Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleke870
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-07 08:17
Mijn vraag
Ik zou graag een SSD (Samsung EVO 850, 250GB) kopen en installeren in mijn desktop als opstartschijf. Hier zouden ook alle programma's op moeten staan.
Mijn HDD wil ik wel behouden als opslagschijf voor alle andere data.

Maar ik heb geen enkel idee hoe ik dit kan doen?

Koop ik hiervoor trouwens best de gewone SSD of het starterspakket? Ik moet sowieso een plaatje kopen om de SSD op te monteren, en hierin zit een SATA-kabel en een voedingskabel.
productreview: Samsung 850 EVO 250GB (incl. installatiekit) review door Smaug the Great
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Windows 10
-Office 2010 (kan dit ook worden overgezet, of moet ik dan een nieuwe aanschaffen?)
-Andere software

-Muis & toetsenbord
-Monitor/TV
-2 externe HDD's voor extra opslag

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel gezocht, maar geen duidelijke informatie gevonden. Ofwel om de HDD gewoonweg te vervangen, ofwel van 0 een SSD gebruiken.

Alvast bedankt voor de hulp.
Als je nog dingen moet weten, vraag maar.

PS: misschien belangrijk dat ik sowieso weet, moet ik de SSD aansluiten op de SATA-poort die nu gebruikt wordt door de HDD en de HDD verplaatsen?

Stijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dit is echt een jip-en-janneke vraag.

Met het bijgeleverde software kloon je de hdd naar de ssd. Lees de gebruiksaanwijzing hoe dat moet.
Wat je daarna met de hdd doet, mag je zelf weten, maar normaal gesproken laat je hem inderdaad erin hangen voor dataopslag