Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:54
Mijn vraag

Ik orienteer me op een nieuwe smarthone en voor mijn beroep is de navigatie functie bijzonder belangrijk.

De snelheid en nauwkeurigheid van de locatiebepaling.

Op welke specs moet ik letten bij de aanschaf van een toestel ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

toestellen vergeleken, maar in de specs blijft navigatie onderbelicht.

alvast dank !

geen

Beste antwoord (via Flash op 02-03-2016 11:09)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
john340 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:52:
Heren allereerst dank voor de snelle reacties. Ik moet bekennen dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld.

De te gebruiken software staat vast en is verplicht Google maps.

De vraag moet dan ook zijn welke smartphone heeft de beste hardware matige eigenschappen om het beste uit Google maps te halen.

Ik neem aan dat dat de gps antenne in de gsm een belangrijke rol speelt.

Als voorbeeld, ik rijd in verschillende auto's in het hoge segment met navigatie. Toch is er groot verschil in bijv. de navigatie van BMW, Mercedes en Volvo wat betreft snelheid.

Het is nu juist die snelheid en nauwkeurigheid die ik zoek in een nieuwe smartphone.
Ik hoop dat ik het nu beter heb omschreven.

Nogmaals dank !
Hier worden we ook niet wijzer van....

Inhakend op je voorbeeld: een auto heeft een kooi van Faraday, geïsoleerde zonwerende ramen, een externe GPS ontvanger,een aparte boordcomputer, een eigen OS, komt ook in gebieden waar geen A-GPS gebruikt kan worden en draait zover ik weet niet op Google maps.....

Als jij je telefoon in een auto gaat gebruiken, dan ga je ongeacht type/model, problemen krijgen die je buiten de auto wellicht niet hebt,maar ook andere invloeden zijn van toepassing: in/buiten een drukbevolkt gebied, in/buiten de buurt van een zendmast/WiFi punt die Google heeft geïndexeerd, met/zonder een volle accu, met/zonder apps open te hebben staan, met/zonder een GPS chipset X-Y-Z, zonder/met hoesje die wellicht afschermt, met/zonder firmware versie 1-2-3, met/zonder OS versie A-B-C, met/zonder processor van fabrikant X, met/zonder hardware revisie etc, etc.

Ik vrees dat je met een duurder toestel wellicht een recentere GPS chipset te pakken krijgt en wellicht meer/sneller geheugen en/of processor. Maar dat zal meer boerenlogica zijn dan benchmarks.

Wat is er mis met een laptop met een externe GPS ontvanger en Google maps ? Of een tablet met een externe GPS en Google maps ? Of een dedicated GPS apparaat ? Moet je perse een smartphone hiervoor hebben ?

Ze zou bijvoorbeeld met een Android app als Google Play: GPS Test diverse toestellen kunnen testen, maar ben bang dat dit veel werk zal zijn en de resultaten momentopnames zijn ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gokje; het toestel mag 4000 Euro kosten? Of had je nog een bepaald budget in gedachten?

En ondanks dat je in Android hebt gepost; ben je 100% overtuigd dat je een Android-device wil hebben of is er een mogelijkheid/optie dat je eventueel naar iOS of Windowsphone zou willen overstappen als daar een navigatie-applicatie veel beter zou zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
Hallo,

sorry, het toestel mag max 1.000 euro kosten en inderdaad stel dat windows / iOS een betere navigatie optie zou hebben is dat ook een mogelijkheid.

dank voor je reactie.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het gebruikte programma om te navigeren op zijn minst net zo belangrijk is. Ik gebruik al een paar jaar Sygic en had deze als eerst op een Samsung Galaxy S3. Inmiddels zit ik met een S6 maar nou niet echt zeggen dat ik heel veel verschil merk tussen de 2 telefoons. De S6 heeft wat meer power dus het loopt wel wat beter, maar qua snelle fix of het daadwerkelijke navigeren is er zeer weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet niet precies hoe belangrijk "snelheid & nauwkeurigheid" zich verhoudt tot "navigatie"; als ik zo een beetje rondkijk op elk platform (en ook bijvoorbeeld bij landmeters / ingenieurs) zie je vaak dat er aparte apps zijn die snelheid & lokatie bijhouden en aanvullend zou je er een kaart/navi naast kunnen hebben.

Sygic is inderdaad een redelijk fijn programma maar op WindowsPhone is de GPS-fix erg traag, zeker in vergelijking met "Here Drive". Daarentegen vind ik Google Maps, zelfs op mijn oudere Nexus 7 tablet, voor Android weer fijn omdat er veel makkelijker met de opties gespeeld kan worden.

@john340: kan/wil je iets meer info geven over wat je precies ermee moet/wil gaan doen. Ik denk namelijk dat het anders toch neerkomt op "koop het toestel met de allersnelste CPU".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Als je voor je beroep afhankelijk of verplicht bent om met nauwkeurige GPS signalen te werken, dan weet ik niet of de standaard interne GPS functionaliteit van een smartphone voldoende is ?

Als je al ziet dat deze niet voor een sluitende kilometer registratie gebruikt kan worden ivm te veel afwijkingen, dan kan dit niet handig zijn.

Geef eerst eens aan wat de minimale "snelheid en nauwkeurigheid van de locatiebepaling" moet zijn volgens jou of je beroep ?

Hier een (al iets ouder) artikel over GPS en nauwkeurigheid in smartphones:

http://communityhealthmap...the-gps-on-my-smartphone/

http://communityhealthmap...on-my-smart-phone-part-2/

[ Voor 22% gewijzigd door Breezers op 01-03-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
Heren allereerst dank voor de snelle reacties. Ik moet bekennen dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld.

De vraag moet dan ook zijn welke smartphone heeft de beste hardware matige eigenschappen om het beste uit google maps te halen.

Als voorbeeld, ik rijd in verschillende auto's in het hoge segment met navigatie. Toch is er groot verschil in bijv. de navigatie van BMW, Mercedes en Volvo wat betreft snelheid.

Het is nu juist die snelheid en nauwkeurigheid die ik zoek in een nieuwe smartphone.

Nogmaals dank !

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 15:00
Heel veel verschil zul je niet tegenkomen verwacht ik.
Je bent ook niet duidelijk met wat je bedoelt. Je wilt er heel veel uithalen maar wat is heel veel.

Ik denk dat mijn Huawei Mate 8 netzoveel uit Google Maps haalt als een merk X android phone uit China.
Wat verwacht je voor verschillen? Google Maps is op het ene Android toestel niet anders als op een ander.

De meeste mid-range / high end toestellen zullen allen doen wat je verlangt.

Als dit topic eigenlijk bedoelt is om te vragen wat het beste Android toestel is, verwacht niet dat er een eenduidig antwoord komt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
john340 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:52:

De vraag moet dan ook zijn welke smartphone heeft de beste hardware matige eigenschappen om het beste uit Google maps te halen.

Nogmaals dank !
Hier worden we ook niet wijzer van....

Inhakend op je voorbeeld: een auto heeft een kooi van Faraday, geïsoleerde zonwerende ramen, een externe GPS ontvanger,een aparte boordcomputer, een eigen OS, komt ook in gebieden waar geen A-GPS gebruikt kan worden en draait zover ik weet niet op Google maps.....

Als jij je telefoon in een auto gaat gebruiken, dan ga je ongeacht type/model, problemen krijgen die je buiten de auto wellicht niet hebt,maar ook andere invloeden zijn van toepassing: in/buiten een drukbevolkt gebied, in/buiten de buurt van een zendmast/WiFi punt die Google heeft geïndexeerd, met/zonder een volle accu, met/zonder apps open te hebben staan, met/zonder een GPS chipset X-Y-Z, zonder/met hoesje die wellicht afschermt, met/zonder firmware versie 1-2-3, met/zonder OS versie A-B-C, met/zonder processor van fabrikant X, met/zonder hardware revisie etc, etc.

Ik vrees dat je met een duurder toestel wellicht een recentere GPS chipset te pakken krijgt en wellicht meer/sneller geheugen en/of processor. Maar dat zal meer boerenlogica zijn dan benchmarks.

Wat is er mis met een laptop met een externe GPS ontvanger en Google maps ? Of een tablet met een externe GPS en Google maps ? Of een dedicated GPS apparaat ? Moet je perse een smartphone hiervoor hebben ?

Ze zou bijvoorbeeld met een Android app als Google Play: GPS Test diverse toestellen kunnen testen, maar ben bang dat dit veel werk zal zijn en de resultaten momentopnames zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
Heren

dank allen. Ik begrijjp inmiddels dat het moeilijk is hier een eensluidend antwoord op te krijgen.
Ik ga een andere oplossing zoeken.

Dit topic mag gesloten worden

geen

Pagina: 1