Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 19:08
Ik heb een Lenovo G505s
Specs:
AMD A10-5750M
6GB RAM
AMD Radeon HD 8650G + R5 M230 Dual Graphics
Windows 10 64Bit

Nu wil ik deze misschien gaan verkopen zodat ik een Intel laptop kan aanschaffen.
Reden is dat ik eigenlijk niks doe met de kracht van de videokaart en ik deze laptop eigenlijk niet op bed kan gebruiken omdat deze veel te warm word.

Ik gebruik eigenlijk alleen internet en binnekort ook voor coding.

Nu heb ik deze op het oog: Asus X555LA-DM1677T.

Wat zou ik voor mijn huidige laptop ongeveer kunnen vragen en zou dit een goede keus zijn?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-04 08:22
Zolang je geen zware grafische toepassingen doet wordt de videokaart niet warm. Mijn laptop heeft een Intel i5, maar die kan ook zeer, zeer warm worden.
De laptop die je op het oog hebt lijkt me een prima keus, maar er zit geen SSD bij wat écht een flink verschil maakt. Ik zou dan eerder gaan voor bijvoorbeeld de Lenovo Yoga 500-14IBD, aangezien deze een kwart lichter en wat makkelijker mee te nemen is en een wat betere accuduur heeft, deze wel een SSD heeft en de Lenovo Yoga serie over het algemeen een behoorlijk goede reputatie heeft. Nadeel is dat de processor iets minder krachtig is (al ontlopen ze elkaar niet heel erg veel: http://cpuboss.com/cpus/I...5U-vs-Intel-Core-i5-5200U ) en dat deze wat minder schijfruimte heeft. Het hangt van jezelf af of je denkt dat je aan 128 gb zeker niet genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 19:08
Defi15 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:17:
Zolang je geen zware grafische toepassingen doet wordt de videokaart niet warm. Mijn laptop heeft een Intel i5, maar die kan ook zeer, zeer warm worden.
De laptop die je op het oog hebt lijkt me een prima keus, maar er zit geen SSD bij wat écht een flink verschil maakt. Ik zou dan eerder gaan voor bijvoorbeeld de Lenovo Yoga 500-14IBD, aangezien deze een kwart lichter en wat makkelijker mee te nemen is en een wat betere accuduur heeft, deze wel een SSD heeft en de Lenovo Yoga serie over het algemeen een behoorlijk goede reputatie heeft. Nadeel is dat de processor iets minder krachtig is (al ontlopen ze elkaar niet heel erg veel: http://cpuboss.com/cpus/I...5U-vs-Intel-Core-i5-5200U ) en dat deze wat minder schijfruimte heeft. Het hangt van jezelf af of je denkt dat je aan 128 gb zeker niet genoeg hebt.
Ik heb in deze ook een SSD van 250GB, Samsung evo nog iets.. Was toen der tijd de beste uit de test.
De SSD ben ik wel van plan om eruit te halen en te gebruiken in de mogelijke nieuwe laptop.
Wat ook een reden is voor een switch naar Intel is omdat mijn accu niet eens 3 uur meegaat met alleen internetten, Intel is daarin iets zuiniger en word over het algemeen minder heet dan AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Legin schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:38:
Ik heb een Lenovo G505s
Specs:
AMD A10-5750M
6GB RAM
AMD Radeon HD 8650G + R5 M230 Dual Graphics
Windows 10 64Bit

Nu wil ik deze misschien gaan verkopen zodat ik een Intel laptop kan aanschaffen.
Reden is dat ik eigenlijk niks doe met de kracht van de videokaart en ik deze laptop eigenlijk niet op bed kan gebruiken omdat deze veel te warm word.

Ik gebruik eigenlijk alleen internet en binnekort ook voor coding.

Nu heb ik deze op het oog: Asus X555LA-DM1677T.

Wat zou ik voor mijn huidige laptop ongeveer kunnen vragen en zou dit een goede keus zijn?

Alvast bedankt
Dit geldt voor eigenlijk elke laptop,omdat ze koeling 9 van de 10 keer geblokkeerd word als deze op bed staat :X