Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een desktop pc gaan bouwen grotendeels voor videobewerking / muziekproductie/ gamen.
Ik wil proberen prijstechnisch de beste presentatie uit de pc te krijgen. Het komt er op neer dat mijn gebruik eigenlijk allround is.
Ik ben me daarom ook bewust van het feit als je zo allround high-end pc (hiermee bedoel ik dus video/audio/game) nodig heb, maar de beste prestaties nodig heb je op sommige basiscomponenten niet moet bezuinigen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs: +/- €1500 / €1750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb wel een nieuwe monitor, toetsenbord en muis nodig, maar die hoeven niet in de prijs mee genomen te worden. Die ga ik zelf wel even uitzoeken nog.
Heb je nog speciale eisen?
Ik wil graag wel hardware van nieuwe generaties. Wel wat recent op de markt is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Behuizing
Dit hoeft niet een extreem game design behuizing uit het jaar 3019. Gewoon beetje mooie behuizing voldoet al. Als alles er maar in past. Wel belangrijk is dat er genoeg koelmogelijkheden zijn, en goed tegen stof. Ik vind Coolermaster altijd wel mooie kasten hebben.
- Processor
Minimaal Intel i7 generatie.
- Koeling
Verras me
- Moederbord
Verras me
- Geheugen
24/32 DDR4 (minimaal 2133mhz) (2400mhz mag ook)
- Grafische kaart
Geforce GTX 900 series (voor gamen dus ook) LET OP: Waarschijlijk 2 schermen aansluiten (HDMI)
- SSD Harde schijf (OS & games)
Minimaal 250gb (indien passend in budget hoger
- HDD Harde schijf
Minimaal 2tb (mag ook verdeeld over 2 schijven)
- DVD/Blueray (brander)
Ik doe veel digitaal, maar iets kunnen branden is wel fijn.
- Geheugenkaartlezer
Gewoon voor gemak 1
- Geluidskaart
voor amateuristisch gebruik van audioprogramma. Ik heb een hekel aan stotterend geluid
- Netwerkkaart
Gewoon goede, glasvezel aanwezig.
- Voeding
Verras me, als zuinig kan graag.
Vergeet ik iets? Vul dit graag aan met jouw advies!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik koop vaak producten van Asus, ben altijd erg tevreden met producten van Intel. Videkaart GeForce GTX product. Deze werkt fijn samen met Adobe, geheugen heb ik altijd van Corsair gehad
Gebruik je specifieke software?
Adobe Master collection CS6, Sony Vegas Pro, Fruitly Loops, Studio One, Windows 10 Pro. Verder heb ik geen oude games, maar wil vanaf heden een x aantal leuke games, en toekomstige games kunnen spelen. Ik hou ook van kwaliteit op hoogste niveau met gamen, denk ook aan online gamen.
Ga je overklokken?
Ik verwacht vanuit mijn budget dat ik niet direct overklok mogelijkheden nodig heb. Echter, mochten er componenten inzitten waarbij dit mogelijk is, is het altijd een plus +
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om een mooie lijst te maken voor deze pc. Ik heb zelf basiskunde van de basiscomponenten en randapparatuur. Maar niet uitgebreide kunde om de juiste componenten in combinatie met andere componenten te kiezen.
Mocht je echt andere componenten aan willen bieden die jij denkt dat beter zijn doe dat vooral.
Hierbij de lijst. Ik kom echter wel duurder al uit als mijn budget. Er valt dus op verschillende componenten nog te winnen.
Ik wil een desktop pc gaan bouwen grotendeels voor videobewerking / muziekproductie/ gamen.
Ik wil proberen prijstechnisch de beste presentatie uit de pc te krijgen. Het komt er op neer dat mijn gebruik eigenlijk allround is.
Ik ben me daarom ook bewust van het feit als je zo allround high-end pc (hiermee bedoel ik dus video/audio/game) nodig heb, maar de beste prestaties nodig heb je op sommige basiscomponenten niet moet bezuinigen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs: +/- €1500 / €1750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb wel een nieuwe monitor, toetsenbord en muis nodig, maar die hoeven niet in de prijs mee genomen te worden. Die ga ik zelf wel even uitzoeken nog.
Heb je nog speciale eisen?
Ik wil graag wel hardware van nieuwe generaties. Wel wat recent op de markt is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Behuizing
Dit hoeft niet een extreem game design behuizing uit het jaar 3019. Gewoon beetje mooie behuizing voldoet al. Als alles er maar in past. Wel belangrijk is dat er genoeg koelmogelijkheden zijn, en goed tegen stof. Ik vind Coolermaster altijd wel mooie kasten hebben.
- Processor
Minimaal Intel i7 generatie.
- Koeling
Verras me
- Moederbord
Verras me
- Geheugen
24/32 DDR4 (minimaal 2133mhz) (2400mhz mag ook)
- Grafische kaart
Geforce GTX 900 series (voor gamen dus ook) LET OP: Waarschijlijk 2 schermen aansluiten (HDMI)
- SSD Harde schijf (OS & games)
Minimaal 250gb (indien passend in budget hoger
- HDD Harde schijf
Minimaal 2tb (mag ook verdeeld over 2 schijven)
- DVD/Blueray (brander)
Ik doe veel digitaal, maar iets kunnen branden is wel fijn.
- Geheugenkaartlezer
Gewoon voor gemak 1
- Geluidskaart
voor amateuristisch gebruik van audioprogramma. Ik heb een hekel aan stotterend geluid
- Netwerkkaart
Gewoon goede, glasvezel aanwezig.
- Voeding
Verras me, als zuinig kan graag.
Vergeet ik iets? Vul dit graag aan met jouw advies!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik koop vaak producten van Asus, ben altijd erg tevreden met producten van Intel. Videkaart GeForce GTX product. Deze werkt fijn samen met Adobe, geheugen heb ik altijd van Corsair gehad
Gebruik je specifieke software?
Adobe Master collection CS6, Sony Vegas Pro, Fruitly Loops, Studio One, Windows 10 Pro. Verder heb ik geen oude games, maar wil vanaf heden een x aantal leuke games, en toekomstige games kunnen spelen. Ik hou ook van kwaliteit op hoogste niveau met gamen, denk ook aan online gamen.
Ga je overklokken?
Ik verwacht vanuit mijn budget dat ik niet direct overklok mogelijkheden nodig heb. Echter, mochten er componenten inzitten waarbij dit mogelijk is, is het altijd een plus +
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om een mooie lijst te maken voor deze pc. Ik heb zelf basiskunde van de basiscomponenten en randapparatuur. Maar niet uitgebreide kunde om de juiste componenten in combinatie met andere componenten te kiezen.
Mocht je echt andere componenten aan willen bieden die jij denkt dat beter zijn doe dat vooral.
Hierbij de lijst. Ik kom echter wel duurder al uit als mijn budget. Er valt dus op verschillende componenten nog te winnen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-5930K Boxed | € 559,- | € 559,- |
1 | MSI X99A RAIDER | € 216,95 | € 216,95 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 354,- | € 354,- |
1 | WD Re 4, 2TB | € 299,95 | € 299,95 |
1 | Asus Xonar DG | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Cooler Master Hyper 103 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2133C15 | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Asus BW-16D1HT Zwart | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Cooler Master GM G750M | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,95 | € 84,95 |