NI-707502 geen update meer voor handen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een ICIDU NI-707502 En deze moet een Firmware update hebben gezien hij iedere keer eruit klapt. Herstarten geeft geen resultaat.

Bij ICIDU zelf reageren ze niet en de firmware is niet beschikbaar. En op internet kan ik de firmware niet vinden.

Ik zoek de firmware: 5.11.2 Firmware.

Heeft iemand voor mij een link of een andere oplossing op deze router weer werkend te krijgen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-03-2016 14:11)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Dank je. Ik zal daar dan zeker eerst eens gaan informeren.
Graag gedaan! Wil je nog even een van de antwoorden aanmerken als 'beste'? Hier kan gezien worden dat het probleem is opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Al een factory reset uitgevoerd?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Je kan ook een andere router kopen met 1000Mbpsin plaats van 100Mbps.
De nieuwe routers hebben betere kwaliteit en firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:44:
Ik heb een ICIDU NI-707502 En deze moet een Firmware update hebben gezien hij iedere keer eruit klapt. Herstarten geeft geen resultaat.

Bij ICIDU zelf reageren ze niet en de firmware is niet beschikbaar. En op internet kan ik de firmware niet vinden.

Ik zoek de firmware: 5.11.2 Firmware.
Helaas is support van ICIDU altijd ver te zoeken. Ze knallen apparaten op de markt vol met bugs en er komen eigenlijk nooit updates voor uit.

Hoe kom je erbij dat je specifiek update 5.11.2 zoekt?

Verder heb ik even in de pricewatch gekeken en je router is inmiddels 5 tot 7 jaar oud en is niet echt bepaald up-to-date meer. Je zou ook kunnen overwegen om moderne nieuwe router te kopen.

Overigens zijn ICIDU apparaten vaak rebranded TP-links, de TP-link software wil dan nog wel eens uitkomst bieden. Ik ga even kijken of dit in jou geval ook zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 01-03-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donderdraak door jou ben ik maar is hier gaan vragen, ik was in de veronderstelling dat ik al een 1000mbps had staan, maar ze hebben mij de verkeerde in handen geduwd. Een duidelijke OOPS. Ik heb nu de 300N van ICIDU staan, die problemen geeft, maar ik zal daar eerst de firmware van downloaden en updaten. De Factory Reset was op deze al uitgevoerd en hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:20:
Donderdraak door jou ben ik maar is hier gaan vragen, ik was in de veronderstelling dat ik al een 1000mbps had staan, maar ze hebben mij de verkeerde in handen geduwd. Een duidelijke OOPS. Ik heb nu de 300N van ICIDU staan, die problemen geeft,
Ik ben even de weg kwijt. Welk apparaat heb je nu precies staan? Het door jou genoemde apparaat is namelijk een 11G router en geen 300N router.

Edit: De door jou genoemde NI-707502 V2.1 blijkt ook een TP-Link rebrand te zijn en wel een TP-LINK WR541G v4.

Je kan hier dus ook TP-Link firmware op zetten door de volgende stappen te volgen:
  1. Download bij TP-LINK de firmware voor de TL-WR541G V4.
  2. Pak het firmware bestand uit, zodat deze zijn originele folder structuur behoudt.
  3. Upload de firmware wr541gv4_tmp_en_up.bin uit de folder TL-WR54xGv4v6_081021_transition.
  4. Log in met username 'admin' en password 'admin'.
  5. Upload de firmware wr541gv4_en_up.bin uit de folder TL-WR54xG_v4v6_081021
.
Mocht de V4 software niet werken, kan je ook nog proberen om de V1, V2, V5 of V6 software te installeren.

Volgens de reviews is de TP-Link software een wereld van verschil.

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 01-03-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ICIDU NI-707521 staan Wireless Router 300N. Deze geeft steeds storingen. Iedere keer wordt de internetverbinding eruit gegooid. Nu ben ik op zoek naar een firmware update voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:00:
Ik heb de ICIDU NI-707521 staan Wireless Router 300N. Deze geeft steeds storingen. Iedere keer wordt de internetverbinding eruit gegooid. Nu ben ik op zoek naar een firmware update voor deze.
Dat is een heel ander apparaat dan je in je OP noemt. Het apparaat wat je nu hebt is inderdaad een Gbit router. Sinds wanneer heb je dat ding? Ik maak namelijk op uit je post dat je het apparaat nog niet zo lang hebt. Klopt dit?

Heb even voor je zitten kijken en ik kan geen TP-Link equivalent vinden voor de NL-707521.

Overigens geeft ICIDU aan dat er 10 jaar garantie zit op hun hardware. Je kan er dus ook nog over nadenken om het apparaat aan te melden voor RMA bij de winkel waar je het ding gekocht hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 01-03-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:05:
[...]

Dat is een heel ander apparaat dan je in je OP noemt. Het apparaat wat je nu hebt is inderdaad een Gbit router. Sinds wanneer heb je dat ding? Ik maak namelijk op uit je post dat je het apparaat nog niet zo lang hebt. Klopt dit?

Heb even voor je zitten kijken en ik kan geen TP-Link equivalent vinden voor de NL-707521.

Overigens geeft ICIDU aan dat er 10 jaar garantie zit op hun hardware. Je kan er dus ook nog over nadenken om het apparaat aan te melden voor RMA bij de winkel waar je het ding gekocht hebt.
Ik denk zo een 2 jaar dat we deze NI-707521 hebben. Sinds een maand heeft hij kuren. Iedere keer klapt hij eruit en zitten we zonder internet. Inderdaad zit er 10 jaar garantie op, maar het probleem is dat de winkel waar hij gekocht is een half jaar terug met de noorderzon vertrokken is.

Dan moet ik verder kijken, ofwel toch maar een nieuwe aanschaffen. Apparaatje deed het goed.
Dank je voor het meekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Ik denk zo een 2 jaar dat we deze NI-707521 hebben. Sinds een maand heeft hij kuren. Iedere keer klapt hij eruit en zitten we zonder internet. Inderdaad zit er 10 jaar garantie op, maar het probleem is dat de winkel waar hij gekocht is een half jaar terug met de noorderzon vertrokken is.

Dan moet ik verder kijken, ofwel toch maar een nieuwe aanschaffen. Apparaatje deed het goed.
Dan wordt het inderdaad erg lastig. Garantie zal dan ook niet (of heel erg moeilijk) te claimen zijn. Mocht je een nieuwe router overwegen, kan ik je aanraden om even een topic aan te maken in: Componenten Aankoopadvies

Zodat je nu wel een router koopt die lang mee gaat, goede garantie en support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:56:
[...]

Dan wordt het inderdaad erg lastig. Garantie zal dan ook niet (of heel erg moeilijk) te claimen zijn. Mocht je een nieuwe router overwegen, kan ik je aanraden om even een topic aan te maken in: Componenten Aankoopadvies

Zodat je nu wel een router koopt die lang mee gaat, goede garantie en support heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Graag gedaan! Wil je nog even een van de antwoorden aanmerken als 'beste'? Hier kan gezien worden dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
Garantie/firmware zal zo goed als onmogelijk zijn.

Icidu is (was) het huismerk van de Bas groep. OEM china spul met een eigen logotje, net zoals veel producten van vergelijkbare merken (Edimax, Eminent, Sweex, Trust enz)

Maar de Bas groep is omgevallen. Dus het feitenlijke merk Icidu bestaat niet meer. En als de verkoper ook er niet meer is...

Enige is speuren welke merken nog meer dat model hebben (onder een ander naampje) en kijken of je die fw erop kan zetten)

Alleen is dat een hoop moeite met minimaal resultaat. Het blijft een simpel elcheapo dingetje.

Advies: Koop een (betere) router, met meteen dualband wifi. Dan ga je een enorme klap op vooruit.

Overigens: Heb je al eens een andere adapter geprobeerd? Veel hardware heeft last van brakke adapters en dat kan ook je symptonen verklaren
Pagina: 1