Windows 10 scaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
Ik zit met het volgende probleem. ik heb een applicatie geschreven in Visual Basic. Het is een WPF project. Het ding heeft het altijd goed gedaan, totdat er Windows 10 machines kwamen. Een aantal daarvan hebben de optie "Change the size of text, apps, and other items" op een andere waarde staan dan 100%. Het probleem is dat op deze machines de schermen niet meer goed uitzien. Niet alles past meer op het scherm. Ik zie dat als ik in de snelkoppeling van de applicatie de compatibility mode aanzet het wel goed is.
Wat kan ik doen om dit goed te krijgen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om deze compatibility settings met het programma mee te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
feuniks schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:12:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om deze compatibility settings met het programma mee te geven?
Of je fixt het gewoon echt door te zorgen dat je UI netjes schaalt?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Dat werkt. En dat wil ik gewoon via de software in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Hydra schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Of je fixt het gewoon echt door te zorgen dat je UI netjes schaalt?
Daar heb ik naar gekeken. Alleen is dat een hele hoop werk en die tijd heb ik momenteel niet. Wellicht in een volgende versie van de software, maar voor nu is dat geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
feuniks schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:13:
Dat werkt. En dat wil ik gewoon via de software in kunnen stellen.
MSDN: RegOpenKeyEx function (Windows)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Die optie is de vriendelijke naam voor DPI scaling. Je kunt Windows uitleggen dat je applicatie DPIAware is en dus zelf de vergroting afhandeld (of lekker niets doet). Als je dat niet doet gaat Windows voor je alles vergroten met soms gekke resultaten als je dit niet verwacht/getest hebt.

Je kunt in je manifest file aanpassen hoe de DPI gemanaged wordt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0" xmlns:asmv3="urn:schemas-microsoft-com:asm.v3" >
   <asmv3:application>
        <asmv3:windowsSettings xmlns="http://schemas.microsoft.com/SMI/2005/WindowsSettings">
             <dpiAware>true</dpiAware>
        </asmv3:windowsSettings>
   </asmv3:application>
</assembly>

Zie ook: http://stackoverflow.com/...net-application-dpi-aware

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

feuniks schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:15:
Daar heb ik naar gekeken. Alleen is dat een hele hoop werk en die tijd heb ik momenteel niet. Wellicht in een volgende versie van de software, maar voor nu is dat geen optie.
Dan zul je moeten accepteren dat je applicatie onbruikbaar is op schermen met hoge resolutie zoals, bijvoorbeeld, de Microsoft Surface en zo'n beetje alle moderne high-end laptops.

Simpelweg de windows scaling uitschakelen, zoals men hier voorstelt, gaat het niet oplossen. Dat gaat alleen zorgen dat op een 4k scherm je spul volledig onbruikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Croga schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Dan zul je moeten accepteren dat je applicatie onbruikbaar is op schermen met hoge resolutie zoals, bijvoorbeeld, de Microsoft Surface en zo'n beetje alle moderne high-end laptops.

Simpelweg de windows scaling uitschakelen, zoals men hier voorstelt, gaat het niet oplossen. Dat gaat alleen zorgen dat op een 4k scherm je spul volledig onbruikbaar wordt.
Hoewel je wel een punt hebt, is het toch beter om gewoon bot de DPI Scaling uit te zetten en een veel te kleine interface te tonen dan een interface die niet werkt omdat belangrijke elementen niet zichtbaar zijn.

Dus hoewel het een gebruikersonvriendelijke manier is, is het nog steeds beter dan gewoon niks doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1