Ik heb al iets meer dan een half jaar een nieuwe zelfgebouwde computer in gebruik.
Sinds het begin heb ik last van gezoem en geratel op zowel de outputs als inputs van de ingebouwde audio op mijn moederbord. Het lijkt afhankelijk van cpu gebruik te variëren. Dit is op alle aangesloten speakers/koptelefoons/headsets/oortjes zo.
Dit is een opname van wat ik hoor op mijn speakers/koptelefoon.
Mijn desktop:
Ik heb al geprobeerd de audio header van mijn case los te koppelen van het moederbord en uitsluitend de aansluitingen aan de achterkant te gebruiken maar dat lijkt niet te helpen.
Iemand die dit moederbord (of een soortgelijk) moederbord ook heeft en hier ook last van heeft (of gehad)? Op mijn oude desktop (Acer M7711 van de Media Markt) heb ik hier geen last van.
Is de audio van dit model moederbord gewoon zo slecht of heb ik een defect moederbord? Of ligt het aan iets anders? Want op de website van Gigabyte staan allemaal kreten zoals Audio Noise Guard, 115dB SNR, High End Audio Capacitors, Dedicated Audio Hardware Zone en degelijke.
Sinds het begin heb ik last van gezoem en geratel op zowel de outputs als inputs van de ingebouwde audio op mijn moederbord. Het lijkt afhankelijk van cpu gebruik te variëren. Dit is op alle aangesloten speakers/koptelefoons/headsets/oortjes zo.
Dit is een opname van wat ik hoor op mijn speakers/koptelefoon.
Mijn desktop:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 338,- | € 338,- |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 149,95 | € 149,95 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 354,- | € 354,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 96,50 | € 96,50 |
1 | Cooler Master Silencio 652S | € 102,90 | € 102,90 |
1 | Sharkoon Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 77,95 | € 77,95 |
1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 75,88 | € 75,88 |
1 | Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition | € 99,- | € 99,- |
1 | Samsung 850 EVO 1TB | € 309,95 | € 309,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.667,03 |
Ik heb al geprobeerd de audio header van mijn case los te koppelen van het moederbord en uitsluitend de aansluitingen aan de achterkant te gebruiken maar dat lijkt niet te helpen.
Iemand die dit moederbord (of een soortgelijk) moederbord ook heeft en hier ook last van heeft (of gehad)? Op mijn oude desktop (Acer M7711 van de Media Markt) heb ik hier geen last van.
Is de audio van dit model moederbord gewoon zo slecht of heb ik een defect moederbord? Of ligt het aan iets anders? Want op de website van Gigabyte staan allemaal kreten zoals Audio Noise Guard, 115dB SNR, High End Audio Capacitors, Dedicated Audio Hardware Zone en degelijke.