SSD + Msata voor laptop, lees&schrijf snelheid omlaag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:54
Goedemorgen allen,

Ik heb namelijk een vraag, heb hier zojuist een laptop HP Folio 9470M. Wil daarin een grotere SSD in plaatsen. Daarnaast wil ik ook een Msata ssd erbij plaatsen..

Nu komt de vraag.. Gaat dan de lees en schrijfsnelheid achteruit? omdat het op dezelfde Msata controller zit?

Graag jullie toelichting,

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:45

_Apache_

For life.

Je hebt dus een SSD disk en hierbij plaats je een msata disk (ten koste van een optische drive oid?)

Hiervan gaat je snelheid niet achteruit.. Tenminste, niet merkbaar, en lijkt me sterk als je dit theoretische verschil zelfs zou kunnen aantonen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
_Apache_ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:37:
Je hebt dus een SSD disk en hierbij plaats je een msata disk (ten koste van een optische drive oid?)

Hiervan gaat je snelheid niet achteruit.. Tenminste, niet merkbaar, en lijkt me sterk als je dit theoretische verschil zelfs zou kunnen aantonen.
Ik weet bijvb. dat bij computer moederborden, wanneer je aantal sata poorten gebruikt dan kun je de andere satapoorten niet meer of 100% kunnen gebruiken. Vandaar mijn verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Probook8979 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:16:
[...]

Ik weet bijvb. dat bij computer moederborden, wanneer je aantal sata poorten gebruikt dan kun je de andere satapoorten niet meer of 100% kunnen gebruiken. Vandaar mijn verwarring.
Jaa dat kan kloppen ja. Maar als het technisch gezien al van toepassing zou zijn, heb je hier geen merkbaar verschil in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Probook8979 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:16:
[...]

Jaa dat kan kloppen ja. Maar als het technisch gezien al van toepassing zou zijn, heb je er in deze setup geen merkbaar verschil in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
_Apache_ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Jaa dat kan kloppen ja. Maar als het technisch gezien al van toepassing zou zijn, heb je er in deze setup geen merkbaar verschil in. :)
Dankjewel chef :*) ,

Dit topic kan gesloten worden.
Pagina: 1