Toon posts:

Waar is de I/O voltage goed voor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn soft3 menu nog eens doorgespit en ik kwam op Core Voltage en I/O voltage, wat doe ik met die laatste?

Zet ik daar misschien meer vo9lt mee op mijn geheugen dimms, zodat ik ze harder kan laten lopen? Mijn geheugen doet nu 154 mhz. Dat ging naar mijn verbazing goed, want de vorige keer in win98 crashte het. Toen zag ik dat ik mijn I/O voltage op 3.60 had staan ipv op 3.40??? Misschien dat het daar aan ligt. Wat denken jullie?

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Je I/O voltage is onder andere bedoeld (je zegt het zelf al) voor de voeding van je geheugen. Niet alleen geheugen ik geloof ook serieele, paralelle en LPT-poort. Vandaar de naam I/O (input/output) ;) Als je dit hoger zet kun je in principe hoger gaan met het OC'n van je geheugen omdat je ze dan meer voeding geeft waarom ze ook vragen!

Correct me if I'm wrong..

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

wel meer hoor.. sterker nog... bijna alles wat op je moederbord zit :)

PCI, AGP en dergelijke...

En het kan inderdaad nuttig zijn voor te OC'en, dus als je de FSB opvoert

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Op vrijdag 22 juni 2001 11:44 schreef freaky20 het volgende:
Je I/O voltage is onder andere bedoeld (je zegt het zelf al) voor de voeding van je geheugen. Niet alleen geheugen ik geloof ook serieele, paralelle en LPT-poort. Vandaar de naam I/O (input/output) ;) Als je dit hoger zet kun je in principe hoger gaan met het OC'n van je geheugen omdat je ze dan meer voeding geeft waarom ze ook vragen!

Correct me if I'm wrong..
ok..
je com/lpt poorten schakelen tussen -12 en +12 Volt

loading...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is duidelijk, en het werkt ook.

Mijn 1 Ghz Thunderbird kan stabiel op 150 x 8 lopen met 3.80 I/O voltage.

Maar nu ben ik wel heel benieuwd of die hoge I/O v nadelige gevolgen voor mijn hardware gaat hebben! Weet iemand daar iets vanaf?

En als de levensduur verkort, hoeveel korter wordt dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

Ik heb hem nu voor de zekerheid maar ff op 3.50 draaien. Ik hebh gelezen dat dat bijna geen kwaad kan.

Als iemand nog iets heeft toe te voegen!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:16 schreef Ro2 het volgende:
Iemand een idee?

Ik heb hem nu voor de zekerheid maar ff op 3.50 draaien. Ik hebh gelezen dat dat bijna geen kwaad kan.

Als iemand nog iets heeft toe te voegen!
Ut geeft dacht ik wel eens problemen met insteekkaarten.. zoals netwerkkaarten die het niet helemaal flex meer vinden.. maar dan merk je dat vanzelf..

• white_panther
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Ik weet wel dat de Pentium II bordjes een I/O voltage hebben van 5 V.

ps. wel uitkijken dat je de muis enz niet opblaast.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:21 schreef white_panther het volgende:
Ik weet wel dat de Pentium II bordjes een I/O voltage hebben van 5 V.

ps. wel uitkijken dat je de muis enz niet opblaast.
Is dat niet een beetje erg hoog?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ASUS A7V133 heeft als standaard 3.56v geloof ik. Om stabiliteit te verhogen ofzo. En ik moet zeggen het werkt goed, me super-goedkope geheugen gaat tot 152+. En alles werkt goed. Kan dus weinig kwaad. :)

• white_panther
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Op zaterdag 23 juni 2001 14:44 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje erg hoog?
nee hoor meet de uitgangsspanning maar eens van je printerpoort deze is +5 of in de buurt daarvan 8-)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Hoe krijg ik mijn i/o voltage hoger ik heb namelijk een probleem met AGP(=3.1 en ben 3.3 nodig)
Pagina: 1