Beste Tweakers,
Ik zou graag een high-end Oculus PC willen laten bouwen en zou jullie hulp erg waarderen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Oculus Rift gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewenst budget is EUR 2.000 (met een max van EUR 2.100)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur heb ik al (toetsenbord, monitor, geluid etc) Ook Windows 10 64-bit is al in bezit. Het budget is alleen voor de desktop gamePC hardware. Hoop hier een tijdje mee vooruit te kunnen met de Oculus.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval de GeForce GTX 980 Ti en een gaming moederboard voor meerdere kaarten zodat ik in de toekomst er nog een GTX 980 Ti bij kan zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en MSI, maar dat is niet rationeel gekozen
. Mochten er duidelijk betere leveranciers met een betere prijs/kwaliteit verhouding, dan hoor ik het graag.
Qua kast: deze heb ik het liefst zo geluidloos mogelijk met goede koelmogelijkheden. De kast mag best groot en lelijk zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou mijn PC zo geluidloos mogelijk zijn met een goede koeling.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, maar als het echt een aanrader is voor betere Oculus prestaties dan wel.
Wat verwacht je van ons?
-Feedback over de te kiezen specs zou top zijn. Is dit systeem in balans? Zit er een relatief zwakke schakel in?
-Welke onderdelen kan ik nog upgraden binnen mijn budget?
-Welke kast kunnen jullie mij aanraden? Hierover heb ik nog geen idee.
-Is er een betere koeler nodig?
-Is de GeForce 980 Ti Lightning versie de meerprijs waard boven de reguliere 980 Ti versie?
-Kan de Corsair voeding met gemak twee 980 Ti kaarten aan (voor als ik later er eentje extra bijvoeg)?
-Qua kennis kennis van deze systemen ben ik een beginner dus indien een gekozen onderdeel afwijkt van wat gangbaar is dat een fout van mij en geen bewuste keuze
-Heb nu de BBG van januari 2016 als uitgangspunt genomen en vandaaruit geupgrade'd.
[EDIT]: N.a.v. al jullie feedback (waarvoor dank!) is dit mijn uiteindelijke pc geworden, die inmiddels besteld is. Inclusief EUR 95,- assemblage (inc 2 jaar garantie) blijft het dan met een totaal van EUR 1.800,- netjes onder mijn budget:.
Ik zou graag een high-end Oculus PC willen laten bouwen en zou jullie hulp erg waarderen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Oculus Rift gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewenst budget is EUR 2.000 (met een max van EUR 2.100)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur heb ik al (toetsenbord, monitor, geluid etc) Ook Windows 10 64-bit is al in bezit. Het budget is alleen voor de desktop gamePC hardware. Hoop hier een tijdje mee vooruit te kunnen met de Oculus.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval de GeForce GTX 980 Ti en een gaming moederboard voor meerdere kaarten zodat ik in de toekomst er nog een GTX 980 Ti bij kan zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en MSI, maar dat is niet rationeel gekozen

Qua kast: deze heb ik het liefst zo geluidloos mogelijk met goede koelmogelijkheden. De kast mag best groot en lelijk zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou mijn PC zo geluidloos mogelijk zijn met een goede koeling.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, maar als het echt een aanrader is voor betere Oculus prestaties dan wel.
Wat verwacht je van ons?
-Feedback over de te kiezen specs zou top zijn. Is dit systeem in balans? Zit er een relatief zwakke schakel in?
-Welke onderdelen kan ik nog upgraden binnen mijn budget?
-Welke kast kunnen jullie mij aanraden? Hierover heb ik nog geen idee.
-Is er een betere koeler nodig?
-Is de GeForce 980 Ti Lightning versie de meerprijs waard boven de reguliere 980 Ti versie?
-Kan de Corsair voeding met gemak twee 980 Ti kaarten aan (voor als ik later er eentje extra bijvoeg)?
-Qua kennis kennis van deze systemen ben ik een beginner dus indien een gekozen onderdeel afwijkt van wat gangbaar is dat een fout van mij en geen bewuste keuze
-Heb nu de BBG van januari 2016 als uitgangspunt genomen en vandaaruit geupgrade'd.
[EDIT]: N.a.v. al jullie feedback (waarvoor dank!) is dit mijn uiteindelijke pc geworden, die inmiddels besteld is. Inclusief EUR 95,- assemblage (inc 2 jaar garantie) blijft het dan met een totaal van EUR 1.800,- netjes onder mijn budget:.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,95 | € 227,95 |
1 | MSI H170A GAMING PRO | € 122,95 | € 122,95 |
1 | MSI GTX 980TI GAMING 6G GOLDEN EDITION | € 799,- | € 799,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 78,95 | € 78,95 |
1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,- | € 163,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.699,65 |
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 01:09 . Reden: nav feedback ]