Telfort Zyxell router na 8 jaar wifi stuk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Ik ben nu al ruim 8 jaar trouwe Telfort klant en nog altijd in het bezit van het zyxell modem wat ik destijds van hun heb gehad. Afgelopen maanden heb ik een paar keer wifi problemen gehad en leek de verbinding ook langzamer. Ik heb 2 of 3 keer telefonisch contact gehad hierover, tweemaal gevraagd naar een nieuw modem maar werd niet verstrekt.

Nu is dus afgelopen vrijdag het modem overleden (althans de wifi functionaliteit), ik heb gebeld en er zou een nieuwe worden geleverd. Nu is het maandag en ik zit nog altijd zonder wifi.

Dat betekent voor mij niet thuis kunnen werken, op de slaapkamer geen tv en geen netflix (met een baby liggen wij om 21.00 uur al in bed!) , en de google chrome sticks (muziek etc) zijn niet te gebruiken. Ook hebben mijn vrouw en mijzelf al bijna de max bereikt van ons mobiel internet.

Morgen ga ik bellen en eis ik zsm een nieuw modem, maar zou ik ook nog compensatie kunnen eisen?

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 29-02-2016 21:09 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Nee. De voorwaarden zullen dit uitsluiten, de dienstverlening wordt in beginsel nog geleverd en je bent op z'n minst dus gebonden aan een redelijke termijn. Sowieso heb je ze nog niet in gebreke gesteld.

Je had beter even een router kunnen lenen / kopen. Had je de binnen een dag weer WiFi gehad.
ik heb er 4 in huis plus nog een batterij aan computermeuk waar ook wel een router / access point van gefabriekt kan worden :?

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 29-02-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:23
Je kan het ze niet echt kwalijk nemen als je pas vrijdag hebt gebeld.
Als het zaterdag verzonden is dan komt het binnen op dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Het punt is meer dat ik in de afgelopen maanden al een aantal keren heb aangegeven dat het modem het zou gaan begeven na 8 jaar. Is het niet 'normaal' dat iets wordt vervangen na een bepaalde gebruikers tijd?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 10:26
Bekijk het van een andere kant, je hebt 8 jaar geen problemen gehad met dit modem. Als de wereld daadwerkelijk vergaat als je een weekend geen internet hebt kun het beste een backup lijn of een zakelijke lijn nemen. Maar ja daar wil niemand de €€€ voor neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 11:54

weebl

YARR!

Als WiFi echt zo belangrijk voor je is was je vrijdag in de auto gestapt, naar de MediaMarkt oid gereden en had je een router met WiFi gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Cobb schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:18:
Het punt is meer dat ik in de afgelopen maanden al een aantal keren heb aangegeven dat het modem het zou gaan begeven na 8 jaar. Is het niet 'normaal' dat iets wordt vervangen na een bepaalde gebruikers tijd?
Het is niet normaal om de routers preventief te vervangen. Ze worden pas vervangen als ze apparaten niet meer werken omdat er ergens een netwerk update is geweest. Dit is bij jou niet het geval geweest.

Wij hadden ook zo'n Zyxell router, maar die is één jaar geleden vervangen door een Experia Box v8.
Morgen ga ik bellen en eis ik zsm een nieuw modem, maar zou ik ook nog compensatie kunnen eisen?
Ik ben bang van niet. Voor zover ik weet zitten er geen boete clausules en/of compensatieregeling op consumentenlijnen. Daarbij was het probleem niet dat je geen internet hebt, maar het probleem dat je geen wifi hebt. Een wereld van verschil.

Wat andere ook al aangegeven; was het echt zo belangrijk geweest had je vrijdag meteen een andere kunnen halen bij de Media Markt. Je kan van Telfort (of welke consumenten provider dan ook) niet verwachten dat ze vrijdag, zaterdag, zondag of maandag speciaal iemand naar jou laten rijden om een nieuwe router te komen brengen.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 01-03-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cobb schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:07:
Dat betekent voor mij niet thuis kunnen werken
...
Serieus? Je neemt (voor zover ik niet kan lezen) een gewoon eenvoudig consumentenlijntje af, verwacht dan/dus een bepaalde uptime vanwege thuiswerken en hebt eerder niet "geeist" dat er betere troubleshooting plaatsvond tijdens telefonisch contact?

Beetje dubbelop om nu de schuld bij Telfort neer te leggen? Die modems, zelfs al zou het maar voor je eigen rust zijn, kosten duppies en je had misschien al weken/maanden geleden gewoon zelf een tweedehandje van Marktplaats kunnen trekken als "backup".

Vroeger had ik ook meerdere Zyxels liggen; niets is zo vervelend als dat je ff geen internet hebt. Heb tegenwoordig dus "ook" meerdere decoders voor Ziggo, meerdere smartcards, 2 Ubee-modems en reserve-GSM's liggen. Ja, het kost ff tijd om zo een collectie een beetje betaalbaar op de kop te tikken maar http://tweakers.net/aanbod/ levert soms mooie schatten op :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Vrijdag had je gewoon al een eigen router/accesspoint kunnen aanschaffen en dezelfde avond nog kunnen genieten van je belangrijke wifi. Ik begrijp sws niet dat als mensen het zo belangrijk vinden dat ze dan niet zelf in control willen zijn dmv eigen apparatuur. Je hebt fatsoenlijke apparatuur, bent flexibel met overstappen aangezien de provider je alleen een publiek ip adres hoeft te geven en je hebt geen gezeik met storingen.

Je kunt niet verwachten dat je met een prive abbonementje uberhaupt verder rechten hebt als er adequaat gereageerd wordt dmv verzenden nieuwe apparatuur. Zelfs zakelijk is een internetstoring vaak nog niet binnen 24uur opgelost mits er een dik contract is afgesloten met heftige SLA's.
Kosten vs risico vs verlies in geld (in jouw geval luxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is toch niks mis mee om om 21.00 uur op bed te liggen? Met een beetje werk kun je straks terecht in het topic over zwanger zijn enzo.

En kom op man, iedereen weet dat de apparatuur van een provider slechts geschikt is om de verbinding van je LAN aan de WAN te koppelen. Het wifi gedeelte moet je lekker zelf voor zorgen, dan maakt het namelijk niet uit hoe vaak je een nieuw modem/router krijgt van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@sypie, Ik heb al drie kinderen, hoef er niet een vierde bij.

In het netwerk gebeuren heb mij nooit verdiept, was vroeger meer van het bouwen van pc's etc.
Ik heb nogmaals gebeld, modem was nog niet verzonden.
10 minuten na het gesprek krijg ik een sms; het modem is verstuurd kan 5 werkdagen duren om te ontvangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cobb op 01-03-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowzie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 07:26
Die 5 werkdagen is een veilige marge. Waarschijnlijk heb je 'm morgen al.
Pagina: 1