Moederbord bij 4790K cpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaksak
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-01-2023
(jarig!)
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuw moederbord/case/PSU?. Ik ga mijn huidige GA-P55A-UD3 + Intel Core i7 860 Boxed vervangen voor een I7 4790K + MSI GTX 970. Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen. Ik weet niet of ik ooit ga overklokken. Hier heb ik geen ervaring mee.
Wat is je budget?
Budget moederbord +-120
Budget Case +- 60
Voeding ??
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wellicht MSI aangezien de GPU ook MSI is?
Ik dacht zelf aan de MSI Z97 GAMING 5. Maar ik heb er niet echt veel verstand van. Graag advies
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment heb ik een OCZ ModXStream Pro 600W voeding. Is dit genoeg voor de I7 4790K + MSI GTX 970? Ook ben ik opzoek naar een nieuwe case voor mijn systeem. Mijn Enige eis is dat hij zwart is en makkelijk in te bouwen is. Een beetje stil zou ook wel mooi zijn.

In de toekomst wil ik graag over naar een 27 inch 2560x1440 monitor.

Alvast bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door Slaksak op 01-03-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Prima openingspost maar ik zou graag nog wat verduidelijkingen willen:

1. Heb je de i7 4790K al? Want in principe zou ik bij een upgrade aanraden om naar Skylake met DDR4 over te stappen ipv Haswell.

2. Als je waarschijnlijk niet overclockt is een 'K' processor niet nodig en heb je dus ook geen 'Z' chipset moederbord nodig.

3. Heb je verder nog wat eisen aan de case? Groot, klein, veel cable management ruimte, wel/geen window, wel/geen fans meegeleverd etc etc.

4. De OCZ 600w is meer, meer dan genoeg voor je beoogde systeem.. Een 400w voeding kan dat al me gemak aan ;) Hoe oud is die voeding ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaksak
(jarig!)
@stin00

Bedankt voor de reactie.
1. De i7 4790K heb ik inderdaad al. deze kon ik nieuw overnemen voor €300
2. Kan ik er nog veel performance uithalen als ik dit wel zou doen?
3. Grootte maakt niet uit, zwart graag, relatief stil, veel cable management, Wel fans graag(ben niet een super bouwer), window weet ik eigenlijk niet. Ik heb 8 gig DDR 3 1600 MHZ
4. 5 Jaar.

Groeten, Robin

[ Voor 3% gewijzigd door Slaksak op 01-03-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je de 4790K al hebt zou ik wel een Z chipset moederbord nemen. Het is 'zonde' om een overclockbare i7 op een niet overclockbaar moederbord te prikken.

Een moederbord kan je zo duur of goedkoop kiezen als je zelf wil. Het gaat vooral om welke opties je wel/niet zal gebruiken. In principe kan je iets goedkoops nemen als de pricewatch: MSI Z97 PC Mate maar dat bordje is vrij 'kaal'. Een stapje hoger heb je bijv. de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 met betere audiochip en wat extra aansluitingen voor fans en dergelijken.

Een kast adviseren blijft altijd lastig, al zou ik persoonlijk gaat voor bijv. de pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart (iets boven je budget). Deze kast is echt fantastisch met betrekking tot inbouwen, cable-management en ook qua stilte meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaksak
(jarig!)
Ik was er inderdaad al achter dat een Z chipset geschikt was. Een medetweaker die bij mij in de buurt woont heeft onderstaand moederbord + case te koop. Zou dit een geschikte combo voor mij zijn?

pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
pricewatch: Corsair Vengeance C70 (Gunmetal Black)

Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 VS msi-z97-gaming-5(welke ligt je voorkeur)

Ik had zelf ook al om een kast gezocht maar er is zoweel keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Die OCZ voeding is niet zo geweldig en na 5 jaar wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaksak
(jarig!)
@ACB2401 Bedankt.
Heb je ook advies voor een eventuele vervanger?
Pagina: 1