Screentearing VGA>DVI/5ms monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Mijn vraag
Hallo, ik bezit momenteel een Samsung s24c300h monitor en ik ervaar horizontale strepen in beeld bij veel beweging denk dan aan snel bewegen met de muis in games zoals CSGO, FarCry en GTA5 een game zoals Rust of League heeft dit dan weer niet..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn monitor staat aangesloten op mijn GTX970 en ik gebruik een verloop stukje van VGA naar DVI om mijn scherm aan te sluiten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf heb ik onder vonden dat het aan het verloop stukje ligt maar zou het ook kunnen liggen aan de kwaliteit/prijs van dit stukje. Of kan het liggen aan het feit dat mijn scherm een 5ms monitor is. Heb vsync van alles qua instellingen al geprobeerd maar ik kan het maar niet oplossen vandaar dat ik hier de vraag stel.

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Horizontale strepen?

Zou je misschien een filmpje kunnen maken van wat er precies gebeurt. Normalitair klagen mensen over verticale strepen en dan is zoals jij al hebt geprobeert vsync de oplossing :p. Dit kan je misschien nog proberen te forceren via de driver.

Die 5ms heeft hier helemaal niks mee te maken, dat is een domme marketings term waar je niks vanuit kan opmaken wat betreft de performance van een scherm (10 jaar geleden zei dit nog wel wat).

Verloopstukje is het in 99 van de 100 gevallen niet, het enige wat dit doet is vanuit je DVI poort het analoge signaal pakken en dit routeerd naar een VGA signaal hij doet verder geen conversie want het is analoog -> analoog. Tenzij je een actief verloopje hebt maar dat lijkt mij niet het geval :p.

Probeer eens je driver te verwijderen met DDU in veilige modus en download en installeer dan een nieuwere versie.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Bedankt. Ik weet vrijwel zeker dat het geen driver issue is. Ik heb het probleem al een tijdje maar niet echt naar om gekeken omdat ik niet hele zware games de laatste maand speel. Mijn main monitor heeft alleen een VGA aansluiting en volgensmij ook een HDMI. Ik zal morgen kijken of ik eventueel wat kan op nemen. Op mijn tweede monitor heb ik het niet. Deze is wel DVI. Ik heb ergens ook gelezen dat nvidia shadowplay die strepen zou kunnen veroorzaken ik heb hem altijd aan staan dus zou er morgen naar kijken.

EDIT: Shadowplay was niet de oorzaak. Hier de twee video's die ik heb op genomen. Heb GTA5 als voorbeeld genomen aangezien ik het veel heb met grafische games en GTA hier een extreem voorbeeld van was
Video1
Video2

[ Voor 24% gewijzigd door Puddi Puddin op 01-03-2016 12:27 ]