SORRY, ZIGGO MODEM PROBLEMEN
Wij hebben nu ongeveer 12 jaar dezelfde modem van Ziggo.
Laatste paar maanden hebben we steeds slechter bereik en heb ik er een wifi repeater tussen gezet zodat we boven en in de tuin ook betere verbinding hebben.
Dat ging een tijd beter maar nu is het nog slechter, We kunnen niet meer verbinden met het wifi netwerk beneden en hebben de modem al meerdere malen gereset.
Ook hebben we Ziggo gebeld en die zeiden dat een hard reset het beste was en dit hielp voor 2 dagen en konden we weer verbinden met de modem.
Daarna werkte het weer zo slecht.
Kunnen wij dit verhelpen door een andere modem te kopen?
Of misschien een Router ertussen zetten.
Ik ben bereid tot ongeveer 80 euro te besteden maar het liefst minder.
Er zijn 2 vaste computers via LAN en 3 Laptops via wifi verbonden.
Ook meerdere smartphones + 2 google chromecasts.
Is dit misschien een probleem doordat er zoveel op aangesloten is of is het gewoon een te oude modem?
Alvast bedankt!
Wij hebben nu ongeveer 12 jaar dezelfde modem van Ziggo.
Laatste paar maanden hebben we steeds slechter bereik en heb ik er een wifi repeater tussen gezet zodat we boven en in de tuin ook betere verbinding hebben.
Dat ging een tijd beter maar nu is het nog slechter, We kunnen niet meer verbinden met het wifi netwerk beneden en hebben de modem al meerdere malen gereset.
Ook hebben we Ziggo gebeld en die zeiden dat een hard reset het beste was en dit hielp voor 2 dagen en konden we weer verbinden met de modem.
Daarna werkte het weer zo slecht.
Kunnen wij dit verhelpen door een andere modem te kopen?
Of misschien een Router ertussen zetten.
Ik ben bereid tot ongeveer 80 euro te besteden maar het liefst minder.
Er zijn 2 vaste computers via LAN en 3 Laptops via wifi verbonden.
Ook meerdere smartphones + 2 google chromecasts.
Is dit misschien een probleem doordat er zoveel op aangesloten is of is het gewoon een te oude modem?
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Legin op 29-02-2016 22:13 ]