Beste Tweakers,
Na 6 jaar met mijn huidige cpu/mobo(i7-860) te hebben gedaan vindt ik het tijd voor wat nieuws. De laatste tijd vertoont mij huidige systeem wat problemen zoals: red screen gehad tijdens beta division, plotselingen vastlopers/freeze, vastloper bij het booten. Ik zou graag weer een betrouwbaar systeem willen hebben. Ik ben van plan weer 6 jaar te doen met de cpu/mobo en in elk geval gpu zo nu en dan te vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Betrouwbaar game pc voor games zoals: Division, Far Cry Primal, BF4/Hardline, Rainbow Six,
- Af en toe in word/excel/cad/aspen dingen voor school doen, zou denk ik geen probleem mogen zijn voor een game systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Van plan om ongeveer 1750 euro uit te geven. Max is 2000 euro. Assemblage doe ik zelf. Ik woon in Rotterdam en heb voorkeur op te halen in de winkel haal normaal gesproken alles bij alternate maar hoor steeds vaker negatieve dingen over de service. Wellicht haal ik het om deze reden ergens anders.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x SSD Samsung 830 128gb (raid0 op mobo dus vereiste)
- Windows 10 education (gratis via school)
- Behuizing Corsair 800D
- 2x HDD Samsung 250GB
- 1x dvd drive
- Muis/speakers/toetsenbord
- Samsung SyncMaster BX2450 (wil ik later nog een keer upgraden naar g-sync/144hz/27”/2560x1440 of groter)
- Ik heb in mijn huidig syteem als voeding een: OCZ ModXStream Pro 600W. Ik ben van plan deze te vervangen of zou deze nog meekunnen? Aankoopdatum 3-3-2009
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU/MOBO/RAM/GPU/VOEDING/CPU KOELER
Hier is mijn samengestellde lijst:
Prijs van bovenstaande setup bij alternate komt uit op 1750 euro.
Zou graag advies wil over CPU koeler lucht of vloeistof? Vindt het een moeilijke keuze.
Indien ik voor lucht koeler ga heb ik deze op het oog:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel
MOBO: Asus is de voorkeur, altijd al gehad ben hier dus bekend mee.
GPU: Voorkeurmerk is Asus. Huidige videokaart is een ASUS AMD R9 280X ben er eigenlijk alleen in het begin tevreden over geweest, na een jaar functioneerde hij naar mijn idee minder(in vrijwel alle games soms last van artifacts), vrienden hebben ook veel problemen gehad met hun AMD 290. Daarom wil ik naar Nvidia overstappen.
Als ik een betere videokaart had als de 280X had ik overwogen te wachten op polaris/pascal. Ik denk dat ik nu liever een nieuwe videokaart koop en eventueel weer verkoop als polaris/pascal uit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kwa geluidsniveau hoeft niet perse zo laag mogelijk maar hoeft ook geen vliegtuig op te stijgen bij het gamen. PC staat niet op de slaapkamer.
MOBO eisen: raid0 op sata6 chipset, futureproof zoals USB3.1 gen2, M2 slot
Ga je overklokken?
Ik ga overklokken maar niet extreem hoog.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over mijn huidige voeding. Vervangen of meenemen in nieuwe systeem?
- Advies over GPU, 980 TI of nu wat minder neerleggen en 980/970 nemen en later upgraden naar polaris/pascal? Aangezien ik voorlopig op 1920x1080 blijft spelen, maar wil dit wel graag op ultra settings met 60fps kunnen doen.
- Advies over CPU koeler lucht of vloeistof? Ik twijfel voornamelijk omdat ik bang ben voor lekkage bij vloeistof koelers.
- Ik vraag me verder nog af wat tweakers doen na de assemblage en window10 installatie
- Welke software programmas installeren buiten de standaard benodigde drivers?
- Welke settings veranderen in bios/software programma’s van extern of ROG/Maximus.
Ik hoop dat ik zo voldoende en op de correcte manier informatie hen gegeven.
Hoor graag wat jullie advies is.
Groeten Tim
EDIT: waarom laat hij geen taballen zien, code lijkt goed...? [SOLVED]
Na 6 jaar met mijn huidige cpu/mobo(i7-860) te hebben gedaan vindt ik het tijd voor wat nieuws. De laatste tijd vertoont mij huidige systeem wat problemen zoals: red screen gehad tijdens beta division, plotselingen vastlopers/freeze, vastloper bij het booten. Ik zou graag weer een betrouwbaar systeem willen hebben. Ik ben van plan weer 6 jaar te doen met de cpu/mobo en in elk geval gpu zo nu en dan te vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Betrouwbaar game pc voor games zoals: Division, Far Cry Primal, BF4/Hardline, Rainbow Six,
- Af en toe in word/excel/cad/aspen dingen voor school doen, zou denk ik geen probleem mogen zijn voor een game systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Van plan om ongeveer 1750 euro uit te geven. Max is 2000 euro. Assemblage doe ik zelf. Ik woon in Rotterdam en heb voorkeur op te halen in de winkel haal normaal gesproken alles bij alternate maar hoor steeds vaker negatieve dingen over de service. Wellicht haal ik het om deze reden ergens anders.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x SSD Samsung 830 128gb (raid0 op mobo dus vereiste)
- Windows 10 education (gratis via school)
- Behuizing Corsair 800D
- 2x HDD Samsung 250GB
- 1x dvd drive
- Muis/speakers/toetsenbord
- Samsung SyncMaster BX2450 (wil ik later nog een keer upgraden naar g-sync/144hz/27”/2560x1440 of groter)
- Ik heb in mijn huidig syteem als voeding een: OCZ ModXStream Pro 600W. Ik ben van plan deze te vervangen of zou deze nog meekunnen? Aankoopdatum 3-3-2009
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU/MOBO/RAM/GPU/VOEDING/CPU KOELER
Hier is mijn samengestellde lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 368,90 | € 368,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO | € 211,95 | € 211,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING | € 737,- | € 737,- |
| 1 | Corsair Hydro H115i | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Corsair RM750x | € 110,95 | € 110,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.649,70 | |
Prijs van bovenstaande setup bij alternate komt uit op 1750 euro.
Zou graag advies wil over CPU koeler lucht of vloeistof? Vindt het een moeilijke keuze.
Indien ik voor lucht koeler ga heb ik deze op het oog:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 68,50 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel
MOBO: Asus is de voorkeur, altijd al gehad ben hier dus bekend mee.
GPU: Voorkeurmerk is Asus. Huidige videokaart is een ASUS AMD R9 280X ben er eigenlijk alleen in het begin tevreden over geweest, na een jaar functioneerde hij naar mijn idee minder(in vrijwel alle games soms last van artifacts), vrienden hebben ook veel problemen gehad met hun AMD 290. Daarom wil ik naar Nvidia overstappen.
Als ik een betere videokaart had als de 280X had ik overwogen te wachten op polaris/pascal. Ik denk dat ik nu liever een nieuwe videokaart koop en eventueel weer verkoop als polaris/pascal uit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kwa geluidsniveau hoeft niet perse zo laag mogelijk maar hoeft ook geen vliegtuig op te stijgen bij het gamen. PC staat niet op de slaapkamer.
MOBO eisen: raid0 op sata6 chipset, futureproof zoals USB3.1 gen2, M2 slot
Ga je overklokken?
Ik ga overklokken maar niet extreem hoog.
Wat verwacht je van ons?
- Advies over mijn huidige voeding. Vervangen of meenemen in nieuwe systeem?
- Advies over GPU, 980 TI of nu wat minder neerleggen en 980/970 nemen en later upgraden naar polaris/pascal? Aangezien ik voorlopig op 1920x1080 blijft spelen, maar wil dit wel graag op ultra settings met 60fps kunnen doen.
- Advies over CPU koeler lucht of vloeistof? Ik twijfel voornamelijk omdat ik bang ben voor lekkage bij vloeistof koelers.
- Ik vraag me verder nog af wat tweakers doen na de assemblage en window10 installatie
- Welke software programmas installeren buiten de standaard benodigde drivers?
- Welke settings veranderen in bios/software programma’s van extern of ROG/Maximus.
Ik hoop dat ik zo voldoende en op de correcte manier informatie hen gegeven.
Hoor graag wat jullie advies is.
Groeten Tim
EDIT: waarom laat hij geen taballen zien, code lijkt goed...? [SOLVED]