"To continue using adblock, pleas update the VPN profile"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-04 08:22
Mijn vraag
Ik heb op mijn iPad de afgelopen jaren een adblocker gebruikt, adbl0ck mobile, zonder problemen. Maar sinds een paar dagen krijg ik telkens de melding "To continue using adblock, please update the VPN profile". De app was al geüpdatet, dus ik besloot hem maar gewoon eraf te halen. Ik heb de app verwijderd, bij instellingen het VPN profile verwijdert, VPN zelfs volledig uitgeschakeld, alles opnieuw opgestart, maar telkens als ik op internet ga verschijnt de melding opnieuw. Heeft iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple iPad 2 iOS 9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Als ik het goed begrijp krijg je deze melding dus platformbreed nu, dus bijv. in Safari?
Probeer eens naar Instellingen >> Algemeen >> Stel opnieuw in >> Herstel netwerkinstellingen te gaan en kijk of dat effect heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Waarschijnlijk had je de faq al gezien, die is summier en word je denk ik niet veel wijzer van
http://adbl0ck.com/faq

Maar ik las een stukje de privacy policy... Uhh, ik zou die app NOOIT meer gebruiken als ik jou was!

Staat er bij instellingen, Safari, invullen nog iets mbt VPN? En als je de tip van robcoenen hebt gevolgd en het blijft zou ik serieus een factroy reset overwegen. Maak wel eerst een nieuwe en opgeruimde backup.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Volgens de FAQ kun je het VPN profiel op de volgende manier verwijderen:
1. Go to Settings app -> General -> Profiles
2. Locate the profile called "Enable Adblock"
3. Tap Remove

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 29-02-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-04 08:22
Bedankt voor jullie antwoorden, maar helaas werken ze allemaal niet. De netwerkinstellingen zijn hersteld, alle VPN profielen waren al verwijderd en bij instellingen is er helemaal niets meer terug te vinden van adbl0ck of een VPN profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Probeer anders, hoe idioot het ook klinkt, de app eens opnieuw te downloaden en in te stellen om deze vervolgens weer te verwijderen.

En anders is een factory-reset zeker een oplossing. Dan is de kans 99,9% dat je van het probleem af bent. Even aan iTunes hangen en op 'herstel iPad' klikken, vervolgens bij het instellen van de iPad kiezen voor 'configureren als nieuwe iPad'. Via iTunes is (gevoelsmatig dan) een reset net wat grondiger dan via het toestel zelf.
Pagina: 1