Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadwalker
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 02:31
Goedenavond allemaal,

Ik ben met mijn projectgroep voor project B bezig met een applicatie te maken voor mensen met afasie. We hebben ons idee nu rond we lopen alleen nog vast op één punt.

Wij zijn bekend met Java en c# programmeren, maar native apps voor telefoons maken hebben wij nog nooit hoeven doen. Aangezien wij de applicatie op meerdere mobile OS soorten willen draaien zijn we op zoek naar een cross platform developer tool. Wat zouden jullie ons hiervoor aanraden?

De applicatie gaat voorzien worden van redelijk wat logica. Dit moet dus wel met enige structuur mogelijk zijn.

Wij twijfelen op dit moment tussen:
  • Ionic - Wij hebben het idee dat hier te weinig overzichtelijke structuur in te bouwen om een volwassene applicatie te ontwikkelen.
  • xamarin - Xamarin krijgen wij van alle kanten aangeworpen. Ik ben nog op zoek naar goede argumenten om de rest van de groep te overtuigen.
  • PhoneGap - Hetzelfde als bij Ionic, wij zijn bang dat hier niet genoeg structuur in te bouwen is.
Xamarin is naar mijn idee een goede oplossing, maar niet iedereen uit de groep denkt hier zo over. Ook zou het best kunnen dat wij goede oplossing niet zien. Ik zou daarom ook willen vragen om wat ervaringen met de beschikbare oplossingen zodat wij dit mee kunnen nemen in ons besluit.

Met vriendelijke groet,

Express Me

[ Voor 44% gewijzigd door Deadwalker op 29-02-2016 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik kan er redelijk kort in zijn: https://xamarin.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Niet om heel flauw te zijn, maar toen je zelf opzoek ging kwam je vast wel wat zaken tegen lijkt me?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadwalker
Creepy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:05:
Niet om heel flauw te zijn, maar toen je zelf opzoek ging kwam je vast wel wat zaken tegen lijkt me?
Was net onze vindingen aan het plaatsen. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Deadwalker schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:10:
[...]

Was net onze vindingen aan het plaatsen. Sorry :)
Ook om dan niet al te flauw te doen, dat is domweg een lijstje maar ik zie je bevindingen niet.
Verder word het gewoon zowat de core van je applicatie, imo mag je wel iets beter en langer na denken en zelf met wat ins & outs komen voordat je zo'n basale vraag stelt :)

We kunnen hier best sparren met ze allen, maar dan zul je toch echt wat punten moeten opgooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadwalker
Douweegbertje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:19:
[...]

Ook om dan niet al te flauw te doen, dat is domweg een lijstje maar ik zie je bevindingen niet.
Verder word het gewoon zowat de core van je applicatie, imo mag je wel iets beter en langer na denken en zelf met wat ins & outs komen voordat je zo'n basale vraag stelt :)

We kunnen hier best sparren met ze allen, maar dan zul je toch echt wat punten moeten opgooien.
Hopelijk zo wat duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Deadwalker schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:02:
  • Ionic - Wij hebben het idee dat hier te weinig overzichtelijke structuur in te bouwen om een volwassene applicatie te ontwikkelen.
  • xamarin - Xamarin krijgen wij van alle kanten aangeworpen. Ik ben nog op zoek naar goede argumenten om de rest van de groep te overtuigen.
  • PhoneGap - Hetzelfde als bij Ionic, wij zijn bang dat hier niet genoeg structuur in te bouwen is.
Waarom zou je daar geen structuur aan kunnen brengen? Ik weet niet wat de app moet gaan doen precies, maar als het bijv. vooral informatie tonen is, volstaat een hybride (dus web met native functies, zoals phonega/cordova/ionic) prima. Xamarin is meer native performance. Maar ligt er dus ook aan wat je ervaring is.

Met Phonegap/Cordova/Ionic en Angular kan je ook prima logica gestructreerd programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nee, je wilt native apps maar je noemt phonegap wat een wrapper is bijvoorbeeld ;)
Verder zou ik niet weten waarom je geen structuur kunt aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadwalker
Barryvdh schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:31:
[...]

Waarom zou je daar geen structuur aan kunnen brengen? Ik weet niet wat de app moet gaan doen precies, maar als het bijv. vooral informatie tonen is, volstaat een hybride (dus web met native functies, zoals phonega/cordova/ionic) prima. Xamarin is meer native performance. Maar ligt er dus ook aan wat je ervaring is.

Met Phonegap/Cordova/Ionic en Angular kan je ook prima logica gestructreerd programmeren.
Dit dachten wij aangezien wij vanuit school vooral O-O programmeertalen leren. JS lijkt ons daarom wat minder gestructureerd.
De applicatie wordt een soort slim woordenboek voor de "patiënten" die op basis van verschillende contexten (denk aan GPS, Tijd, Geslacht etc.) woorden oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadwalker
Douweegbertje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:32:
[...]

Nee, je wilt native apps maar je noemt phonegap wat een wrapper is bijvoorbeeld ;)
Verder zou ik niet weten waarom je geen structuur kunt aanbrengen?
Dit is daarom ook de reden dat we het aan mensen met ervaring willen vragen. Wij zitten met strakke deadlines en hebben gewoon te weinig tijd om onderzoek te doen in verschillende oplossingen en zijn daarom desperate op zoek naar tips van mensen met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Xamarin is zeker leuk als je aan een studentenlicentie geraakt. Voordeel is dat developen met Xamarin aanvoelt als een "gewone" app schrijven. Als je echter niet echt veel business logica hebt ben je wel gewoon aparte apps aan het schrijven (weliswaar allemaal in C#) en bespaar je niet echt veel tijd. Nog een voordeel is dat je gewoon in C# werkt waar jullie al ervaring in hebben. Als je nog nooit een web app hebt geschreven in JavaScript (met angular oid) dan zou ik dat voorlopig vermijden tot je een keer kennis hebt gemaakt. Ik vond het persoonlijk wel een redelijke switch toen ik voor het eerst Angular deed.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Deadwalker schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Dit is daarom ook de reden dat we het aan mensen met ervaring willen vragen. Wij zitten met strakke deadlines en hebben gewoon te weinig tijd om onderzoek te doen in verschillende oplossingen en zijn daarom desperate op zoek naar tips van mensen met ervaring.
Ja ok, maar ik hoop dat je snapt dat als ik "X" zeg, dat het letterlijk 0 inhoud heeft op het moment dat je de vraag niet goed specificeer. Derhalve kan IK het heel fijn vinden, maar kan het bij wijze van spreken heel jouw project vernaggelen.

Als je wilt sparren en de discussie wilt voeren, kan ik nu aangeven dat je in JS net zo goed OOP kan programmeren, namespaces en classes hebt...

Jullie hebben ervaringen met JAVA en C#, logischerwijs pak je dan iets als Xamarin omdat dit in de zelfde richting zit. Iets als phonegap is dan eigenlijk een totaal andere manier van werken. Aan de andere kant heb je het over weinig tijd. IMO is de learncurve van bijv. iets als phonegap sneller en kun je ook wat sneller iets in elkaar gooien. Derhalve kan het óók gewoon een goede tool zijn, alleen die afweging moet je dan toch zelf maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadwalker
Douweegbertje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:47:
[...]
Als je wilt sparren en de discussie wilt voeren, kan ik nu aangeven dat je in JS net zo goed OOP kan programmeren, namespaces en classes hebt...

Jullie hebben ervaringen met JAVA en C#, logischerwijs pak je dan iets als Xamarin omdat dit in de zelfde richting zit. Iets als phonegap is dan eigenlijk een totaal andere manier van werken. Aan de andere kant heb je het over weinig tijd. IMO is de learncurve van bijv. iets als phonegap sneller en kun je ook wat sneller iets in elkaar gooien. Derhalve kan het óók gewoon een goede tool zijn, alleen die afweging moet je dan toch zelf maken ;)
Dit zijn in ieder geval al twee punten waar wij binnen de groep goed over kunnen discussiëren. Wij hebben namelijk wel een idee dat de er verschil in de learning curve is, maar dit bevestigd dat. Ook waren wij er niet van op de hoogte dat JS ook OO kan zijn.

Zou jij anders voor elk van onze oplossingen jouw mening kunnen geven?
Ik doel dan vooral op:
  • Learning curves
  • Extra mogelijkheden die jij handig heb bevonden
  • Problemen waar je tegenaan bent gelopen
  • Extra functionaliteiten die je snel over het hoofd ziet
Met zo'n lijstje zou je ons al een hele hoop kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Je zou Ionic kunnen proberen. Dit is een framework om apps te maken in Cordova (Phonegap) i.c.m Angular.

Nu moet ik zeggen dat Angular niet echt makkelijk is om te leren. Ik heb er zelf ook een haat/liefde-verhouding mee :).

Natuurlijk moet je naast Javascript ook overweg kunnen met HTML en CSS natuurlijk. In principe zou je ook een mobiele website kunnen proberen te maken.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Deadwalker schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:03:
[...]
Dit zijn in ieder geval al twee punten waar wij binnen de groep goed over kunnen discussiëren. Wij hebben namelijk wel een idee dat de er verschil in de learning curve is, maar dit bevestigd dat. Ook waren wij er niet van op de hoogte dat JS ook OO kan zijn.
Waarom kan je niet de hele discussie binnen de projectgroep voeren? Waarom heb je T.net nodig?

Want blijkbaar zijn er bij jullie in de groep voorstanders van Ionic / Phonegap, wat zijn volgens hun de voordelen?
Wat is het voordeel van een Xamarin voor jullie groep?

En is er echt niemand binnen jullie groep op de hoogte dat JS ook OO kan zijn of enkel jij niet? Want je zegt eerder dat je een OO app wilt hebben, dus dan zou in mijn logica (als ik niet zou weten dat JS ook OO kan zijn) Ionic / Phonegap automatisch afvallen, het voldoet simpelweg niet aan de wensen. Over en uit en besloten en doorgaan en bouwen maar.
Zou jij anders voor elk van onze oplossingen jouw mening kunnen geven?
Ik doel dan vooral op:
  • Learning curves
  • Extra mogelijkheden die jij handig heb bevonden
  • Problemen waar je tegenaan bent gelopen
  • Extra functionaliteiten die je snel over het hoofd ziet
Met zo'n lijstje zou je ons al een hele hoop kunnen helpen.
Zou jij niet eens gewoon de plus en minpunten kunnen geven die er binnen jullie groep leven? Want op allevier kan ik wel mening geven en die is redelijk gelijk : Het hangt ervanaf wat je andere kennis is / wat je basiskennis is / wat je interesse is / etc. etc. etc.

Voor iemand die de hele dag JS zit in te typen op een frontend, daarvoor zal een Ionic / Phonegap perfect zijn, het sluit mooi aan bij wat die persoon dagelijks doet.
Maar voor een backend coder zal een Xamarin weer beter zijn, want dat sluit weer compleet aan bij zijn Visual Studio omgeving.
Maar een backend coder die meer frontend werk in de toekomst wil gaan doen die kan juist wellicht met een Ionic / Phonegap een cursus op kosten van de klant doen.
En vice versa.

Oftewel jouw vragen zijn enkel subjectief te beantwoorden en hangt heel erg van allerlei omstandigheden af vanwaaruit de antwoorder denkt. Het is ongeveer 1000x makkelijker als jij de overwegingen opschrijft die er binnen jullie groep twijfels veroorzaken dan dat 100 man dat gaat doen vanuit achtergronden die jij niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
Waarom niet al je logica verplaatsen naar een API?

Zo kan je je app zo basic en gestructureerd mogelijk houden en een API programmeren met een OO programmeertaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Over xaramin kan ik niet veel zeggen, nooit gebruikt maar mocht ik ooit nog een app maken (en dat is redelijk snel dat dat gebeurd) dan kies ik daarvoor.

Mijn ervaring met phonegap is dat het allemaal leuk klinkt maar in de praktijk is het een ranzige html pagina met wat telefoonfunctionaliteiten. Het is niet zo dat je iets maakt, en dat het netjes crossplatform met de juiste platform elementen er zo in komt te staan.. verre van eigenlijk.
Aan de andere kant kun je eigenlijk binnen een paar minuten iets maken, zonder nou echt super veel kennis van 'programmeren' te hebben.

Dus ja, als je al veel ervaring hebt met bijv. JAVA of C# dan ben je eigenlijk stom om over te gaan naar een oplossing als phonegap. Je kennis met bovenstaande technieken zou je al stappen verder moeten zetten met iets als Xaramin.

Wellicht een beetje lame, want ik support jullie doel echt wel, maar zou je niet je kennis en kunnen inzetten op iets wat je al wel kunt? Naar mijn mening zetten jullie iets te hoog in. Geen ervaring met mobile apps, vragen c.q. discussie houden over überhaupt het platform (en dan niet eens van een bepaald niveau). Misschien even gaan discussiëren over welke ervaring er binnen de groep is en dan een realistisch plan gaan maken hoe je die ervaring gaat inzetten. Net zoals je zelf aangeeft dat je niet veel tijd hebt..

In elk geval dat is dan mijn tip, om teleurstellingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadwalker
Gomez12 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:34:
[...]

Waarom kan je niet de hele discussie binnen de projectgroep voeren? Waarom heb je T.net nodig?

En is er echt niemand binnen jullie groep op de hoogte dat JS ook OO kan zijn of enkel jij niet? Want je zegt eerder dat je een OO app wilt hebben, dus dan zou in mijn logica (als ik niet zou weten dat JS ook OO kan zijn) Ionic / Phonegap automatisch afvallen, het voldoet simpelweg niet aan de wensen. Over en uit en besloten en doorgaan en bouwen maar.

Zou jij niet eens gewoon de plus en minpunten kunnen geven die er binnen jullie groep leven? Want op allevier kan ik wel mening geven en die is redelijk gelijk : Het hangt ervanaf wat je andere kennis is / wat je basiskennis is / wat je interesse is / etc. etc. etc.

Voor iemand die de hele dag JS zit in te typen op een frontend, daarvoor zal een Ionic / Phonegap perfect zijn, het sluit mooi aan bij wat die persoon dagelijks doet.
Maar voor een backend coder zal een Xamarin weer beter zijn, want dat sluit weer compleet aan bij zijn Visual Studio omgeving.
Maar een backend coder die meer frontend werk in de toekomst wil gaan doen die kan juist wellicht met een Ionic / Phonegap een cursus op kosten van de klant doen.
En vice versa.
We waren er inderdaad niet van op de hoogte dat JS ook als OO gebruikt kan worden.
Rotje333 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:38:
Waarom niet al je logica verplaatsen naar een API?

Zo kan je je app zo basic en gestructureerd mogelijk houden en een API programmeren met een OO programmeertaal.
Dan moeten we de API allemaal lokaal houden. De applicatie is vooral voor de wat oudere generatie. Daarom hebben wij ervoor gekozen dat er een basis deel met logica altijd beschikbaar moet zijn.
Douweegbertje schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:39:
Over xaramin kan ik niet veel zeggen, nooit gebruikt maar mocht ik ooit nog een app maken (en dat is redelijk snel dat dat gebeurd) dan kies ik daarvoor.

Mijn ervaring met phonegap is dat het allemaal leuk klinkt maar in de praktijk is het een ranzige html pagina met wat telefoonfunctionaliteiten. Het is niet zo dat je iets maakt, en dat het netjes crossplatform met de juiste platform elementen er zo in komt te staan.. verre van eigenlijk.
Aan de andere kant kun je eigenlijk binnen een paar minuten iets maken, zonder nou echt super veel kennis van 'programmeren' te hebben.

Dus ja, als je al veel ervaring hebt met bijv. JAVA of C# dan ben je eigenlijk stom om over te gaan naar een oplossing als phonegap. Je kennis met bovenstaande technieken zou je al stappen verder moeten zetten met iets als Xaramin.

In elk geval dat is dan mijn tip, om teleurstellingen te voorkomen.
Super bedankt voor je korte mening!
Om op het andere puntje terug te komen. Wij moesten vanuit school een opdracht kiezen. Deze opdrachten vielen bijna allemaal buiten ons kennis gebied (om ons te testen gok ik). Project B gaf ons wat extra vrijheid aangezien we ons eigen idee mochten pitchen. Ook hebben wij contacten met afasie "patiënten" waar wij ons graag extra voor willen inzetten aangezien deze nu vaak tekort worden gedaan met het huidige aanbod van hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Deadwalker schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:09:
[...]
We waren er inderdaad niet van op de hoogte dat JS ook als OO gebruikt kan worden.
Wat was dan nog de discussie? Je wilt iets OO bouwen, je presenteert 3 opties waarvan jullie denken dat 2 van de 3 niet OO kunnen. Dan is bij mij de discussie over en uit hoor.
Uit beleefdheid krijgen de tegenstanders nog even max 5 minuten om hun extreme voordelen uit te leggen wat het hele afwezig zijn van OO zou moeten oplossen.

Maar in de praktijk is de beslissing dan al genomen en zouden we al aan het werk zijn hoor.

Heeft er iemand van jullie überhaupt ervaring met Ionic / Phonegap of zijn die naar voren gekomen van "Ooit wel eens van gehoord"...

Qua je opleiding zit Xamarin het dichtste in de buurt, het kan zijn dat die afvalt vanwege de kosten, maar dan valt die ook gewoon af en is daar geen discussie meer over nodig,

Ik zie eerlijk gezegd de hele discussie / vraag niet. 5 minuten overleggen en je moet er gewoon uit zijn, je zit namelijk met een deadline...
Het is niet zinnig om te vragen of iemand x of y handiger vind als jij (/je team) er nul ervaring in heeft en die persoon misschien wel 2 jaar day-to-day ervaring heeft. Dat nivo ga je niet halen voordat de deadline verstreken is.

Dit klinkt me echt als een academische discussie in de oren waarin "we alle opties moeten bekijken" terwijl als je gewoon naar je team kijkt en naar wat die kunnen er gewoon al 99% van de opties afvallen. Oftewel zinloze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik heb geen ervaring met de overige frameworks, maar wij zijn hier erg te spreken over Ionic. Mits je wat ervaring hebt met Angular (of bereid bent in de Angular filosofie te ontwikkelen) ontwikkeld het zeer prettig en presteert het uitstekend.
Uiteraard moet je wel bekijken of je pure performance nodig hebt of dat je kan volstaan met iets minder: je haalt nooit dezelfde performance als een native app.

Het structuur argument is kul: een nette structuur aanbrengen is de taak van de programmeur, niet (alleen) van de taal of het framework. Deze kan je wel helpen of een richting in duwen, maar daar houdt het ook op.
Gomez12 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Qua je opleiding zit Xamarin het dichtste in de buurt, het kan zijn dat die afvalt vanwege de kosten, maar dan valt die ook gewoon af en is daar geen discussie meer over nodig,

Ik zie eerlijk gezegd de hele discussie / vraag niet. 5 minuten overleggen en je moet er gewoon uit zijn, je zit namelijk met een deadline...
Het is niet zinnig om te vragen of iemand x of y handiger vind als jij (/je team) er nul ervaring in heeft en die persoon misschien wel 2 jaar day-to-day ervaring heeft. Dat nivo ga je niet halen voordat de deadline verstreken is.
Niet geheel mee eens. Met die instelling blijf je (te) vaak bij de oude vertrouwde oplossing, wat gewoon niet altijd the right-tool-for-the-job is. Deadline of niet, als een bepaald framework of taal de betere keus is, dan investeer je daar beter wat extra tijd in om onder de knie te krijgen.
Overigens niet gezegd dat dat in dit geval zo is.

[ Voor 45% gewijzigd door EddoH op 01-03-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Laatst online: 13-05 21:49
Voor iOS zou ik gewoon Xcode gebruiken en zal denk ik uiteindelijk een snellere oplossing zijn dan cross-platform oplossingen. Daarnaast bied Xcode allerlei toolings, met beschikking over het uitbreiden van build environment (denk aan shell script, apple script). OSX Server bevat een continious integration platform voor Xcode (git, unit testing, code coverage, push notification). Ik vrees dat je bij crossplatform oplossingen veel essentiële dingen gaat mislopen en uiteindelijk alleen maar vertraging en meer tijd zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EddoH schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:44:
[...]
Niet geheel mee eens. Met die instelling blijf je (te) vaak bij de oude vertrouwde oplossing, wat gewoon niet altijd the right-tool-for-the-job is. Deadline of niet, als een bepaald framework of taal de betere keus is, dan investeer je daar beter wat extra tijd in om onder de knie te krijgen.
Het hele probleem zit hem erin dat je wel moet kunnen beargumenteren dat iets anders beter is. En dat moet je zelf kunnen en niet een derde (wat heel GoT in dit geval is).

Als je dat kunt beargumenteren en je argumentatie bereikt een hoog genoeg nivo dan kan je er onderzoek naar gaan doen (tijd in investeren).

Terwijl het hier meer gepost wordt alszijnde een paar brainfarts met helemaal nul argumentatie, enkel een naampje benoemd. Je kan aan het lijstje van TS zo Assembly toevoegen, waarom niet (mits goed toegepast is het namelijk sneller dan enige andere taal, het is heden ten dage alleen bijna onmogelijk om het goed / beter toe te passen dan menig standaard compiler.

Ik bedoel, zoals TS zelf al zei, ze hadden nog niet eens het idee dat je in JS OO kon programmeren, als je zo'n lacune in je kennis hebt zitten dan valt per definitie elke JS oplossing af.

Wat namelijk de betere keus is is zo goed als nooit framework / taal gebonden, maar meer developer gebonden. Een paar lacunes in een gekozen taal / framework lost je developer "zo" voor je op.
Een paar lacunes in bijv hoe je goed moet debuggen in die taal dat kost je weken/maanden/jaren.

Eventjes Ionic erbij pakken voor een opdrachtje is leuk als je op de basisschool zit en je leraar al blij is dat je iets inlevert wat werkt, na de middelbare school wordt er wel iets meer verwacht en kan je niet zomaar even een taaltje erbij pakken zonder kennis.
Of je moet een ervaren programmeur zijn, maar dan weet je ook dat OO overal in te implementeren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
BoringDay schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:12:
Voor iOS zou ik gewoon Xcode gebruiken en zal denk ik uiteindelijk een snellere oplossing zijn dan cross-platform oplossingen. Daarnaast bied Xcode allerlei toolings, met beschikking over het uitbreiden van build environment (denk aan shell script, apple script). OSX Server bevat een continious integration platform voor Xcode (git, unit testing, code coverage, push notification). Ik vrees dat je bij crossplatform oplossingen veel essentiële dingen gaat mislopen en uiteindelijk alleen maar vertraging en meer tijd zal kosten.
Het is een studentenproject. Ik denk dat het je het wel kan vergeten in die beperkte scope tot en met begin juni drie separate ontwikkelomgevingen op te tuigen, uit te vogelen en hoe ze werken, drie dezelfde apps te maken en ze allemaal getest en wel met dezelfde functies op te leveren. Als je drie keer 1 week kwijt bent kan je voor die ene cross-platform omgeving al 3 weken besteden om hetzelfde up en running te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gomez12 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:22:
[...]

Het hele probleem zit hem erin dat je wel moet kunnen beargumenteren dat iets anders beter is. En dat moet je zelf kunnen en niet een derde (wat heel GoT in dit geval is).

Als je dat kunt beargumenteren en je argumentatie bereikt een hoog genoeg nivo dan kan je er onderzoek naar gaan doen (tijd in investeren).

Terwijl het hier meer gepost wordt alszijnde een paar brainfarts met helemaal nul argumentatie, enkel een naampje benoemd. Je kan aan het lijstje van TS zo Assembly toevoegen, waarom niet (mits goed toegepast is het namelijk sneller dan enige andere taal, het is heden ten dage alleen bijna onmogelijk om het goed / beter toe te passen dan menig standaard compiler.

Ik bedoel, zoals TS zelf al zei, ze hadden nog niet eens het idee dat je in JS OO kon programmeren, als je zo'n lacune in je kennis hebt zitten dan valt per definitie elke JS oplossing af.

Wat namelijk de betere keus is is zo goed als nooit framework / taal gebonden, maar meer developer gebonden. Een paar lacunes in een gekozen taal / framework lost je developer "zo" voor je op.
Een paar lacunes in bijv hoe je goed moet debuggen in die taal dat kost je weken/maanden/jaren.
De TS heeft überhaupt geen ervaring in cross-platform app development, dan is het niet zo gek dat er hier om advies wordt gevraagd en hij niet helemaal zelf kan beoordelen welke positieve en negatieve kanten een bepaald framework heeft.
Assembly aan het lijstje toevoegen is natuurlijk totale nonsens, het gaat hier specifiek om cross platform app development; het lijstje geeft enkele veelgebruikte opties waaruit gekozen gaat worden. Volgens jouw redenatie moet de TS zich door zijn beperkte kennis zich niet verdiepen in onbekende onderwerpen, maar vooral blijven doen wat hij wel al weet. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar jezelf ontwikkelen lijkt mij een essentiëel odnerdeel van developer zijn.
Eventjes Ionic erbij pakken voor een opdrachtje is leuk als je op de basisschool zit en je leraar al blij is dat je iets inlevert wat werkt, na de middelbare school wordt er wel iets meer verwacht en kan je niet zomaar even een taaltje erbij pakken zonder kennis.
Of je moet een ervaren programmeur zijn, maar dan weet je ook dat OO overal in te implementeren is
Wat is dit nou weer voor onzin. Het is notabene een studieproject! Daar is het juist de bedoeling dat je doormiddel van het utivoeren van een opdracht nieuwe kennis en ervaring vergaart. Hij geeft zelfs aan dat alle project juíst buiten hun huidige kennisgebied vallen.
Je mag alleen nieuwe dingen leren op een basischool? 8)7

Anyway, voordat dit uitmondt in een enorme discussie waar de TS niets aan heeft:
@Deadwalker: als je wat emer nuttige info wilt zul je denk ik iets specifiekere vragen t.b.v de verschillende frameworks moeten stellen, we kunnen je dan beter informeren over voor- en nadelen. Nu blijft het zoals gezegd bij wat 'oppervlakkige' uitspraken over de verschillende frameworks. Feit is dat ze allemaal iets kunnen, nu moet je uitzoeken waar jullie je prettig bij voelen en wat je wenst in terug te zien in een framework. Als je graag wilt ontwikkelen in een voor jou bekende taal, zal Xamarin een goede keuze zijn. Zijn echter licentiekosten of andere zaken van Xamarin een drempel, dan kun je vlot op weg met Ionic. Zoek je iets specifieks, dan moet je dat nog even duiden.
Pagina: 1