Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxone-hq.com/images/git/news/action-henk-logo-600x338.jpg
INTRO

De indie game Action Henk van gamestudio RageSquid (op eigen neerlandsche bodem) zal in 2016 naar de PS4, PS3, PS Vita, Xbox One & Wii U komen.

Release date:

Xbox One: 4 maart 2016
PS4: 8 maart 2016
PS3 / PS Vita: TBA
Wii U: TBA

Retail prijs: €14,99

In de eerste twee weken na uitkomst van de game is er een launch discount van 30%.

Prijs PS+ leden: €10,49 (inclusief 30% korting). Deze actie is geldig t/m 23 maart 2016 1:00 uur.

Ren, spring en butt-slide in de glorieuze, met speelgoed gevulde, wereld van Action Henk! Wordt een meester van het momentum en tart de natuurkunde in een race tegen een groep van sjovele uitziende actie figuren uit de 90s en laat zien dat Action Henk de snelste van iedereen is!

Over het spel
Met meer dan 70 levels in verschillende omgevingen, 5 speelbare karakters, grappling hook levels, een flink arsenaal aan trophy's en een volwaardige level-editor is Action Henk klaar om gespeeld te worden op Windows, Mac, Linux, PS4, PS3, PSVita, Xbox One en WiiU.
  • Challenging levels: Er zijn meer dan 70 unieke levels gevuld met jumps, slides en shortcuts.
  • Level editor: Open Henk zijn speelgoeddoos en bouw duizelingwekkende levels alleen begrensd door jou verbeelding. Deel je tracks met de rest van de wereld en race je een weg door de enorme hoeveelheid aan door users ontworpen content.
  • Challenge your friends: Upload je favoriete level en race tegen de ghost van je vriend om te zien wie van jullie het beste is! Versla hun tijden en stuur ze een notificatie om je overwinning goed in te wrijven.Klaar voor een echte uitdaging? Gebruik dan de built-in Twitch chat integratie om het tegen tot wel 20 ghosts tegelijkertijd op te nemen!
  • Unlockable characters: Speel als (de iets uit vorm) Action Henk of één van de 5 vrijspeelbare actie figuren en race door de singleplayer campagne + bonus levels om een volle speelgoed garderobe te verdienen gevuld met karakteristieke skins!
  • Online Multiplayer: Wordt je moe van het spelen via co-op. Ga dan het internet op en race real-time met fanatiekelingen van over de hele wereld!
  • Bouncing beats: een pompende soundtrack van demoscene musicus Wiklund, een professionele voice cast en sound design door Power Up Audio.
voor meer info: KLIK

[ Voor 6% gewijzigd door sven240 op 08-03-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij een grappige game voor tussendoor. Ik ga hem waarschijnlijk wel aanschaffen. Op 4 maart verschijnt de game voor de Xbox One en op 8 maart voor in ieder geval de PS4. Er komt een korting van 30% gedurende de eerste 1 of 2 weken, omdat de game niet gewonnen in de Playstation Plus Game van de Maand verkiezing. Standaard zal de game € 14,99 gaan kosten (dus zonder de korting).

Bron: meerdere, maar bijvoorbeeld op de website van Gamekings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven240
@Butch_NL Thanks voor de aanvulling!
Toegevoegd in TS post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Action Henk heb ik zojuist aangeschaft in de Playstation Store. Prijs inclusief de korting voor PS+ leden is € 10,49. Er staat tevens bij dat deze korting gedurende de eerste twee weken (tot en met 23 maart 2016 1:00 uur).

Helaas moet ik de rest van de dag nog wel werken, maar hopelijk kan ik vanavond even los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer dat deze game niet gewonnen heeft bij PS+, maar zal hem vandaag ook zeker aanschaffen! Mooi geprijsd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:35:
Action Henk heb ik zojuist aangeschaft in de Playstation Store. Prijs inclusief de korting voor PS+ leden is € 10,49. Er staat tevens bij dat deze korting gedurende de eerste twee weken (tot en met 23 maart 2016 1:00 uur).

Helaas moet ik de rest van de dag nog wel werken, maar hopelijk kan ik vanavond even los.
Prijs + duur actie toegevoegd in TS post.

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt! :)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:43:
Erg jammer dat deze game niet gewonnen heeft bij PS+, maar zal hem vandaag ook zeker aanschaffen! Mooi geprijsd.
Het is inderdaad jammer dat de PS community voor Broforce heeft gekozen.... Ook al is dat zeker geen slechte game. Aan de andere kant is het super gaaf dat een spel van eigen bodem al zoveel in de schijnwerpers heeft gestaan (steam) en nu ook op de consoles uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een klein uurtje kunnen spelen met de game. Het is een game die je het best kunt omschrijven als easy to learn, but hard to master. Iedereen kan de bronzen medaille op een parcours zonder al te veel problemen behalen, maar dan is er nog een zilveren, gouden en zelfs een regenboog tijd om te verslaan. Een run dient op alle facetten optimaal te zijn, wil je ook maar in de buurt van die tijd komen. Maak je onderweg een fout(je), dan kun je het eigenlijk wel schudden en beter direct de replay knop indrukken. Je staat direct weer aan de start (zonder aanvullende laadtijden!) en je kan weer een nieuwe poging wagen.

In de game speel je standaard met Henk, maar door het verslaan van een directe tegenstander in een challenge kunnen andere personages vrijgespeeld worden. Uit de game zelf kan ik niet afleiden dat er echt een verschil zit tussen de personages, behalve visueel. Om die tegenspelers vrij te spelen, zul je eerst minimaal een bronzen medaille moeten behalen in de levels van dat blok, waarna de betreffende challenge vrijkomt.

Ik vind het vermakelijk en ik heb geen problemen met de trail and error gameplay, maar dat zal waarschijnlijk niet voor iedereen gelden. Ik ben benieuwd naar de latere levels en naar de variatie. Ik zit nu pas in de tweede serie levels en de game zelf beschrijft de levels als easy, wat doet vermoeden dat per blok de moeilijkheidsgraad omhoog gaat.

Qua Trophies: Alle uitdagingen verslaan met Rainbow medaille en de 1% Trophy (beter zijn dan 99% van de andere spelers) zullen de pittigste zijn. Daar zul je een hele kluif aan hebben en ik denk dat de 1% Trophy op termijn moeilijker kan gaan worden, wanneer meer spelers doorzettingsvermogen tonen en toch net allemaal een honderdste sneller zijn dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren ook even een uurtje gespeeld. Erg vermakelijk, dat zeker.
Zit ook lokale multiplayer in.

Ben idd wel benieuwd of er verschil is tussen de characters, qua snelheid/springen bv. dan je met latere karakters snellere tijden kunt neerzetten?

Ze zouden alleen de leaderboards wellicht nog wat lokaler kunnen maken (land?), of in ieder geval jouw positie in de totaalranking laten zien (8456 van 12748 ofzo).

Zit ook in 2e blok levels, dan krijg je idd al wat meer variatie. Maar het is zeker geen makkelijke game, mij nog niet gelukt om op de Beginner levels een golden medal te halen (kan ook aan mij liggen natuurlijk, maar in vgl. met bv. Trackmania)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canis Lupus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:58:
Gisteren ook even een uurtje gespeeld. Erg vermakelijk, dat zeker.
Zit ook lokale multiplayer in.

Ben idd wel benieuwd of er verschil is tussen de characters, qua snelheid/springen bv. dan je met latere karakters snellere tijden kunt neerzetten?

Ze zouden alleen de leaderboards wellicht nog wat lokaler kunnen maken (land?), of in ieder geval jouw positie in de totaalranking laten zien (8456 van 12748 ofzo).

Zit ook in 2e blok levels, dan krijg je idd al wat meer variatie. Maar het is zeker geen makkelijke game, mij nog niet gelukt om op de Beginner levels een golden medal te halen (kan ook aan mij liggen natuurlijk, maar in vgl. met bv. Trackmania)
Daar zit een verschil met de PC versie. Er is alleen local multiplayer en er zit eveneens geen editor in de consoleversies. Mogelijk wordt die nog later ingebouwd, al heb ik dat niet gevraagd aan de ontwikkelaar.

Ik heb nog geen verschil kunnen ontdekken tussen de personages, maar op de een of andere manier vind ik Betsy beter spelen dan Henk.

De gold medals lukt mij in diverse gevallen wel, maar zilver is momenteel vaak het hoogst haalbare in de eerste run. Ik stel de ghost in op de gouden tijd en ik probeer dan in de buurt te blijven van die tijd met zilver tot gevolg. Ik bewaar de gouden en regenboog (Platinum?) medailles voor later en ik speel nu eerst alle levels door. Ik heb al wel geconstateerd dat de volgende blokken pas vrijkomen wanneer je een x aantal medailles hebt behaald.

Ik ben zelf inmiddels bij het 6e (of 7e) blok aanbeland. Daar heb ik me vrijdag stuk gebeten op op de laatste twee challenges. Ik heb bij beide levels inmiddels wel de eindstreep gehaald, maar ik ben nog niet snel genoeg (secondenwerk, doch nog steeds te langzaam). Daarna wacht de Cedar challenge (en dus de volgende Trophy).

Qua Trophies ben ik wel heel tevreden dat ik de 1% Trophy in de pocket heb. Het was mij even onduidelijk hoe ik precies kon achterhalen hoe snel mijn tijd was in vergelijking tot anderen. Anyway, je kiest een level waar jij goed in bent en in plaats van opstarten, kies je voor de optie leaderboards. Dan staat er onderaan geschreven het percentage van de gamers welke jij in snelheid gepasseerd bent. Ik speelde hem vrij op de Betsy's Challenge met een tijd van 19.52 seconden. Inmiddels is dat niet meer de snelste tijd, maar nog steeds erg snel. Wellicht dat ik nog een poging ga doen om de nummer 1 van het leaderboard van zijn koppositie te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook 1% binnen. Bij de eerste hook Level. Kostte een poging of dertig maar dan heb je ook wat. Plekkie 9 in de wereld is voor mij.

Begrijp het momentum nog niet 100% maar ga wel steeds harder. Hen iig alles tot de 6e blok goud muv die ene met de half-pipe. Daar kom ik echt niet op stoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
Ik ben momenteel in het 2e blok bezig en gisteren voor het eerst de local multiplayer gespeeld samen met een maat (PS4).

Hier kwamen we er na een half uurtje spelen achter dat je alleen de vrijgespeelde levels uit de singeleplayer in de local multiplayer kunt gebruiken. :-( :-(

Wel gaaf dat je 3 speelrondes per level hebt, zodat wanneer je een close finish hebt gelijk de mogelijkheid bestaat om revanche te nemen op datzelfde level!

Het gaafste vind ik toch wel de local multiplayer die je erg fanatiek maakt en dat voornamelijk timing een erg belangrijke rol speelt.

En natuurlijk de characters die er niet uit zien! :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels het laatste blok vrijgespeeld (85 medailles vereist), maar deze levels zijn behoorlijk pittig. De vermelding Hard is er in ieder geval niet voor niets. Het vorige blok was de grappling hook vond ik dan eigenlijk een stuk gemakkelijker, ondanks de vereiste precisie. Dat stond eigenlijk in schril contrast met het level Leap of Faith, welke mij veel te veel pogingen kostte doordat de jumps met heel veel precisie uitgevoerd moesten worden.

Verder nog een tweetal filmpjes gemaakt met betrekking tot de Trophies / Achievements, wanneer mensen moeite hebben om deze te behalen:

- Don't Tell Me What to Do Trophy (geen perfecte run): klik!
- 1% Trophy: Betsy's Challenge Speedrun (19.61)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste blok is inderdaad erg pittig. Zie mezelf nog geen Rainbow runs halen daar. Wel tof om in ieder geval de gouden tijden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend ontdekt dat er nog iets te winnen is wanneer je gouden/rainbow medailles haalt per set levels (zekerheidshalve spoilertags):
spoiler:
Er wordt dan een bonuslevel vrijgespeeld. In het eerste level moesten er munten gepakt worden binnen een bepaalde tijd, waarbij je de eerdere aangeleerde tricks moet toepassen
.

De Rainbow goals zijn soms wel bizar. Dit weekend extra gouden medailles gescoord. Soms moet je dan nog 5 seconden van jouw gouden tijd afhalen om Rainbow te kloppen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:19:

De Rainbow goals zijn soms wel bizar. Dit weekend extra gouden medailles gescoord. Soms moet je dan nog 5 seconden van jouw gouden tijd afhalen om Rainbow te kloppen. :X
Vooral in de eerste twee sets zijn de Rainbow tijden echt bizar. Daarna is er iets meer speling. Blijft wel dat je redelijk strak moet zijn. De snelste tijd ooit is echter steeds nog eens 2 seconden sneller dan Rainbow. De meeste records staan op YouTube. Wel cool dat er een speedcommunity bestaat bij dit kleine spel.

Niet dat ik alles Rainbow ga krijgen. Daarvoor heb ik te weinig skills en doorzettingsvermogen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de eerste 3 sets allemaal op Goud. Bij set 3 is het verschil veelal 2 seconden met de Rainbow medaille. Langzaam aan kom ik er wel, maar of ik alle Trophies ga halen, durf ik te betwijfelen. Ik kan wellicht nog wat inspiratie opdoen bij de speed records op Youtube. :)

Daarnaast moet ik nog steeds de laatste set levels voltooien. Daarvan heb ik er nog steeds maar 1 op brons staan. De rest heb ik vaak de finishlijn nog niet eens van gezien. De levels vallen echter niet voor niets onder de categorie Hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
Het valt mij op dat de community echt bizare tijden neerzet. Ik ben nu in set 4 en heb slechts 1x rainbow gehaald tot nu toe (kan natuurlijk ook aan mij liggen).

Voor de rest merk ik dat het spel snel begint te vervelen naarmate je het langer dan 1 à 2 uur speelt. Ik vind het vooral irriterend als ik na een half uur nog steeds vastzit in een level....

Verder is de local co-op erg vermakelijk zoals ik al eerder aangaf en doen mijn huisgenoot en ik regelmatig even een paar potjes. 1 vs 1 is IMHO toch uitdagender dan tegen een ghost spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Action Henk is nu in de aanbieding in de Playstation Store (€ 6,99), voor wie nog twijfelde. :) Ik kan hem zeker aanbevelen. Je moet wel van trial and error houden en in gedachte nemen dat het een game is die easy to learn, but hard to master is. :)
Pagina: 1