Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
Hallo allemaal,

Ik wil mij graag verder certificeren maar ik zit te twijfelen over welk certificaat ik nu zou gaan behalen.
Namelijk Windows 7 (70-680) of Windows 10.

Ik ben werkzaam via een detacheerder bij een organisatie waar, op dit moment, nog Windows 7 wordt gebruikt. Wel weet ik dat ze bezig zijn met het overgaan naar minimaal Windows 8.1 en misschien zelfs meteen naar Windows 10. Hoelang dit duurt dat weet ik niet, ik weet alleen dat ze bezig zijn met pilots op dit moment.

Windows 10 wordt hier nog helemaal niet gebruikt en ondersteund.

Voor nu zou het dus het beste zijn om Windows 7 te halen.

Aangezien ik dus via een detacheerder werk, weet ik überhaupt niet of ik nog lang bij het huidige bedrijf zit.
Maar stel dat ik naar een ander bedrijf zou gaan dan biedt dat ook geen zekerheid of deze wel Windows 10 bijvoorbeeld gebruikt. (waarschijnlijk niet)

Als je toekomstgericht wilt zijn dan is het denk ik beter om meteen Windows 10 te halen maar op dit moment heeft de voorkeur dus Windows 7. Omdat het bedrijf waar ik zit deze op dit moment ook gebruikt.

Windows 10 heeft ook een stuk minder studiemateriaal (denk aan video's, vragen om te testen, samenvattingen e.d.)

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Op dit moment heb ik alleen een ITIL certificaat trouwens.

Beste antwoord (via Aschtra op 29-02-2016 20:50)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het Windows 7 examen is volgens mij al retired. De Windows 8.1 examen kun je nog doen tot juli 2016. Alleen om die reden zou je je al moeten focussen op Windows 10.

Zie ook: Exams scheduled to retire

Verder loopt er een heel groot topic over Microsoft Certificeringen, daar staat ook heel veel informatie over certificeringen en trajecten. :)

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het Windows 7 examen is volgens mij al retired. De Windows 8.1 examen kun je nog doen tot juli 2016. Alleen om die reden zou je je al moeten focussen op Windows 10.

Zie ook: Exams scheduled to retire

Verder loopt er een heel groot topic over Microsoft Certificeringen, daar staat ook heel veel informatie over certificeringen en trajecten. :)

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Volgens mijn coach kan je win7 nog wel doen, maar is de msca titel wel vervallen.

Maar had inderdaad wat collega's gevraagd en die zeiden vrijwel meteen om windows 10 te doen.

Heb deze dan ook inmiddels aangevraagd. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aschtra schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:50:
Volgens mijn coach kan je win7 nog wel doen, maar is de msca titel wel vervallen.
Nope, kijk maar naar de link die ik aanhaal. :)

De 70-681 (Deploying Windows 7) is op 31 juli 2015 al retired.

Edit: ik zie net dat de 70-680 nog wel beschikbaar is trouwens. Maar goed, ik zou zelf ook niet meer kiezen voor dit examen. Ga inderdaad lekker voor je Windows 10 examen...

[ Voor 22% gewijzigd door Question Mark op 01-03-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ging om 70-680 en 685 inderdaad. :) Heb inmiddels Windows 10 aangevraagd.