[iPhone 5s] WhatsApp werkt alleen via Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:35
Mijn vrouw heeft een IPhone 5S met een BEN abbo (4g).

Sinds enige tijd heeft ze het probleem dat ze ALLEEN Whatsapp berichten kan versturen als het toestel aan de Wifi hangt. Via 4g vertikt deze het te versturen/ontvangen.

Alle andere apps die data gebruiken werken wel zonder wifi.

Uiteraard heb ik het volgende nagekeken:

-Data voor Whatsapp staat AAN
-Whatsapp is de laatste versie
-Opnieuw opgestart
-APN gecontroleerd

Wat zie ik over het hoofd ? Het is echt ALLEEN Whatsapp wat niet goed werkt.

Iemand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Nog nooit gehoord van een soortgelijk probleem maar er van uitgaande dat ze niet simpelweg aan het datalimiet zit dan zou ik Whatsapp een keer helemaal verwijderen opnieuw downloaden vanuit de Appstore en vervolgens opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732927

Mobiele netwerk en Internet gegevens herstellen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Hmm, zo raar. Gisteren werkte Whatsapp gewoon weer zonder Wifi.

Het lijkt dus echt specifiek met Whatsapp te maken te hebben icm mobiele data.

Andere apps hebben GEEN problemen zonder wifi.

Nog maar eens jullie suggesties proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732927

Noppesnada schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:36:
Hmm, zo raar. Gisteren werkte Whatsapp gewoon weer zonder Wifi.

Het lijkt dus echt specifiek met Whatsapp te maken te hebben icm mobiele data.

Andere apps hebben GEEN problemen zonder wifi.

Nog maar eens jullie suggesties proberen.
Ondertussen opgelost? Zo ja hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Het werkt nu weer (zonder dat ik er iets aan gedaan heb).

Ik wilde dit weekend whatsapp er eens af halen en weer opnieuw installeren.

Een echte oplossing heb ik dus nog niet.

Ik zal nog posten hoe het verder verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 12:41
Ik herken het probleem. Het is heel hinderlijk en moet zeggen dat ik er de laatste dagen ook minder last van heb. Wat hielp was het maken van een screenshot, dan pakt whatsapp ineens weer verbinding en stromen de berichten binnen op 4G.

Naast mijzelf ken ik ook anderen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:07
Doe dit eens; dit werkt bij mijn vriendin die met imessage problemen had in buitenland na wissellen simkaart heel goed,

Instellingen
Algemeen
Stel opnieuw in
Herstel netwerkinstellingen

Wifi wel even opnieuw instellen hierna maar werkt altijd goed dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Helaas is het probleem nog steeds niet verholpen.

Zowel via Wifi als via 4G blijft whatsapp op "verbinden" staan, berichten worden niet ontvangen en niet verstuurd. Provider is nog steeds BEN.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

-complete reset naar fabrieksinstellingen
-whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
-netwerkinstellingen herstellen (dit werkt iedere keer tijdelijk)

ALLEEN whatsapp heeft een probleem. Data werkt gewoon (browsen en andere apps) dus een defect aan het toestel lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik weet het nu niet meer. Iemand nog andere suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb je er ook last van met een SIM van een andere telco? Dat zie ik nog niet staan in voorgaande posts.

Doet die het op 3G wel dan? (Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data > Gesprekken en data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
-complete reset naar fabrieksinstellingen
Met terugzetten van backup?
-netwerkinstellingen herstellen (dit werkt iedere keer tijdelijk)
Dat is een beetje gek

Staat de mobiele data voor whatsapp uit?
https://www.appletips.nl/ios-mobiele-dataverbruik/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Is het een originele sim-kaart of een "geknipte"?
Ik heb vaak problemen gezien met zelf verkleinde sim-kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Frankyy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:10:
Heb je er ook last van met een SIM van een andere telco? Dat zie ik nog niet staan in voorgaande posts.

Doet die het op 3G wel dan? (Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data > Gesprekken en data)
Dat heb ik niet kunnen proberen omdat ik geen sim beschikbaar heb, althans niet de kleine. Een kijken of ik aan een prepaid kaart kan komen om te testen.

Probleem is wel dat het probleem zich niet continue voor doet en dat data het wel doet.

Het probleem beperkt zich echt ALLEEN tot Whatsapp wat het ook zo vreemd maakt en me niet de indruk geeft dat het een defect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
jeroen3 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:18:
[...]
Met terugzetten van backup?

Ja dat wel

[...]

Dat is een beetje gek

Staat de mobiele data voor whatsapp uit?
https://www.appletips.nl/ios-mobiele-dataverbruik/
Nee, zoals aangegeven doet het probleem zich niet continue voor maar wel zeer frequent. Als data uit zou staan zou het helemaal niet werken. Probleem doet zich voor met Wifi en 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
GeeMoney schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:22:
Is het een originele sim-kaart of een "geknipte"?
Ik heb vaak problemen gezien met zelf verkleinde sim-kaarten...
Originele simkaart met zo een voorgestanst randje wat je er uit kan drukken. Niet op maat geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 10:40
Even checken:

Via Instellingen en dan WhatsApp -> mobiele data aan?

PLUS

Via Instellingen en dan Mobiel Netwerk, WhatsApp -> mobiele data aan?

Kun je niet die SIM-kaart in andere telefoon en testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De simkaart boeit niet als er ook problemen zijn op WiFi, WhatsApp werkt ook via WiFi als je de sim eruit haalt of in vliegtuigmodus zet; daar zit het probleem dus niet in.

Ik moet zeggen dat dit wel een erg uniek probleem is, nog nooit van gehoord - en ik heb echt veel gezien bij WA over de jaren. :P Dat het niet werkt op 4G én WiFi terwijl je wel internet hebt... Ik heb dat enkel een keer gezien op een Android toestel met een leipe firewall, en een jailbroken iPhone met taskkiller; maar dat telt niet.

Heb je deze problemen ook op de wifi van anderen, of alleen op die van jezelf?
Het is jammer dat de public versie niet laat zien met welke server ie verbonden is. -_-

Maare...
Op een moment dat je zowel problemen met 4G als WiFi hebt, en dit een tijdje zo is (uurtje bijvoorbeeld); stuur dan eens via WhatsApp zelf een support verzoek. Zie instellingen.
Zij kunnen dan aan de hand van je logs zien wat er misgaat, en je mogelijk helpen.
Vermeld er wel uitdrukkelijk bij wat je al hebt geprobeerd en gedaan, anders krijg je gewoon een standaard riedeltje terug.
Goede reacties komen vanuit het dev team, dus kan soms ff duren voor je reactie krijgt op de analysis.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 09-12-2016 16:56 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Silver7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:54:
Even checken:

Via Instellingen en dan WhatsApp -> mobiele data aan?

PLUS

Via Instellingen en dan Mobiel Netwerk, WhatsApp -> mobiele data aan?

Kun je niet die SIM-kaart in andere telefoon en testen?
Moet ik gaan proberen. kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
WhatsappHack schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:55:
De simkaart boeit niet als er ook problemen zijn op WiFi, WhatsApp werkt ook via WiFi als je de sim eruit haalt of in vliegtuigmodus zet; daar zit het probleem dus niet in.

Ik moet zeggen dat dit wel een erg uniek probleem is, nog nooit van gehoord - en ik heb echt veel gezien bij WA over de jaren. :P Dat het niet werkt op 4G én WiFi terwijl je wel internet hebt... Ik heb dat enkel een keer gezien op een Android toestel met een leipe firewall, en een jailbroken iPhone met taskkiller; maar dat telt niet.

Het is verder een kaal toestel en wordt gebruikt door mijn vrouw. Die heeft maar één wens, het moet gewoon werken.

Het is jammer dat de public versie niet laat zien met welke server ie verbonden is. -_-

Op de wifi van haar werk werkt het ook regelmatig niet (bijvoorbeeld vandaag al de hele dag niet)

Maare...
Op een moment dat je zowel problemen met 4G als WiFi hebt, en dit een tijdje zo is (uurtje bijvoorbeeld); stuur dan eens via WhatsApp zelf een support verzoek. Zie instellingen.
Zij kunnen dan aan de hand van je logs zien wat er misgaat, en je mogelijk helpen.
Vermeld er wel uitdrukkelijk bij wat je al hebt geprobeerd en gedaan, anders krijg je gewoon een standaard riedeltje terug.
Goede reacties komen vanuit het dev team, dus kan soms ff duren voor je reactie krijgt op de analysis.
Die optie kende ik niet. Kan ik die logs zelf ook terug vinden of kan alleen Whatsapp dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zeker. Als je die optie om contact op te nemen met WhatsApp gebruikt, dan tovert dat spontaan om in een mailtje naar hun support. Daar staat logs.tar.gz in, die kan je dus ook naar jezelf mailen ipv naar support :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
WhatsappHack schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:36:
Zeker. Als je die optie om contact op te nemen met WhatsApp gebruikt, dan tovert dat spontaan om in een mailtje naar hun support. Daar staat logs.tar.gz in, die kan je dus ook naar jezelf mailen ipv naar support :P
WhatsappHack schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:55:

Maare...
Domme vraag wellicht, maar moet/mag dat in het Engels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ze spreken zowel Engels als Nederlands.

• Noppesnada
Okay,

Probleem LIJKT nu niet meer aanwezig.

Ik heb op de Ben website een config bestand gevonden via:

https://www.ben.nl/iphonesettings

Hierna mijn APN settings nog een keer gecontroleerd.

Vooralsnog lijkt het nu allemaal te werken

Fingers crossed ;)
Pagina: 1