Toon posts:

DVD-divx dmv flask vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, m'n eerst DIVX is af. Een aantal vragen.
1. Wat is het nut om het orriginele format te houden, om kun je hem ook verschalen naar een kleinere lxb, en wat zijn de nadelen/voordelen

2. Ik heb er geen ondertitels bij

3. Welke kwaliteit is goed hoeveel kb/sec, ik heb nou 900 gedaan op full screen, andere tips?

ps. was wel snel met m'n dual P!!!1000 mhz
film van 90 minuten, full screen, 128kb audio en 900kb/sec in 3 uurtjes geflasked tot een grote van 730 mb. >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
mom. geen divx fans in de buurt??

Verwijderd

Staat zo op al die tutorialpagina's hoe je ondertitels in kan voegen met aparte programmatjes

Verwijderd

Topicstarter
maar het kon toch ook met flask, waarom meot het ik dan selecteren...

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 11:26 schreef arjo_kamp het volgende:

film van 90 minuten, full screen, 128kb audio en 900kb/sec in 3 uurtjes geflasked tot een grote van 730 mb. >:) >:)
3 uurtjes met een dual pIII, beetje lang dacht ik zo.
Met m'n TB800 doe ik er ongeveer 4,5 uur over. (100 min,zwarte randen weggecropt, 128kb audio en 910 kb/sec)
Kameraad van mij doet er 2 uur over met z'n TB1333.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 17:16 schreef Gump het volgende:

[..]

3 uurtjes met een dual pIII, beetje lang dacht ik zo.
Met m'n TB800 doe ik er ongeveer 4,5 uur over. (100 min,zwarte randen weggecropt, 128kb audio en 910 kb/sec)
Kameraad van mij doet er 2 uur over met z'n TB1333.
Kweet niet precies hoelang als ie erover deed, want ik ben weggegaan, maar in het begin zei die 3 uur...

Maar die ondertiteling, hoezitdat? capture die je niet mee met flask?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ondertiteling moet je apart rippen (vraag me niet hoe, probeer eens op http://www.doom9.net of http://www.divx-digest.com )

hoe ik mijn optimale rip zou maken (iedereen vind vaak weer andere instellingen het prettigst):
geluid minimaal 160 kbps (anders klinkt het zwaar bagger op je dolby pro logic setje)
dan reken je met een bitrate calculator uit welke video bitrate je kan gaan gebruiken, zet hier de maximale grootte op bijvoorbeeld 690 (vanwege een variabele bitrate wordt de rip nooit excact die grootte, en loop je dus risico dat ie nét te groot wordt )
nu heb je de maximale videobitrate die je kan gebruiken zodat alles op 1 cd past

Heb je een film tussen de 1,5 en 2 uur en wordt de kwaliteit te slecht voor op 1 cd, dan zou ik een videobitrate kiezen van 1200 of hoger en geluid 224 kbps of hoger (ruimte zat tenslotte)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:55

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 22 juni 2001 11:26 schreef arjo_kamp het volgende:
...
Moet je het eens proberen met DVD2AVI coderen.
En dan met virtualdub AC3 geluid er in pleuren, geheid veel sneller.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zeg 1 ding:

kijk eens op www.vcdhelper.com

Alle mogelijke info over het maken van DivX/VCD/Enz

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• _Gump_
  • Niet online
Met flask kun je de ondertiteling er gewoon bij rippen. (.ifo bestand openen)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

kijk eens op www.divx.nl

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

je kunt van users.pandora.be/black.phantom je ondertitels halen en die dan via een ander programma eronder plakken... maar dat moet dan steeds gebeuren mbv een speciale player..

ik begrijp dat je vraag is hoe je een ondertitel echt in de divx himself zet... als sje de originele dvd hebt kan je tijdens het openen van de .ifo-file opgeven welke ondertitel je wilt gebruiken in flask. Achteraf ondertitelen gaat volgens mij niet of heel moeilijk... je zal dus opnieuw moeten grabben, en tijdens het grabben ondertitelen... dat zou automatisch moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 19:44 schreef Gump het volgende:
Met flask kun je de ondertiteling er gewoon bij rippen. (.ifo bestand openen)
waarom zie ik de ondertiteling niet terug in m'n divxje dan? terwijl ik het wel geselecteerd heb tijdens het openen van dvd-files met flask..?????

ps, bedankt voor de tips. Ik hoorde net ook al via icq van iemand van hier dat flask geen optimaal gebruik maakt van mijn 2 1000mhz straalmotoren (dmv superorb).
Kga nou eerst een weekie op cursus (zoetermeer, citrix metaframe 1.8 administration) en dan kom ik hier weer, en kijk ik nog wel ff, mensen, le boule!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
flashk heeft een beetje moeite met sommige subtitels, het is een erkende bug in het programma

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma dan die:

1. M'n 2 straaljagermotoren optimaalbenut

2. Geen problemen heeft met subtitles?

alvast bedankt.

Arjo

Verwijderd

Worden allebei je cpu's gebruikt tijdens het divx encoden? Dat zou namelijk superrelaxt zijn.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

het zou ook kunnen zijn dat je bij flask hebt ingesteld dattie je film aan een bepaalde kant 'cut', om de zwarte rand weg te werken... en daar staat nou juist de ondertitel... dus ook daar kan je probleem zitten... probeer dus gewoon 't volledige formaat dvd te rippen en kijk dan oftie er inzit...

• _Gump_
  • Niet online
Flask heeft problemen met sommige dvd's die maar 1 ondertiteling hebben.

Verwijderd

Subtitles meerippen si zeer relaxt :)
Pagina: 1