Toon posts:

Opslag iPhone 6 icm. foto cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iPhone 6 met 16gb is tot aan de nok toe vol. Programma's en Whatsapp beslaan ongeveer 2-3 gb, de rest lijkt mij te liggen aan de hoeveelheid foto's en video's ik op mijn apparaat heb. Ik heb ruim 8 gb in de iCloud staan, en nu vroeg ik me af of al die foto's dus ook op mijn iPhone ruimte in beslag nemen?

Aangezien ik er vanuit ga dat als ik een foto maak, deze in de iCloud komt te staan en dus geen ruimte in beslag neemt op mijn iPhone, of zie ik dit dus verkeerd? Ik vind het verwarrend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Settings > General > Storage & iCloud Usage > Manage Storage.

Daar kun je precies zien hoeveel elke app in beslag neemt. Ook kun je kijken hoeveel MB's er voor foto's worden opgeslagen, voor je fotobibliotheek, je fotostream en je gedeelde fotostream. Waarschijnlijk zal een deel van de foto's ook op je iPhone staan, en niet alles alleen 'in de cloud'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles op je telefoon wordt gesynced met de cloud. Dus verwijder je foto's op je telefoon? Dan zullen ze de volgende sync ronde op de icloud ook niet meer bestaan.

16GB is bar weinig als je het mij vraagt (en dan toch 500 euro rekenen voor een telefoon). Je kunt het e.a doen eraan om de ruimte wat in te perken. Trash foto's / video's, zet de foto of video resolutie wat lager, verwijder ook de prullenbak na verwijderen foto's etc. Verwijder apps die je niet gebruikt etc. Dan hou je het verbruik namelijk gewoon acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:25:
Alles op je telefoon wordt gesynced met de cloud. Dus verwijder je foto's op je telefoon? Dan zullen ze de volgende sync ronde op de icloud ook niet meer bestaan.

16GB is bar weinig als je het mij vraagt (en dan toch 500 euro rekenen voor een telefoon). Je kunt het e.a doen eraan om de ruimte wat in te perken. Trash foto's / video's, zet de foto of video resolutie wat lager, verwijder ook de prullenbak na verwijderen foto's etc. Verwijder apps die je niet gebruikt etc. Dan hou je het verbruik namelijk gewoon acceptabel.
Het ding is dus dat die 8gb aan foto's, die in de cloud staan, dus ook op mijn iPhone ruimte in beslag nemen. Nu heb ik wat foto's verwijderd, zo'n 300 stuks maar de ruimte neemt niet toe.. Ik doe n fabriek herstelling denk ik, ik kan WhatsApp al niet meer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang het toestel aan een Mac of PC, exporteer alle foto's video's in 1 klap en kijk vervolgens of je ruimte afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Je met de foto's ook nog uit het "Recently deleted" Album halen, anders levert het je nog geen ruimte op de telefoon op.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21
Je moet sowieso zorgen dat optimized storage aan staat in je iCloud Photo Library.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 3000 foto's definitief van mijn iPhone afgehaald, en nog is er geen enkele mb terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21
Wat volgens mij helpt, is dit stappenplan:

1. Zet iCloud Photo Library aan in combinatie met Optimized Storage
2. Wacht even tot alles gesynchroniseerd is naar iCloud
3. Zorg dat iCloud backup ook voor al je andere spullen aan staat
4. Doe een volledige reset (dus reset all data & settings)
5. Kies er na de eerste keer opstarten voor om te restoren vanuit je iCloud backup

Hij zet nu in principe alleen low-res varianten van de foto's uit je library op je iPhone, totdat je ze opent (dan downloadt hij de volledige versie). En in theorie zou hij nu automatisch weer full-res foto's moeten verwijderen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:16:
Ik heb net 3000 foto's definitief van mijn iPhone afgehaald, en nog is er geen enkele mb terug.
Dat kan echt niet, dan gaat ergens iets niet goed :P Je hebt wel de "Onlangs verwijderd" map geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zelfs de iCloud foto bibliotheek losgekoppeld van mijn iPhone, dus letterlijk 0 foto's zitten er in mijn bibliotheek, en nog zit hij tot aan de nok toe vol.. Ik back-up 'm nog even gauw en reset m daarna volledig, ergens zit iets niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleyw
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb dit probleem ook 8)7

Kwam dit tegen op internet http://www.iculture.nl/wh...e-opslagruimte-problemen/
Voor de rest lees ik er nog vrij weinig over.

Probleem lijkt dus aan whatsapp te liggen die je vrije ruimte blijft opslokken.
Pagina: 1