Mijn vraag
...
Mijn pc geeft regelmatig, maar lang niet altijd, vreemde resultaten tijdens het kopieren van grote bestanden. de ene keer gaat dat met 120 mb/s en de andere keer met nog geen 20 mb/s. De bestanden zijn niet beschadigd, gaat met name om MKV bestanden, die gekopieerd worden van een downloadschijf naar een gedeelde netwerkschijf die zich in dezelfde pc bevind. betekent dit dat een van de schijven gaat overlijden? leeftijd is ongeveer 5 jaar..

dit is dezelfde schijf 5 minuten na elkaar getest...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
de 2 schijven waartussen gekopieerd wordt zijn beide Western Digitals (WD10EZRX)
de rest van de hardware is
Mobo Z87X-D3H
CPU i5 4670K
Mem 8GB
GPU Nvidia GTX 770
Windows 10
SSD als Boot
SSD voor snelle install bestanden
2x WD 1000GB voor opslag
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
...
gedefragmenteerd, andere SATA poort.
...
Mijn pc geeft regelmatig, maar lang niet altijd, vreemde resultaten tijdens het kopieren van grote bestanden. de ene keer gaat dat met 120 mb/s en de andere keer met nog geen 20 mb/s. De bestanden zijn niet beschadigd, gaat met name om MKV bestanden, die gekopieerd worden van een downloadschijf naar een gedeelde netwerkschijf die zich in dezelfde pc bevind. betekent dit dat een van de schijven gaat overlijden? leeftijd is ongeveer 5 jaar..

dit is dezelfde schijf 5 minuten na elkaar getest...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
de 2 schijven waartussen gekopieerd wordt zijn beide Western Digitals (WD10EZRX)
de rest van de hardware is
Mobo Z87X-D3H
CPU i5 4670K
Mem 8GB
GPU Nvidia GTX 770
Windows 10
SSD als Boot
SSD voor snelle install bestanden
2x WD 1000GB voor opslag
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
...
gedefragmenteerd, andere SATA poort.
[ Voor 6% gewijzigd door Djampire op 29-02-2016 13:18 . Reden: afbeeldingen hersteld ]
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070