Game pc +/- 1750 excl randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Tzameti
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 16:42
Beste Tweakers,
Na 6 jaar met mijn huidige cpu/mobo(i7-860) te hebben gedaan vindt ik het tijd voor wat nieuws. De laatste tijd vertoont mij huidige systeem wat problemen zoals: red screen gehad tijdens beta division, plotselingen vastlopers/freeze, vastloper bij het booten. Ik zou graag weer een betrouwbaar systeem willen hebben. Ik ben van plan weer 6 jaar te doen met de cpu/mobo en in elk geval gpu zo nu en dan te vervangen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Betrouwbaar game pc voor games zoals: Division, Far Cry Primal, BF4/Hardline, Rainbow Six,
- Af en toe in word/excel/cad/aspen dingen voor school doen, zou denk ik geen probleem mogen zijn voor een game systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Van plan om ongeveer 1750 euro uit te geven. Max is 2000 euro. Assemblage doe ik zelf. Ik woon in Rotterdam en heb voorkeur op te halen in de winkel haal normaal gesproken alles bij alternate maar hoor steeds vaker negatieve dingen over de service. Wellicht haal ik het om deze reden ergens anders.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2x SSD Samsung 830 128gb (raid0 op mobo dus vereiste)
- Windows 10 education (gratis via school)
- Behuizing Corsair 800D
- 2x HDD Samsung 250GB
- 1x dvd drive
- Muis/speakers/toetsenbord
- Samsung SyncMaster BX2450 (wil ik later nog een keer upgraden naar g-sync/144hz/27”/2560x1440 of groter)
- Ik heb in mijn huidig syteem als voeding een: OCZ ModXStream Pro 600W. Ik ben van plan deze te vervangen of zou deze nog meekunnen? Aankoopdatum 3-3-2009

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU/MOBO/RAM/GPU/VOEDING/CPU KOELER
Hier is mijn samengestellde lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 211,95€ 211,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 737,-€ 737,-
1Corsair Hydro H115i€ 142,95€ 142,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 77,95€ 77,95
1Corsair RM750x€ 110,95€ 110,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.649,70

Prijs van bovenstaande setup bij alternate komt uit op 1750 euro.

Zou graag advies wil over CPU koeler lucht of vloeistof? Vindt het een moeilijke keuze.
Indien ik voor lucht koeler ga heb ik deze op het oog:

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,50

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel
MOBO: Asus is de voorkeur, altijd al gehad ben hier dus bekend mee.
GPU: Voorkeurmerk is Asus. Huidige videokaart is een ASUS AMD R9 280X ben er eigenlijk alleen in het begin tevreden over geweest, na een jaar functioneerde hij naar mijn idee minder(in vrijwel alle games soms last van artifacts), vrienden hebben ook veel problemen gehad met hun AMD 290. Daarom wil ik naar Nvidia overstappen.
Als ik een betere videokaart had als de 280X had ik overwogen te wachten op polaris/pascal. Ik denk dat ik nu liever een nieuwe videokaart koop en eventueel weer verkoop als polaris/pascal uit is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kwa geluidsniveau hoeft niet perse zo laag mogelijk maar hoeft ook geen vliegtuig op te stijgen bij het gamen. PC staat niet op de slaapkamer.
MOBO eisen: raid0 op sata6 chipset, futureproof zoals USB3.1 gen2, M2 slot

Ga je overklokken?
Ik ga overklokken maar niet extreem hoog.

Wat verwacht je van ons?
- Advies over mijn huidige voeding. Vervangen of meenemen in nieuwe systeem?
- Advies over GPU, 980 TI of nu wat minder neerleggen en 980/970 nemen en later upgraden naar polaris/pascal? Aangezien ik voorlopig op 1920x1080 blijft spelen, maar wil dit wel graag op ultra settings met 60fps kunnen doen.
- Advies over CPU koeler lucht of vloeistof? Ik twijfel voornamelijk omdat ik bang ben voor lekkage bij vloeistof koelers.
- Ik vraag me verder nog af wat tweakers doen na de assemblage en window10 installatie
- Welke software programmas installeren buiten de standaard benodigde drivers?
- Welke settings veranderen in bios/software programma’s van extern of ROG/Maximus.

Ik hoop dat ik zo voldoende en op de correcte manier informatie hen gegeven.
Hoor graag wat jullie advies is.

Groeten Tim

EDIT: waarom laat hij geen taballen zien, code lijkt goed...? [SOLVED]

• OkkeB
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:22
wat betreft prijs en wat je ermee wilt zit je niet ver af van het systeem wat ik van de week heb gebouwd. jij hebt nog wat spullen mee waardoor je daarop kan besparen.

ik wil ook van de zomer mijn videokaart upgraden, heb zelf voor nu een gtx970 aangezien ik hier bijna alles op zeer goede kwaliteit kan afspelen.

iets om mee te nemen in je keuze van een videokaart is dat nvidia op het moment een actie heeft dat ze the division gratis meegeven bij hun gtx kaartne. tot 21-03 als ik mijn voucher mag geloven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 134,95€ 134,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,-€ 354,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,49€ 70,49
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,-€ 65,-
1Corsair RM750i€ 130,-€ 130,-
1Samsung 850 EVO 1TB€ 309,51€ 309,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.578,75

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Persoonlijk zou ik de trage 250GB hdd's niet meenemen en deze vervangen voor een 2TB schijf of zelfs 2.

Ik zou het lekker bij een goede luchtkoeler houden, zie advies hier boven.

Welke software installeren naast de nieuwste drivers? Tja, dat is aan jou, maar eigenlijk weinig dat gaat helpen met de performance, tenzij je je videokaart wilt overklokken, maar dat zou ik in eerste instantie nooit doen.

Qua power kan je voeding nog mee, maar hoe oud is deze voeding? Als deze een paar jaar oud is, kun je deze prima nog gebruiken, maar indien veel ouder, heb je kans dat deze later voor problemen gaat zorgen.

Zelf zou ik ook nog overwegen de 2x 128GB SSD te vervangen voor 1x 256GB SSD. Kost niet veel de kans op uitval is minder dan de helft zo groot.

Ik zie een vorm van "valse besparingen" in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 01-03-2016 11:43 ]

• Tzameti
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 16:42
Bedankt voor de reacties.

Gebruik mijn oude HDD puur als opslag muziek/bestanden met backup in de cloud, eigenlijk geen behoefte aan snellere HDD aangezien ik mijn huidige zo weinig gebruik. Heb ook nog een extern HDD WD usb3 3TB.

Uitval van de SSD ben ik eigenlijk niet zo bang voor maja kost niet idd niet erg veel voor 1x 256GB alleen als ik nieuwe SSD koop wil ik naar 512GB/1TB. Zodat ik minder vaak games moet verwijderen voor nieuwe games. Naar mijn idee een upgrade voor later en miss kies ik dan wel voor nieuwe technologie zoals M2.

Voeding aankoopdatum is 3-3-2009 Gelijk bij vermeld in mijn post ;). Deze dus toch maar vervangen om problemen te voorkomen?

Verwijderd

Voeding kan je beter maar vervangen. OCZ voedingen staan niet bekend als degelijk en betrouwbaar, zeker niet na 6 jaar gebruik.

Een 550w voeding is overigens meer dan genoeg pricewatch: Corsair RM550x of pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tzameti schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:55:
Bedankt voor de reacties.

Gebruik mijn oude HDD puur als opslag muziek/bestanden met backup in de cloud, eigenlijk geen behoefte aan snellere HDD aangezien ik mijn huidige zo weinig gebruik. Heb ook nog een extern HDD WD usb3 3TB.

Uitval van de SSD ben ik eigenlijk niet zo bang voor maja kost niet idd niet erg veel voor 1x 256GB alleen als ik nieuwe SSD koop wil ik naar 512GB/1TB. Zodat ik minder vaak games moet verwijderen voor nieuwe games. Naar mijn idee een upgrade voor later en miss kies ik dan wel voor nieuwe technologie zoals M2.

Voeding aankoopdatum is 3-3-2009 Gelijk bij vermeld in mijn post ;). Deze dus toch maar vervangen om problemen te voorkomen?
Goede overwegingen :)
Maar vervang wel de voeding. Mocht de voeding een keer ploffen kan het zomaar je moederbord meenemen en veel ergere schade aanrichten. Voor de HDDs en SSDs lijk je voor jezelf een keuze gemaakt te hebben die goed onderbouwd is
Pagina: 1