Soundbar te gebruiken voor alles & Bluray speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344412

Topicstarter
Aangezien ik alles een beetje wil veranderen ben ik op zoek naar een soundbar.
De soundbar wil aansluiten en gebruiken voor alle apparaten waar geluid uit komt.

Mijn apparaten:
1x TV (Samsung EU43J5500)
Deze is nieuw gekocht en kan eventueel nog terug, deze moet nog worden afgeleverd. ;)
Aansluitingen:
3xHDMI (waarvan 1 ARC)
1xOptical Out
1xComponent In
1xComposite In

1x UPC/Ziggo Decoder (Cisco 8485)
Deze gebruik ik nu voor opnemen en zometeen wil ik de radio functie gaan gebruiken, zonder dat daar de tv voor aan hoeft.
Aansluitingen:
1xHDMI
1xOptical Out
1xScart
1xTulp

1x PC (Asus Eee Box)
Deze gebruik ik enkel icm de televisie
Aansluitingen:
1xHDMI
1xHeadphone Jack

1x Google Chromecast
Moet via HDMI worden aangesloten

1x Bluray speler Nog aan te schaffen
Deze wil ik gebuiken voor het afspelen van bluray en dvd, maar ook voor het afspelen van cd's. De cd's zou ik dan ook het liefst willen afspelen zonder dat de tv aan staat. Verder weinig eisen aan, hoeft niet smart te zijn en ook niet met 3d.

1x Soundbar Nog aan te schaffen
Deze moet ik ook nog aanschaffen. En het liefst wil ik dat van alle bovenstaande apparaten het geluid via deze soundbar de kamer in komt.

Wat is je budget?
Soundbar: € 300,-
Bluray speler: € 75,-

Deze prijzen zijn voor mij wat ik ervoor over heb. Als jullie een app. verzinnen welke enigszins vanaf wijkt, geen probleem als deze zoveel beter of handiger is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Soundbar
Zelf had ik de Samsung HW-J550 op het oog, vanwege looks en sound/budget. Echter wordt de HW-J450 beter getest en is nog goedkoper ook?! Deze hadden ze alleen niet in de winkel waar ik was. Bij beide zal ik alleen aansluitingen te kort komen?!

Bluray speler
Voor de bluray speler de Samsung BD-J4500. Goedkoop en voldoet aan eisen.

Beide apparaten van Samsung ivm uniformiteit van de afstandsbedieningen. Als jullie andere ideeen of suggesties hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 15:40
Meeste soundbars zitten aangesloten op de Optical Out van je TV. Alles wat je dan op je TV aansluit kan het geluid via de Soundbar laten lopen.

De soundbar die jij op het oog hebt heeft ook 1 Optical In die je gebruikt om je TV op aan te sluiten. De kabel wordt meegeleverd. Easy!

[ Voor 33% gewijzigd door sebasmeer op 29-02-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sebasmeer schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:09:
Meeste soundbars zitten aangesloten op de Optical Out van je TV. Alles wat je dan op je TV aansluit kan het geluid via de Soundbar laten lopen.

De soundbar die jij op het oog hebt heeft ook 1 Optical In die je gebruikt om je TV op aan te sluiten. Easy!
Beste sebasmeer,

Alvast bedankt voor je reactie.

Alleen neem ik aan dat de tv dan moet aanstaan?
Dus stel dat ik audio (radio) wil luisten van mijn UPC box welke met HDMI is aangesloten op de TV, zal de tv ook aan moeten staan om de audio door te geven. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 15:40
Anoniem: 344412 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:15:
[...]

Beste sebasmeer,

Alvast bedankt voor je reactie.

Alleen neem ik aan dat de tv dan moet aanstaan?
Dus stel dat ik audio (radio) wil luisten van mijn UPC box welke met HDMI is aangesloten op de TV, zal de tv ook aan moeten staan om de audio door te geven. Klopt dat?
Er zit ook nog een HDMI poort op de Soundbar die je voor zowel audio IN als OUT kan gebruiken. Dus daar zou je een ander apparaat op kunnen aansluiten. Daarnaast zou je ook met splitters kunnen werken.

Maar als je enkel de Optische aansluiting naar de TV gebruikt dan moet de TV aan staan als je via deze weg het geluid wilt.

De soundbar waar je naar kijkt ondersteund ook Bluetooth. Maar ik weet niet in hoeverre je hiermee bijvoorbeeld iets van een mobile device kan streamen naar je soundbar. Je zou in dat geval gewoon via je telefoon radio kunnen streamen naar je Soundbar. Check dit even in de winkel, want van die Samsung website wordt niemand wijzer. Volgens mij is het redelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 11:51
Zelf heb ik de Sony HT-CT780. Deze heeft 3x HDMI in + 1x HDMI out + Optisch + Jack. Dus aardig wat ingangen. Misschien is zoiets een goed idee?

Edit:
Ik zie net dat de wat goedkopere Sony HT-CT380 ook 3x HDMI heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door SonOfSam op 29-02-2016 09:38 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2rn9btd.png

Zou bovenstaande opstelling werken?
Geeft een soundbar het beeld door naar HDMI out? Lijkt mij wel....toch

Zo kan ik
  • cd's afspelen zonder tv.
  • radio luisteren zonder tv.
  • al het geluid via soundbar laten lopen
  • Bluray op tv kijken?
Chromecast wordt denk ik een beetje overbodig. Met alle smart-functies en screen-mirror die al op de tv zitten. Maar voor nu heb ik hem nog ingetekend met converter naar component.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 344412 op 29-02-2016 12:42 ]

Pagina: 1