Op zoek naar DDNS provider die eigen domeinnaam kan updaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb momenteel mijn (betalende) domeinnaam geregistreerd bij NameCheap en ben daar heel tevreden over, alleen blijkt hun Dynamic DNS-functionaliteit niet 100% te functioneren. Ik heb al van meerdere mensen te horen gekregen dat mijn domein niet resolved. Dat lijkt dan vaak aan de DNS-servers van hun ISP te liggen - als ze een andere DNS (bv. Google of OpenDNS) instellen dan werkt het wel.

Het komt niet alleen voor bij mensen uit de VS maar bv. ook uit Duitsland. Ik ben dan ook op zoek naar een Dynamic DNS-provider (indien mogelijk gratis, of tegen een zacht prijsje) die ik de DNS kan laten overnemen voor mijn eigen domeinnaam. Dat blijkt niet zo simpel - buiten NameCheap vind ik er eigenlijk geen.

Ik had zelf aan afraid.org gedacht maar zij werken voor zover ik kan zien alleen maar met de domeinnamen die in hun pool zitten. Daar kan ik dus niets mee. Weet iemand een provider die deze functionaliteit biedt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:11
Heb zelf ook NameCheap i.c.m. met hun NameCheap Dynamic DNS v2 client welke ik op de host draai.
Nooit geen issues gehad met resolven. Gebruik je die tool ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31

Rmg

ik vraag me af of overstappen wel gaat helpen.

Als de ttl van de dns records goed staat is zouden alle dns servers (van de providers) zich aan deze ttl moeten houden, maar het lijkt er op dat daar een probleem is als je zegt dat opendns of google dns servers het wel goed doen.

Of het wijzigen van de dns zorgt voor een flush van de lokale cache.. en dan ligt het aan de clients

[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 29-02-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Op afraid.org kan je gewoon je eigen domein toevoegen!
Zie bijvoorbeeld: http://freedns.afraid.org/faq/#14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Bah, duidelijk overgekeken :( Ga ik vanavond even checken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje