Samsung 950 Pro max 350mb/s

Pagina: 1
Acties:

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 16:44

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo, ik heb een Samsung 950 Pro M.2 SSD maar deze wilt niet volledig werken in combinatie met Adobe After Effetcs. Wanneer ik een preview render maak springt de SSD wel naar 100% toe maar komt niet boven de 350mb/s uit. Zie link: https://i.gyazo.com/4986782f3e8c502280bdffaa6c445b9e.png

Het vreemde is, dat als ik een benchmark draai, dat ik wel gewoon een mooie snelheid haal.
Zie link: https://i.gyazo.com/abec498c6f6410677bab94066d6bef06.png

Weet iemand hoe dit komt? :?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 21:52
cluster formaat van de file is bepalend

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
idd, dat hij 100% aangeeft betekend niet dat dit dat de max sequentieele snelheid gehaald wordt. Het type IO is ook bepalend.

Leg eens uit, gaat het om lezen, schrijven, of beide tegelijk? (Oh wacht ik zie vooral schrijven maar ook wat lezen.) Wat voor video files? Of losse frames? Bottlenecked de boel nu hierop of ligt deze ergens anders?

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 29-02-2016 18:19 ]

specs

Verwijderd

Als je applicatie behalve sequential write ook andere I/O tussendoor doet, zal de throughput omlaag gaan.

Zou je nog een benchmark van AS SSD kunnen plaatsen die je helemaal hebt afgemaakt?

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 16:44

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:54:
Als je applicatie behalve sequential write ook andere I/O tussendoor doet, zal de throughput omlaag gaan.

Zou je nog een benchmark van AS SSD kunnen plaatsen die je helemaal hebt afgemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/79a88c1859d459f03e6ee15bc4ef6aae.png

Verwijderd

Dat ziet er wel goed uit.

Ik denk ook nog aan wat anders. In je eerste screenshot zie ik dat je geheugenverbruik sterk stijgt. Het zou ook kunnen dat terwijl de write bezig is van je applicatie er ook de swapfile wordt gebruikt. Dat zijn vaker random writes en voor dat type I/O zit je dus tussen de 138 en 287MB/s in zoals te zien op je vorige screenshot - wat overigens nog steeds heel mooi is. Maar natuurlijk minder dan de bijna 900MB/s die je zou kunnen doen met enkel sequential writes.

Een laatste mogelijkheid is de thermische throttling. Als je M.2 SSD namelijk te warm wordt, zal hij tijdelijk langzamer gaan werken. Dit betreft vooral schrijfacties en niet leesacties want die verbruiken veel minder energie. Dit heeft ook enkel betrekking als je binnen korte tijd erg veel schrijfacties verwerkt. Dat kan voorkomen als je aan het swappen bent doordat je te weinig RAM geheugen hebt.

In jouw geval is het RAM verbruik wel een punt. Als je echt zeer zware applicaties gebruikt zou DDR4 met 64GiB RAM wel een aanrader zijn. Of gewoon accepteren dat je ook SWAP nodig gaat hebben, maar dat gaat dan wel ten koste van je disk performance want die deel je dan met de activiteit die het swappen opeist.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Loop idd de ram settings in AE even na, en kijk ook naar wat je waarvandaan laadt en schrijft. AE kan heel zwaar zijn voor ram en disk.. De cpu zit ook niet aan z'n max hierdoor al is 80+% ook al prima.

specs

Pagina: 1