USB gaat snel, dan sloom, blijft vastzitten, snel, sloom....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-06-2021
Hallo iedereen,

Ik heb 2 weken geleden een Seagate 2TB expansion externe hardeschijf gekocht. Als ik bestanden kopieer van mijn PC naar de Seagate begint het eerst heel snel met 100mb/s voor 5seconden, daarna gaat het van 100mb/s naar 0mb/s in 3seconden en blijft ie vastzitten op 0mb/s voor iets van 10 seconden. Daarna gaat ie langzaam weer omhoog naar 40-70mb/s voor iets van 2 seconden en vervolgens weer naar 0mb/s waar die dan weer vast blijft zitten voor 5 a 10 seconden. Heel vervelend.

Mijn andere Seagate 1TB externe hardeschijven ondervinden dit probleem niet. Weet iemand wat het probleem is en hoe het te repareren?

Bij voorbaat dank!
_/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:04
Volgens mij schrijft de computer het eerst naar het RAM geheugen, dat gaat snel, tegelijk begint het wegschrijven naar de USB, tot dit klaar is. Dan gaat het volgende bestand naar het RAM geheugen.. en zo gaat dat door.

Dat is wat mij opvalt wat er gebeurd in taakbeheer (geheugengebruik) als ik ook deze symptomen heb.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Veel kleine bestanden ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Nee ik kopieer eigenlijk alleen maar 4-20gb bestanden. Films dus gewoon 1 groot bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:42
Gebruik je altijd de zelfde usb poort? Heb je het ook als je op andere usb poorten je harde schijf aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en de smart data ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Ik heb heb alle andere poorten gebruikt maar allemaal het zelfde probleem.

Wat bedoel je met smart data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh das tweakers die de url verneukt

ff moeite doen kan gene kwaad ... follow the dots

klik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Het enige s.m.a.r.t programma dat is zo 123 kon vinden was die op http://hddscan.com/

Maar na het downloaden en op het programma.exe klikken gebeurd er niets. Weet u toevallig not iets waarmee ik de smart van mijn seagate kan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Oke en wat moet ik precies testen dan, ik zag de optie voor Read / Write, maar Write kon niet omdat mijn disk niet gepartioned was ofzo. Read heb ik eventjes snel gebenchmarked maar die is uiterst stabiel op 135mb/s

Toen ik de File benchmark testte kreeg ik dus inderdaad te zien dat ie telkens vast liep, in de grafiek zie je snelle dalingen naar 0 maar in werkelijkheid blijft die gewoon 10 sec weer vastzitten op 0

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5e5wfs.png

[ Voor 37% gewijzigd door PaasNL op 29-02-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je wat contactspray, wellicht is de binnenzijde van de USB stekker vuil

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Ik heb een soort van air duster maar dan is het wel iets vloeisbaars. PCB cleaner heet het. ''this instant spray, non crazing premium contact cleaner is specialy formulated to be harmless to plastic and metal. 920 washes away dirt, dust, oil, grease and other contaminats. It dies instantly and leaves absolutely no residue to interfere with electrical properties. 920 is supremely suited for cleanign motor, printed circuit boards, bearngs, etc.

maar proberen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
PaasNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:34:
Oke en wat moet ik precies testen dan
Kijk eens onder het kopje 'health' en plaats daar een screenshot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja, veel viezer zal die er niet van worden denk ik.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Edit: na het snoon maken nog steeds het zelfde probleem

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1rrx94.png

[ Voor 36% gewijzigd door PaasNL op 29-02-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Als de statussen ok zijn is er meestal weinig aan de hand.

Heb je de Seagate Manager geinstalleerd? Kijk dan of je de power-save uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 12:54
Als ik je HDtune screenshot bekijk lijkt het toch echt wel alsof hij het eerst naar RAM kopieert.
Aangezien je 'snelle' momenten ruim 300mb/sec zijn, en een normale HDD dit niet gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Ik heb Seagate Manager maar die herkent me portable niet.

Mocht het probleem dus het eerst kopieeren naar de RAM zijn... wat moet dan nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Kun je even de link plaatsen naar het product dat je besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Waar ik aan denk is dat de schrijf in spaarstand gaat waardoor de schrijf zich tijdelijk uitschakelt. In de grafiek kun je het ook zien, eerst wordt het naar het RAM geschreven vervolgens naar de HDD, dan gaat die 'slapen' waardoor het weer naar het RAM moet ect.

Ik zie dat je via de link hieronder instellingen kan aanpassen zoals de inslaaptijd en de verlichting ect. Ik zou zeggen zet alles qua energie besparen uit en test de schrijf vervolgens weer. (Ik ken zelf de software niet maar de omschrijving zegt dat het kan)

http://www.seagate.com/nl...rives/expansion-portable/
Dit is de directe link: http://www.seagate.com/fi.../SeagateDriveSettings.exe

[ Voor 4% gewijzigd door Sinus_rhythm op 29-02-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Ik heb beide Seagate Drive Settings.exe gedownload en de Seagate Manager.exe maar beide zien niet mijn externe drive. Terwijl windows hem wel gewoon herkent als ik het aansluit. Dit geld ook voor me andere 2 externe drives die worden ook niet herkent door het programma van Seagate. Wederom weer rond gezocht op google maar er zijn wel meerdere mensen zonder antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom krijg ik hier zo'n goedkoop china kloonidee bij ...
(hoor/voel je de harddisk wel draaien ?)

http://www.dumpert.nl/med...hdd_besteld_in_china.html
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XbKwXJUwdb8]

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 29-02-2016 17:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 11:34
Zoals Fish hierboven al aangeeft, voel je de disk wel draaien? Ziet Windows ook dat de schijf 2TB aan opslag heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meatwagon schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:04:
Ziet Windows ook dat de schijf 2TB aan opslag heeft?
Dat is ook makkelijk te faken

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 29-02-2016 17:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Ja ik voel hem zeker draaien, is ook gewoon 2TB, ik heb momenteel al 100g aan films er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En doet de eerste film die je er op hebt gezet het nog ? meh zal wel me vallen als je hem voelt draaien .....

Ik weet het ff niet

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 29-02-2016 17:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Ja de andere disks schrijven wel gewoon om stabiele snelheid. Behalve deze, kopieren van de disk naar windows gaat ook super snel, alleen niet het schrijven vanuit windows naar de disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-07 17:09
Welke apparaten heb je op dat moment nog meer via USB aangesloten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Probeer het eens op een andere pc, dan weet je dat het in jou pc zit, want zo blijven we zoeken missc.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Al een andere USB-kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Andere kabel al geprobeerd, andere PC nog niet, ga ik morgen doen.

Andere apparaten die waren aangesloten zijn:
Logitecht G13 keybord
Gewoon een kantoor logitech toetsenbordje
Logitech g15 muis
Mijn monitor MG270Q is ook aangesloten via usb
Razer Kraken 7.1

Heb het al geprobeerd om ze allemaal er uit te halen, maar probleem volgt alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Probeer ook verschillende usb 3.0 poorten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 11:34
Fish schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Dat is ook makkelijk te faken

[video]
Dat is waar inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-07 17:09
USB is een shared medium. Van de aangesloten apparaten kan de monitor mogelijk tijdelijk de USB lijn "volblazen". Of dit helemaal klopt weet ik niet, omdat ik er geen idee van heb hoeveel data er in de praktijk naar een monitor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Hallo,

Ik heb het op mijn andere PC getest en daar herkent Seagate manager de drives gewoon wel. De power options stonden allemaal op ''never'' bij de vraag wanneer die op stroom besparing moest.

Ik heb ook via HD Tune op mijn andere PC een test gedaan en daar was alles gewoon super stabiel 28 mb/s (het is een oude usb poort dus hoger dan 28 gaat niet) Niets dat vast liep.. wat dan ook.

Fout licht dus aan mijn PC.... hier de specs.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 240,48€ 240,48
1MSI Z170A GAMING PRO€ 147,95€ 147,95
1Asus Radeon R9 Fury X 4GB€ 698,50€ 698,50
1Thermaltake Core V71€ 151,-€ 151,-
1Asus MG279Q Zwart€ 580,50€ 580,50
1Corsair Hydro H110i€ 123,95€ 123,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15€ 135,-€ 135,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial BX100 500GB€ 162,59€ 162,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.332,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bekend probleem.

Doe het volgende:

Rechtermuiksnop computer -> beheren -> apparaatbeheer -> disks -> eigenschappen van je USB hardeschijf -> policies -> en dan aanvinken performance. Klaar (Y)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:07
Ik heb dit probleem laatst ook gehad met een interne hdd, na de schijf een keer te formatteren was dit probleem opgelost. (Wel de gegevens backuppen!)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Na het performance gebeuren aan gevinkt te hebben begon de snelheid eerst heel stabiel op 450mb/s maar na 10 seconden ging het toch weer de mist in :/ nog steeds het zelfde probleem dus.

[ Voor 196% gewijzigd door PaasNL op 02-03-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

450MB/s is veel sneller dan je hardeschijf aan kan. De eerste reactie die je kreeg is waarschijnlijk correct: dit is het effect van buffering. Je kunt eerst heel snel schrijven naar de schijf omdat je naar het RAM geheugen schrijft. Op het moment dat dit vol zit, gaat je snelheid richting 0 terwijl de externe hardeschijf gewoon bezig is met een continu write van 120MB/s bijvoorbeeld. Dus daar waar de snelheid bij de externe schijf zelf constant is, zie jij wilde fluctuaties van een 'te snelle' snelheid van 400MB/s+ en dan weer een snelheid dicht bij de 0.

Bovenstaande is volkomen normaal en geenszins reden tot zorg. Als je het vervelend vindt, kun je write buffering uitschakelen. Dit doe je bij de eigenschappen van je externe hardeschijf. Je kunt daarbij kiezen voor 'optimize for performance' en 'optimize for quick removal'. Bij die laatste optie wordt write buffering uitgeschakeld en dan zou je een meer constante snelheid moeten zien. De algemene snelheid gaat daarbij wel iets omlaag, maar niet heel veel.

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.old-photo.com%2Fimages%2Fusb-drive-removal%2Fusb-drive-removal-009.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Helaas is dat niet het probleem.

Als default stond het al de heletijd op ''optimize for quick removal'' en toen ik het had veranderd naar optimitze for performance toen ging die wel sneller maar nog steeds het probleem dat ik net aangaf.

Iedergeval ookal gaat het veel sneller dan dat de hardeschijf aankan doet het er alsnog veeeel langer over dan als alles gewoon stabiel was. oftewel 125/mbs

Het probleem is daarom nog niet verholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Kun je eens een benchmark posten dan? Zoals CrystalDiskMark?

Kun je bovendien ook een benchmark plaatsen van AS SSD? Deze benchmark laat tevens de alignment zien, wat relevant is als je een 4K Advanced Format hardeschijf hebt. Bij een slechte alignment kan de prestaties in sommige gevallen minder zijn. Dan heb je dat ook gelijk gecontroleerd.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 02-03-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
500mb test
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1658o3.png

Deze was een 1GB, test maar bij die 0,44mb/s en 0,80mb/s read deed er dus echt SUPER lang over. Ik het ongeveer anderhalf uur wezen testen en daarna maar uitgezet
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/4ugjly.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Probleem is verholpen, geen idee hoe..... maar alles doet het prima met een stabiele snelheid van 125 mb/s. Bedankt voor iedereens hulp en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaasNL
Hallo,

Probleem was na verloop van tijd, paar dagen erna, toch niet verholpen. Ik heb tot nu maar met het mangkement leren leven.

Nu kom ik er net achter: Windows 10 - 2 users maar 1 ontzichbaar dat ik gewoon een foute windows versie heb.

Is mij NIET verteld toen de lokale pc boer hem in elkaar heeft gezet.

Zou het onderliggende probleem gewoon mijn foute windows 10 versie zijn of kan ik dat uitsluiten en op zoek gaan naar het echte probleem?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mischien wel misschien niet

Maar in de lijn van je andere topic,
Jij besluit om deze 'troep' te draaien, dan ben je zelf verantwoordelijk ervoor.
Wat dacht je ervan om even een goeie w10 te installeren ? of je gaat even naar je lokale pc boer om je geld terug te halen. en daar een goeie licentie mee te kopen.

FIx die shit nou maar eerst

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat de 4K zo traag is.. lijkt mij dat die niet alligned is ?

404 Signature not found

Pagina: 1