MG279Q start niet op na het op slaap drukken van Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PaasNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-06-2021
Hallo iedereen,

Ik heb een MG279Q gaming monitor met een MINI DisplayPort kabel geconnect met mijn Radeon Asus Fury die gemount is op mijn z170 MSI gaming pro moederbord.

Als ik op ''slaap'' druk sluit de PC af. Als ik de aan/uit knop vervolgens indruk start de PC weer op maar mijn scherm niet. Er staat ''Mini displayport not connected''. Vervolgens moet ik dee aan/uit knop 3 seconden indrukken voor een harde reset om vervolgens mijn PC weer aan te kunnen doen. MAAR.. nadat ik mijn PC dus met een harde reset weer aan heb gezet vervolgd windows zich alsof het inderdaad in de slaap stand terechtgekomen is. Ik kan dus doorgaan met alle programmes die ik gebruikte voordat ik op slaap drukte.

Ik heb al geprobeerd de DDC/CI op mijn monitor uitteschakelijk maar dit veranderde niets.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Groeten

_/-\o_ .

Alle reacties

Verwijderd

Welke voeding gebruik je?

• PaasNL
RM550x

Mocht het inderdaad een voeding probleem zijn dat hier alvast m'n gehele build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 246,15€ 246,15
1MSI Z170A GAMING PRO€ 147,95€ 147,95
1Asus Radeon R9 Fury X 4GB€ 698,50€ 698,50
1Thermaltake Core V71€ 151,-€ 151,-
1Asus MG279Q Zwart€ 580,50€ 580,50
1Corsair Hydro H110i€ 123,95€ 123,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15€ 126,95€ 126,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial BX100 500GB€ 162,59€ 162,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.330,54

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je monitor moet waarschijnlijk eerst aanstaan en dan pas je pc, het kan ook helpen dat je je monitor echt uitdoet en dan weer aan. Je bent overigens niet de enige met dit probleem.

Dit persoon heeft een vergelijkbaar probleem, misshien dat het uitschakelen van DDC/CI in je monitor helpt.
http://superuser.com/ques...ilure-after-monitor-sleep

Verwijderd

Voeding is het probleem niet. Dacht even aan de powerstates. Als de voeding c6/c7 niet ondersteund dan kan het voor komen dat het systeem niet uit de slaapmodus komt. De RM550x heeft die ondersteuning wel.

• PaasNL
Dat artikel had ik van de week al doorgenomen vandaar dat ik al zei dat het proberen van het uitschakelen van de DDC/CI helaas niets veranderde.

-ACB2401 Dus het licht niet aan mijn voeding.

• PaasNL
Bump, sorry bump.

Verwijderd

Voeding is het niet verwacht ik.

Als je op een toets drukt als de pc uit slaapmodus is, gaat het beeld dan wel aan? Of met een toets de pc uit de slaapmodus halen ipv met de aan/uitknop.

Is de monitor naar een ander ingangssignaal gaan zoeken tijdens de slaapmodus en op bijvoorbeeld hdmi blijven hangen?

Bovenstaande heb ik met Samsung en Dell monitoren aan de hand gehad, misschien dat het bij de ASUS ook op gaat.

• PaasNL
Hallo,

Na verloop van tijd het maar opgegeven met het bovenstaande probleem..

Nu kom ik er net achter: Windows 10 - 2 users maar 1 ontzichbaar dat ik gewoon een foute windows versie heb.

Is mij NIET verteld toen de lokale pc boer hem in elkaar heeft gezet.

Zou het onderliggende probleem gewoon mijn foute windows 10 versie zijn of kan ik dat uitsluiten en op zoek gaan naar het echte probleem?

Alvast bedank.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Misschien in je BIOS/Firmware Video BIOS of VGA BIOS RePOST aanzetten of juist uitzetten? En anders standby/slaapstand type wijzigen zodat je STD i.p.v. STR gebruikt.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 14:37
PaasNL schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:39:
Hallo,

Na verloop van tijd het maar opgegeven met het bovenstaande probleem..

Nu kom ik er net achter: Windows 10 - 2 users maar 1 ontzichbaar dat ik gewoon een foute windows versie heb.

Is mij NIET verteld toen de lokale pc boer hem in elkaar heeft gezet.

Zou het onderliggende probleem gewoon mijn foute windows 10 versie zijn of kan ik dat uitsluiten en op zoek gaan naar het echte probleem?

Alvast bedank.
Je hebt een pc gekocht bij een lokale PC boer en daarop een illegale windows gekregen??
Wat dacht je van terug gaan?

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 12:15
Ben wel heeeeeeel benieuwd wat je lokale pc boer hierop te zeggen heeft!!

Keep us posted zou ik zeggen!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24

Trygve

Redacteur
Welke driver gebruik je nu? In de changelog van de nieuwste WHQL (16.3.2) staat onder andere:
Resolved Issues:
AMD Radeon Fury Series may experience corruption on desktop when system is idle for an extended period of time.

[ Voor 3% gewijzigd door Trygve op 12-04-2016 12:53 ]

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 16:14
Even een side question: hoe is je backlight bleed? Ik heb inmiddels 2 MG279Q schermen teruggestuurd omdat er een bouwlamp achter het paneel zat die de helft van het scherm liet oplichten.

Ben beetje huiverig om een 3e exemplaar te bestellen, vandaar dat ik ff op zoek ben naar andere ervaringen.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

• PaasNL
Scorpinus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:48:
Even een side question: hoe is je backlight bleed? Ik heb inmiddels 2 MG279Q schermen teruggestuurd omdat er een bouwlamp achter het paneel zat die de helft van het scherm liet oplichten.

Ben beetje huiverig om een 3e exemplaar te bestellen, vandaar dat ik ff op zoek ben naar andere ervaringen.
Hey,

Ik heb mijn monitor nu sinds 5 weken, en heb al 2 dooie pixels, en 1 half grijze pixel. Van de week stuur ik hem naar de asus fabriek op waarvoor ik dan ongeveer 25 werkdagen moet wachten en in de tussentijd GEEN vervangingsmonitor.

Ik heb geen last van backlightbleed dus hopelijk wordt mijn nieuwe exemplaar niet eentje met blacklight bleed.

Maar iedergeval.. veel problemen voor een zeer prijzige monitor. Zeer spijtig

• PaasNL
Arjant2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:06:
[...]

Je hebt een pc gekocht bij een lokale PC boer en daarop een illegale windows gekregen??
Wat dacht je van terug gaan?
Ja, alleen ik woon in azie. Niemand weet überhaupt waar je een legale versie kan krijgen. Lokale pc boer trekt zich nergens iets van aan.

• PaasNL
r100 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:53:
Welke driver gebruik je nu? In de changelog van de nieuwste WHQL (16.3.2) staat onder andere:

[...]
Bedankt voor je hulp, maar het heeft helaas niet geholpen

• PaasNL
johnkeates schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:44:
Misschien in je BIOS/Firmware Video BIOS of VGA BIOS RePOST aanzetten of juist uitzetten? En anders standby/slaapstand type wijzigen zodat je STD i.p.v. STR gebruikt.
Klinkt zeer interessant om te testen alleen heb ik geen idee hoe ik de STD aan zet i.p.v. STR. Ik heb het zojuist al gegoogled maar helaas niet veel wijzer geworden. Hoe kan ik dit zo 1 2 3 veranderen?

Mocht dit ook niet lukken, wacht ik gewoon op mijn nieuwe MG279Q, misschien licht het wel aan mijn monitor zelf en niet aan de PC.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PaasNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:22:
[...]

Ja, alleen ik woon in azie. Niemand weet überhaupt waar je een legale versie kan krijgen. Lokale pc boer trekt zich nergens iets van aan.
Dat is toch zeker onzin? Alsof je daar geen internet hebt.. Alles is online te verkrijgen.

...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
PaasNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:18:
[...]

Hey,

Ik heb mijn monitor nu sinds 5 weken, en heb al 2 dooie pixels, en 1 half grijze pixel. Van de week stuur ik hem naar de asus fabriek op waarvoor ik dan ongeveer 25 werkdagen moet wachten en in de tussentijd GEEN vervangingsmonitor.

Ik heb geen last van backlightbleed dus hopelijk wordt mijn nieuwe exemplaar niet eentje met blacklight bleed.

Maar iedergeval.. veel problemen voor een zeer prijzige monitor. Zeer spijtig
PaasNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:22:
[...]

PaasNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:55:
[...]

Bedankt voor je hulp, maar het heeft helaas niet geholpen
PaasNL schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:56:
[...]

Klinkt zeer interessant om te testen alleen heb ik geen idee hoe ik de STD aan zet i.p.v. STR. Ik heb het zojuist al gegoogled maar helaas niet veel wijzer geworden. Hoe kan ik dit zo 1 2 3 veranderen?

Mocht dit ook niet lukken, wacht ik gewoon op mijn nieuwe MG279Q, misschien licht het wel aan mijn monitor zelf en niet aan de PC.
Voor de volgende keer, al je quotes kunnen moeten allemaal in 1 post. Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png
Pagina: 1