken en die niet converteren. Ik ben niet zo heel erg goed thuis in videoformaten, maar ik denk dat ik kwaliteit verlies heb op het moment dat ik .ts bestand naar .mp4 bestand converteer. Tevens afspelen van .ts bestanden is geen probleem, dus conversie is niet echt nodig.

Ik ben op zoek naar niet al te dure (zoals Adobe of zo) software die zeker werkt, simpel, gebruikersvriendelijk om .ts bestanden te bewerken.

Ik ben dankbaar voor alle suggesties, ervaringen en adviezen! :)
Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan iMovie dat niet gewoon? Is van Apple zelf; beschikbaar voor bijna alle devices van Apple en kost "maar" 15 Euro?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55
iMovie kan dat niet direct, maar er zijn wel verschillende blogs die een tooltje aanrader om het om te zetten naar iets wat dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ben toevallig ook bezig met een soortgelijk iets. Ik zet nu de bestanden inderdaad ook eerst om naar mkv en knip en dan zo nodig in.

Het probleem is dat een MPEG Transport Stream is opgebouwd uit packets met daarin meerdere streams: video, een aantal audio streams en ook teletekst zit erbij in. Als je daarin knipt corrupt je in feite de transport stream en het is daarom niet mogelijk zomaar te knippen. Tenzij je software gebruikt die de onderliggende MPEG4 stream niet zodanig verknipt dat deze corrupt raakt, maar die software ken ik ook niet. De meeste bekende software gaat namelijk de mist in, ondanks dat ze het formaat herkennen.

Wat wel weer interessant is, is dat Ziggo naast teletekst, wat informatie meestuurt over het beginnen en eindigen van reclame. Het is dus mogelijk om de transport streams door een applicatie te halen en de reclame als het ware te filteren. Dit heb ik laatst pas ontdekt en ik wil nog even een testje schrijven dia het het ts-bestand naarbinnen haalt a la
curl ftp://192.168.1.82/media/video/opname.ts --user humax:0000 | utility > opename_zonder_reclame.ts

Toen ik laatst even keek bleek de ftp-implementatie op de Humax helaas onvolledig waardoor een aantal programma's hier niet mee om kunnen gaan. De Humax support namelijk maar een beperkt aantal FTP-commando's en verbreekt de verbinding gelijk bij het ontvangen van een verkeerde. Maar ik ga er wel even meer verder. Toevallig ben ik hier dus ook net mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

is het wel nodig om die knip- en plak actie direct vanaf de Humax te doen? Als je het bestand ge-FTPd hebt kun je toch alsnog die transport stream bewerken? Of begrijp ik je verkeerd?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
page404 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:08:
is het wel nodig om die knip- en plak actie direct vanaf de Humax te doen? Als je het bestand ge-FTPd hebt kun je toch alsnog die transport stream bewerken? Of begrijp ik je verkeerd?
Ja, dat wil ik eigenlijk doen, maar met welke software??

Andere optie is alsnog .ts bestanden converteren, maar dan zonder kwaliteitverlies. Ik weet niet in welke formaat dan.. Ik zou ze wel overal willen kunnen afspelen, dus ook bv op iPad en mijn smart tv van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

Olga2000 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Ja, dat wil ik eigenlijk doen, maar met welke software??

Andere optie is alsnog .ts bestanden converteren, maar dan zonder kwaliteitverlies. Ik weet niet in welke formaat dan.. Ik zou ze wel overal willen kunnen afspelen, dus ook bv op iPad en mijn smart tv van Samsung.
Ik wil daar best eens mee experimenteren. Heeft het haast? :P anders wil ik wel zo'n bestand van je gebruiken om te kijken wat daar mee kan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Wat het direct bewerken op de Humax betreft, dat gaat helaas niet omdat je een bestand niet kan bewerken via ftp. Je kunt alleen bestanden van begin tot eind ophalen. (Hetzelfde geldt voor het uploaden.)

Is het trouwens enkel jouw wens de reclame weg te halen en het programma zelf over te houden? Of wil je de opname ook echt in stukken kunnen knippen en monteren?

[ Voor 19% gewijzigd door NS_5 op 03-03-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
NS_5 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:43:
Wat het direct bewerken op de Humax betreft, dat gaat helaas niet omdat je een bestand niet kan bewerken via ftp. Je kunt alleen bestanden van begin tot eind ophalen. (Hetzelfde geldt voor het uploaden.)

Is het trouwens enkel jouw wens de reclame weg te halen en het programma zelf over te houden? Of wil je de opname ook echt in stukken kunnen knippen en monteren?
Alleen reclame weghalen en meestal moet er begin- en eindstukje weg.

Ik zit nu een beetje in spagaat: ik converteer bestand en bewerk, maar ik behou ook de origineel omdat geconverteerde bestand van mindere kwaliteit is. Zo hou ik bestanden dubbel en dat kost ook nog veel ruimte op HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Olga2000 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Alleen reclame weghalen en meestal moet er begin- en eindstukje weg.

Ik zit nu een beetje in spagaat: ik converteer bestand en bewerk, maar ik behou ook de origineel omdat geconverteerde bestand van mindere kwaliteit is. Zo hou ik bestanden dubbel en dat kost ook nog veel ruimte op HDD.
Dan zou ik eens gaan verdiepen in correcte conversie. Niet dat ik je meteen een strafblad wil aanpraten maar als je kijkt naar hoe H264 multi-pass encoding verloopt, dan kan je daar hele mooie resultaten mee behalen.

Uiteindelijk is de video & audio encoding veel belangrijker dan de container; natuurlijk heeft elke container bepaalde voor- en nadelen maar je codecs correct op orde krijgen, kan een hele grote winst opleveren voor je qua grootte & kwaliteit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161119

Ik converteer alle .ts bestanden met Elgato H.264 Turbo software met veel succes. Juiste codec selecteren en voortaan simpelweg in je app slepen. De software kost wel een centje. Maar ik ben er erg blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 161119 op 03-03-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Anoniem: 161119 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:18:
Ik converteer alle .ts bestanden met Elgato H.264 Turbo software met veel succes. Juiste codec selecteren en voortaan simpelweg in je app slepen. De software kost wel een centje. Maar ik ben er erg blij mee.
Wat zijn de voordelen van Elgato tov HandBrake? HandBrake is gratis en Elgato is inderdaad best prijzig, maar als die meerwaarde heeft tov HandBrake, dat is natuurlijk een andere verhaal. Alleen zo 1-2-3 zie ik niet wat die meerwaarde zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had veel problemen met het geluid. Deze viel bv weg. Met de Elgato heb ik dat nooit gehad. Wellicht met een nieuwe versie van Handbrake zijn dat soort problemen voorbij. Die kun je iig gratis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Anoniem: 161119 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 04:21:
Ik had veel problemen met het geluid. Deze viel bv weg. Met de Elgato heb ik dat nooit gehad. Wellicht met een nieuwe versie van Handbrake zijn dat soort problemen voorbij. Die kun je iig gratis proberen.
OK. Dank je.

Kan je met Elgato ook ongewenste stukjes wegsnijden of alleen converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heel gemakkelijk zelfs. Er zit een tool in waarmee je knipjes kan maken op de tijdlijn. Hier een filmpje met meer info: YouTube: Elgato Turbo.264 HD Review

In het filmpje spreken ze nog wel van dongle. Deze heb je met nieuwere macs niet meer nodig. Het knippen doen ze er niet in zie ik nu :+ . Maarrr, bij het stukje over het afspelen (review) is het nu mogelijk te knippen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 161119 op 17-03-2016 04:24 ]

Pagina: 1