Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag een high-end Oculus PC willen laten bouwen en zou jullie hulp erg waarderen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Oculus Rift gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewenst budget is EUR 2.000 (met een max van EUR 2.100)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur heb ik al (toetsenbord, monitor, geluid etc) Ook Windows 10 64-bit is al in bezit. Het budget is alleen voor de desktop gamePC hardware. Hoop hier een tijdje mee vooruit te kunnen met de Oculus.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval de GeForce GTX 980 Ti en een gaming moederboard voor meerdere kaarten zodat ik in de toekomst er nog een GTX 980 Ti bij kan zetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en MSI, maar dat is niet rationeel gekozen 8)7. Mochten er duidelijk betere leveranciers met een betere prijs/kwaliteit verhouding, dan hoor ik het graag.

Qua kast: deze heb ik het liefst zo geluidloos mogelijk met goede koelmogelijkheden. De kast mag best groot en lelijk zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou mijn PC zo geluidloos mogelijk zijn met een goede koeling.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, maar als het echt een aanrader is voor betere Oculus prestaties dan wel.

Wat verwacht je van ons?
-Feedback over de te kiezen specs zou top zijn. Is dit systeem in balans? Zit er een relatief zwakke schakel in?
-Welke onderdelen kan ik nog upgraden binnen mijn budget?
-Welke kast kunnen jullie mij aanraden? Hierover heb ik nog geen idee.
-Is er een betere koeler nodig?
-Is de GeForce 980 Ti Lightning versie de meerprijs waard boven de reguliere 980 Ti versie?
-Kan de Corsair voeding met gemak twee 980 Ti kaarten aan (voor als ik later er eentje extra bijvoeg)?
-Qua kennis kennis van deze systemen ben ik een beginner dus indien een gekozen onderdeel afwijkt van wat gangbaar is dat een fout van mij en geen bewuste keuze 8)
-Heb nu de BBG van januari 2016 als uitgangspunt genomen en vandaaruit geupgrade'd.

[EDIT]: N.a.v. al jullie feedback (waarvoor dank!) is dit mijn uiteindelijke pc geworden, die inmiddels besteld is. Inclusief EUR 95,- assemblage (inc 2 jaar garantie) blijft het dan met een totaal van EUR 1.800,- netjes onder mijn budget:.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,95€ 227,95
1MSI H170A GAMING PRO€ 122,95€ 122,95
1MSI GTX 980TI GAMING 6G GOLDEN EDITION€ 799,-€ 799,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 78,95€ 78,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.699,65

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 01:09 . Reden: nav feedback ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 03:49

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

daar is een ideale handleiding voor om lijstjes in je topic te krijgen: Handleiding Pricewatch

in het kort,

genereer RML (staat onder je wenslijst) en die CTRL+C/V je in je post doormiddel van wijzigen

BTW je BBcode opmaak klopt niet helemaal

code:
1
 [b]tekst[/b]

is wat je zoekt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Splitinfinitive op 29-02-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank. Ik ga het gelijk toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik vind de 6500 maar gek voor dat budget. Sowieso als je intentie SLI 980ti is. Minimaal een 6600k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Persoonlijk zou ik het bij éen kaart houden, en voor een H110/B150 mobo gaan. Dadelijk staat pascal/polaris om de hoek en dan zou je eventueel ook daarmee kunnen upgraden door de 980ti te verkopen. ik weet niet hoe groot de problemen zijn van SLI/crossfire met ondersteuning van games, microstutter e.d.

wil je SLI toch behouden dan zou ik wel voor een K variant van de CPU gaan dan kun je in een later stadium nog eventueel overclocken mocht de cpu wat achter komen te lopen. Dan pers je er toch nog wat leven uit.
daarbij ook nog het vergrote stroomverbruik. Verder echt een zeer zware CPU koeler voor de CPU

Verder mis je nog een kast om de onderdelen bij elkaar te houden :+ eventueel: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Verder vraag ik mij af of die voeding bij 2 980ti voldoende is aangezien ik dit krijg van Extreme outervision die volgens mij niet al te gekke waardes hanteert.

XOV PSU Calculator component list

XOV PSU Calculator component list

Motherboard: Desktop
Socket: Socket LGA 1151
CPU: 1 x Intel Core i5-6600K 3500 MHz Skylake-S
CPU Speed: 3500MHz
CPU Vcore: 1.2V
CPU Utilization: 90%
Memory: 2 x 8GB DDR4 Module
Video Card Set 1: 2 x NVIDIA GeForce GTX 980 Ti
Core Clock: 1000MHz
Memory Clock: 1750MHz
SLI / CF: Yes
Storage: 1 x SSD
Storage: 1 x SATA 7200 RPM
Optical Drive: 1 x DVD-RW/DVD+RW Drive
Other Device: 2 x USB 3.0 Device
Keyboard: 1 x Standard Keyboard
Mouse: 1 x Standard Mouse
Fan: 3 x 120mm
Computer Utilization: 8 hours per day
Load Wattage: 709W
Recommended Wattage: 759W
Amperage: +3.3V: 11.3A, +5V: 11.9A, +12V: 55.1A
Recommended UPS Rating: 1300VA
Generated by eXtreme PSU Calculator 2016-02-29 03:43:25

[ Voor 3% gewijzigd door Splitinfinitive op 29-02-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, thx! Heb de kast gelijk toegevoegd en de voeding ge-upgrade'd naar 750 Watt. Ben een totale newbie :+ en ga eerst even via Google bestuderen wat het volgende allemaal is: SLI/crossfire, K variant cooler, pascal/polaris, microstutter :)

PS later de GPU upgraden gaat zeker gebeuren. Als ik daar nu met het moederboard rekening moet houden, hoor ik dat graag (zoals in de vorige post)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SLI/CF is leuk, maar levert imo altijd te weinig extra performance op om de kosten te rechtvaardigen. Naar mijn idee is SLI/CF hét marketing trucje van AMD en nVidia, ze verkopen dan immers twee kaarten in plaats van 1. :)

Overclocken is eigenlijk hetzelfde verhaal tegenwoordig. Kost veel, levert weinig op. Ik zou dus gewoon lekker een gewone i5 6600 pakken icm een B150/H170 moederbord. :)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 29-02-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:50:
Top, thx! Heb de kast gelijk toegevoegd en de voeding ge-upgrade'd naar 750 Watt. Ben een totale newbie :+ en ga eerst even via Google bestuderen wat het volgende allemaal is: SLI/crossfire, K variant cooler, pascal/polaris, microstutter :)

PS later de GPU upgraden gaat zeker gebeuren. Als ik daar nu met het moederboard rekening moet houden, hoor ik dat graag (zoals in de vorige post)
SLI/Crossfire is het samenwerken van 2 videokaarten, een K variant processor heeft de multiplier unlocked waardoor je makelijkker kunt overclocken. voor SLI heb je een Z moederbord nodig want ik ben nog geen enkele lagere chipset tegengekomen die SLI ondersteunt

Pascal/Polaris, zijn de 'codenames' van de volgende lichting GPUs van nvidia/AMD

Maar zoals cptchaos aangeeft, SLI is eigenlijk alleen leuk/heeft zin, als je het direct doet, om bijvoorbeeld een 1440p scherm op 144hz aan te sturen. Want over een tijdje heb je een GPU die minder verbruikt en de kaarten in SLI weer uit het water blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

CptChaos schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:52:
SLI/CF is leuk, maar levert imo altijd te weinig extra performance op om de kosten te rechtvaardigen. Naar mijn idee is SLI/CF hét marketing trucje van AMD en nVidia, ze verkopen dan immers twee kaarten in plaats van 1. :)

Overclocken is eigenlijk hetzelfde verhaal tegenwoordig. Kost veel, levert weinig op. Ik zou dus gewoon lekker een gewone i5 6600 pakken icm een B150/H170 moederbord. :)
Upscaling is meestal 65% dus valt wel mee.
Als je 1 van de snelste single gpu kaarten hebt is de keus immera klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top deze info! _/-\o_ Wil op korte termijn geen SLI gaan gebruiken en heb het moederbord aangepast naar een H170A Gaming Pro.

Heb nu nog EUR 200,- over. :9 Welke upgrade heeft het meeste zin?
-De "Dark Rock Pro 3 be quiet!"
-De Intel Chipset?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet gaat overclocken, heb je niets aan een Z170. De H170 of B150 presteren hetzelfde. Dus dat upgraden heeft verder weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als overclocken echt zin heeft (bv meer dan 10% performance extra in games) ga ik het wel doen (eerst ff leren, maar daar kom ik wel uit). Heb de CPU net naar een K versie aangepast daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan moet je ook een Z170 chipset nemen als moederbord. Maar ik denk niet dat je die 10% gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan laat ik die eruit. De K versie van de CPU is eruit gehaald. Zitten er nu nog (relatief) zwakke schakels in? Heeft het zin om EUR 200,- extra te ergens aan te besteden? Bijvoorbeeld, is er nog een koeler die geluidlozer is? Of valt er nog ergens meer snelheid/betere graphics voor "Oculus gaming" te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

persoonlijk zou ik ipv de darkrock pro gaan voor een scythe mugen 4 ofzo, presteert voor overclocken ook niet verkeerd maar kost maar de helft, verder heb je een dichte kast met foam aan de zijkanten dus geluid zal wel meevallen, hoogstwaarschijnlijk komt je GPU boven je CPU uit qua geluid.

Als je niet gaat overclocken dan kun je ook kijken naar de Evo 212/ of de mugen PCHG edition die is wat stiller. en kost ook niet duur.

en je kunt natuurlijk als je SLI laat varen en overclocken uit de voeten met een 450watt voeding scheelt ook weer wat :D

[ Voor 31% gewijzigd door Splitinfinitive op 29-02-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat scheelt inderdaad nog aardig wat in prijs terwijl de scythe mugen PCHG ook nog eens stiller is. Top feedback, heb gelijk de voeding aangepast.

Heeft het zin om EUR 230,- extra te ergens aan te besteden? Bijvoorbeeld upgraden naar een Geforce GTX Titan X?? Zou die GPU upgrade de meerprijs rechtvaardigen? Valt er verder nog ergens meer snelheid/betere graphics voor "Oculus gaming" te behalen? Of bv nog 16 GB intern erbij?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ì
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:28:
Dat scheelt inderdaad nog aardig wat in prijs terwijl de scythe mugen PCHG ook nog eens stiller is. Top feedback, heb gelijk de voeding aangepast.

Heeft het zin om EUR 230,- extra te ergens aan te besteden? Bijvoorbeeld upgraden naar een Geforce GTX Titan X?? Zou die GPU upgrade de meerprijs rechtvaardigen? Valt er verder nog ergens meer snelheid/betere graphics voor "Oculus gaming" te behalen? Of bv nog 16 GB intern erbij?
Volgens mij zit je zo'n beetje aan een ideale desktop. Een titan x en een 980ti schelen niet zoveel iets van 5 procent ofzo. Je ram is altijd vrij makelijk te upgraden dus 8 zou voldoende moeten zijn ik zou die 230 euro bij de aanschaf van de rift leggen een goede monitor 1440p, goed setje game muis/keyboard, een leuke headset, games of de vriendin/vriend/ouders op een etentje trakteren

Naar mij sturen kan ook altijd :p

Infeite kan er denk ik alleen geld bespaart worden Door

Andere

Mobo
Psu
Ssd
Koeler

Enzo maar als je daar geen behoefte aan hebt gewoon lekker zo laten

[ Voor 7% gewijzigd door Splitinfinitive op 01-03-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:58:
Ì
[...]
...of de vriendin/vriend/ouders op een etentje trakteren
Naar mij sturen kan ook altijd :p
Mijn vriendin zal erg blij met jouw advies zijn! :+ Met dat etentje maak ik de vele uren (over twee maanden) achter de Oculus alvast goed O-) Ben in vele jaren niet meer zo enthousiast voor een gadget geweest als bij de Oculus het geval is.

Super bedankt voor de feedback! _/-\o_ Dat etentje heb je verdiend ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:15:
[...]

Mijn vriendin zal erg blij met jouw advies zijn! :+ Met dat etentje maak ik de vele uren (over twee maanden) achter de Oculus alvast goed O-) Ben in vele jaren niet meer zo enthousiast voor een gadget geweest als bij de Oculus het geval is.

Super bedankt voor de feedback! _/-\o_ Dat etentje heb je verdiend ;)
Totdat ze erachter komt hoe vet t is, dan staan jullie daar beiden met zo'n tv-skibril ^^.
Pagina: 1