Hoe om te gaan met tijdelijke actiepagina's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 23:30
Voor een opkomende actie is mij gevraagd om een actiepagina te maken.

Op zich niet zo heel erg spannend maar ik zit met het volgende.
Hoe om te gaan met de dubbele content.

Even ter verduidelijking :
Er is een reguliere site met daarop de deelnemers van ons platform. Niet al deze deelnemers doen mee met de speciale actie.

Tijdens de actieperiode moet er een aparte site komen (subdomein of apart domein) waarop alleen de deelnemers van de actie staan. Zoals het er nu uit ziet zal een groot gedeelte van deze deelnemers een gelijke omschrijving en afbeeldingen hebben als op de reguliere site.

Hoe kunnen voorkomen we nu dat Google dit gaat zien als dubbele content en daarop (beide sites) een penalty geeft?
We willen wel dat de actiepagina gevonden wordt in Google, dus een Canonieke URL gaat denk ik niet (of wel?)

Vanuit de reguliere site zal er wel, per deelnemende deelnemer, gelinkt worden naar de actiesite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

De site zal niet meteen een penalty krijgen omdat content dubbel is. Het zal op die woorden de reputatie moeten verdelen dus het is lastiger om hogerop te komen in de zoekresultaten.
Maar vanuit de gebruiker: is er niets specifiek aan de actie dat iets toevoegt aan de deelnemer? Is op die manier de actie-context niet te gebruiken om de omschrijving pakkender en toegepast te maken?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:50

André

Analytics dude

Lastig fenomeen wat steed weer terug keert. Er bestaat GEEN dubbele content penalty. Google heeft alleen een filter dat er gedeeltelijk voor zorgt dat er in de zoekresultaten zo weinig mogelijk dubbele resultaten verschijnen.

Voor wat betreft je actie is er dus geen probleem. Je hebt alleen kans dat de actie (omdat nieuw) tijdelijk beter gaat ranken dan je eigen pagina's, maar dat gaat vanzelf weer goed. Na de actie redirect je de pagina's naar je eigen pagina's en klaar ben je. Omdat actiepagina's ook wel eens links krijgen kun je ze niet zomaar weggooien, altijd redirecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Inderdaad geen zorgen maken om penalty's! Kans is echter dat de oudere pagina's 'ingehaald' worden in de ranking door de nieuwe actiepagina.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl