Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop Best Buy Guide - Maart 2016

Pagina: 1
Acties:

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
In het artikel reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016 staat bij een aantal onderdelen dat er reviews zijn op tweakers, met de bijbehorende score. Maar is het niet logischer om daar meteen een linkje achter te plakken die direct naar de desbetreffende reviews linkt?

Bijvoorbeeld bij de Cooler Master Elite 130 staat dat er 8 reviews zijn op tweakers. Maar is het linkje naar de reviews niet te vinden.

Op de pagina reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016 wordt gesproken over de Raspberry Pi 3 en staat het volgende in de begeleidende tekst:
De Raspberry Pi 3 Model B is onlangs aangekondigd en heeft een krachtige processor, wifi en bluetooth - tegen dezelfde prijs van circa 40 euro als de oude versie.
Als er echter in de pricewatch gekeken wordt, zie je dat er een prijs verschil van 6 euro zit tussen de Pi 2(€36,50) en Pi 3 (€42,95).

Verder is het misschien wel zo eerlijk om te vermelden dat je voor die €36 of €42 niet klaar bent, omdat er minimaal nog een voeding en SD kaart aan toegevoegd moet worden. Waardoor de prijs hoger zal uitvallen.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 01-03-2016 08:12 ]

• Fronkel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-11 13:20
Er klopt iets niet bij het mITX-systeem in de BBG.

De genoemde Noctua NH-L12 processorkoeler past niet in de genoemde Cooltek Coolcube behuizing (93mm koeler met maar 80mm ruimte).

Wellicht per ongeluk over het hoofd gezien?

[ Voor 19% gewijzigd door Fronkel op 01-03-2016 13:18 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dank voor het melden. Dat er een directe link naar de reviews is klinkt inderdaad logisch. Op het moment gebruiken we een tool die al automatisch een groot gedeelte van de structuur opmaakt. Ik zal dit verzoek dus intern voorleggen.

Wat betreft de Raspberry Pi: de strekking van de opmerking was meer dat de RPI 2 en 3 ongeveer even duur zijn. Ze hebben ook dezelfde adviesprijs, terwijl de RPI 3 wel meer features biedt en een stuk sneller is.
En misschien bekijk ik de zaak anders, maar zowel de RPI 2 als RPI 3 zitten op circa 40 euro. Het verschil lijkt groter omdat een paar winkels recentelijk de prijs hebben verlaagd van de RPI 2.

Ik zal je opmerking over de voeding en een opslagmedium verwerken in het artikel.

@ Fronkel , goed punt - ik heb het doorgezet naar de persoon die erover gaat.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Bedankt voor je reactie en opheldering!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
We hebben een mooi budget, dus kiezen we voor de Intel Core i5-6500 Boxed. Vergeleken met de i5-6400 is deze op papier flink sneller
Mijn papiertje vertelt mij dat de CPU 9,09% sneller is bij single thread load, 6,06% bij dual thread load, 6,25% bij triple thread load en 6,45% bij alle cores belast, dat noem ik niet flink, dat noem ik niet merkbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

budget opmerkingen

De gekozen behuizing is vanaf 39,80 te koop en niet 33.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom er niet even geklikt is om te kijken wat de prijs werkelijk is. Je doet dit ook voor de specs mag ik hopen?

Daarnaast is de gekozen ssd 78,40 en heb je een soortgelijke voor 8 euro minder
pricewatch: OCZ Trion 150 240GB

mainstream opmerkingen

Er wordt gekozen voor een 20-30 euro duurdere i5 die 6% beter presteert. Dit is echt onmerkbaar in games.

Dan een gigantische fout: de gekozen noctua koeler is 93mm hoog terwijl de gekozen kast max 80mm hoogte kan hebben!

[ Voor 141% gewijzigd door CMSTRR op 02-03-2016 00:25 ]

Verwijderd

CMSTRR schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:11:
budget opmerkingen

De gekozen behuizing is vanaf 39,80 te koop en niet 33.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom er niet even geklikt is om te kijken wat de prijs werkelijk is. Je doet dit ook voor de specs mag ik hopen?

Daarnaast is de gekozen ssd 78,40 en heb je een soortgelijke voor 8 euro minder
pricewatch: OCZ Trion 150 240GB

mainstream opmerkingen

Er wordt gekozen voor een 20-30 euro duurdere i5 die 6% beter presteert. Dit is echt onmerkbaar in games.

Dan een gigantische fout: de gekozen noctua koeler is 93mm hoog terwijl de gekozen kast max 80mm hoogte kan hebben!
Crucial is bewezen kwaliteit. OCZ is bewezen rotzooi. Tel uit je winst.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb een andere koeler in de BBG gezet. Achter de BX100 ipv Trion 150 sta ik echter: liever een mlc-drive dan tlc als systeemschijf.

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 08:34
In de bestbuy guide word voor de zelfbouw nas crucial ecc geheugen aanbevolen in combinatie met de asrock C2550D4I, het geheugen is gebufferd ecc geheugen, het moederbord ondersteund echter alleen ongebufferd geheugen. Ik heb dit moederbord gebruikt voor mijn eigen nas en dezelfde fout gemaakt. het moederbord post gewoon niet met gebufferd/geregistreerd geheugen. Het lijkt me nuttig dat dit zsm word aangepast, het is zonde als iemand 100€ uitgeeft aan geheugen dat niet werkt. (ps: misschien is het de moeite waard om ook te vermelden dan het moederbord 1,2 of 4 reepjes ram ondersteund. 3 reepjes is een no-go ;-) )
Pagina: 1