Toon posts:

Wie heeft er al een ThermalRight SK-6?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg m vandaag als het goed is, dan heb ik l mn onderdelen bij elkaar, en dan gaan we es kijken hoever ik mn 1.4 Ghz Tb kan laten gaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dikkechill.com/snipa/sk6.jpg

ThermalRight SK-6

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-08 07:53
Is het de AYHJA-core (of hoe de nieuwe ook al weer heet). Hij schijnt zo'n 1.6-1.7 moeten kunnen halen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ja die core ja (volgens mij is de 1,4 alleen met die core) :7

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Is dat een koperen heatsink met delta HP fan combo ?

Geen inspiratie

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

ik denk ut nie, het is denk ik eenn 80mm deltaMP.
beter gezegt, dat weet ik wel zeker (dat het een 80mm is dan). Een 60mm heeft in verhouding een grotere motor

Verwijderd

Heb je liever, wie heeft die Dragon 2 van Thermaltake.. dies nog lomper >:)

Verwijderd

Ik vind die Dragon van ThermalTake zwaaaaar lelijk.

Ik heb nu een ThermoEngine met standaard fan en die is lekker rustig.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op vrijdag 22 juni 2001 12:19 schreef epsilon het volgende:
ik denk ut nie, het is denk ik eenn 80mm deltaMP.
beter gezegt, dat weet ik wel zeker (dat het een 80mm is dan). Een 60mm heeft in verhouding een grotere motor
Nee, hij heeft een 60mm fan: http://www.plycon.com/sk6.htm

"Choose life"

• Epsilon

Epsilon

Op zaterdag 23 juni 2001 01:01 schreef Martijnos het volgende:

[..]

Nee, hij heeft een 60mm fan: http://www.plycon.com/sk6.htm
je hebt gelijk
ik geef toe, maar dan is die koeler helemaal niet zo groot, raar

• Epsilon

Epsilon

Op dinsdag 26 juni 2001 20:23 schreef Gladiator het volgende:
http://www.iamnotageek.com/cgi-bin/reviews.cgi?name=sk6&p=1

zie hier nog een mooie review!
hele vage review moet ik zeggen!!
hoe kan je proc nou 5 graden boven de casetemp zitten onder full load!!! dat kan dus echt nooi!! maak er echt maar 25 van met zo'n proc!! dat kan dus echt langzalzeleven niet

Verwijderd

Topicstarter
we shall see.... >:)

• Martijnos
Wie heeft ook de review gelezen op overclockers.com? Deze cooler trekt de swiftech 462 (wel met Sanyo fan, geen delta) en de Glaciator eruit! Wel veel herrie, maar een zeer goede performance.

"Choose life"

• Martijnos

"Choose life"

• dizzytal
  • Niet online
He Gladiator,

heb jij je SK6 nu al?? Ik denk er namelijk ook over om er een aan te schaffen (die met Delta fan). Maar is echt zo goed als ze in de reviews beweren??

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m en hij presteert zeker goed!!!

• Martijnos
Wat vond je van de clip? Makkelijk of zat je te stressen bij de bevestiging?
Heb je eerder een delta gehoord? Het schijnt namelijk dat de delta iets minder lawaai maakt in combinatie met deze heatsink. Heeft te maken met het design (las ik op overclockers.com).

"Choose life"

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 13:53 schreef Gladiator het volgende:
ik heb m en hij presteert zeker goed!!!
Dan willen we natuurlijk wel "voor" en "na" temperaturen hebben he!!!!!

• Martijnos
Op donderdag 28 juni 2001 17:36 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Dan willen we natuurlijk wel "voor" en "na" temperaturen hebben he!!!!!
Wel grappig om te weten, maar het "zegt" helemaal niets, omdat de socket-A thermistor op de verkeerde plek de temperatuur leest en dan ook nog eens inconsequent..

Quote van Mikewarrior2 van de Anandtechforums (die gast weet er erg veel van):

"thermsitors are accurate per where they measure, but socket-thermistor LOCATION is wrong for temp measurement, and yields inaccurate, and not even consistenly inaccurate readings."

Website:

http://mikewarrior.freeservers.com/

"Choose life"

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 18:26 schreef Martijnos het volgende:

[..]

Wel grappig om te weten, maar het "zegt" helemaal niets, omdat de socket-A thermistor op de verkeerde plek de temperatuur leest en dan ook nog eens inconsequent..
Tja zo ken ik er ook nog wel een paar, maar je moet roeien met de riemen die je hebt, en aanzien er weinig mensen zijn die de huidige er af solderen en een nieuwe dr op solderen met draadjes iod en die vervolgens naar boven leiden en tussen de CPU en heatsink monteren (of in de heatsink) moet je et hiermee doen (tot AMD zo'n ding inbakt natuurlijk)

Aangezien de meting op hetzelfde systeem is en op de zelfde verkeerde plek krijg je dus 2 keer een vergelijkbare fout. Daarvan kun je dus wel afleiden wat het verschil tussen de koelers ongeveer is...

Het gaat hier niet om de "echte" temperatuur, wie zegd dat het goed in de bios in gelezen wordt, of dat de software die gebruikt wordt er niet 10C bij op telt..

Het gaat om het verschil voor die koeler en dr na, of dit nu de werkelijke waarde is of niet..Aangezien de meeste thermistors onder de CPU zitten zal het verschil wat tussen de waarden "in het echt" groter zijn dan aangegeven wordt.

Dus kom maar op met die waardes....

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal nu constant 56 graden op 1,95 Vcore

voor verdere specs zie onder

• Martijnos
Op donderdag 28 juni 2001 22:53 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Tja zo ken ik er ook nog wel een paar, maar je moet roeien met de riemen die je hebt, en aanzien er weinig mensen zijn die de huidige er af solderen en een nieuwe dr op solderen met draadjes iod en die vervolgens naar boven leiden en tussen de CPU en heatsink monteren (of in de heatsink) moet je et hiermee doen (tot AMD zo'n ding inbakt natuurlijk)
Ja, ik heb er daar ook geen zin in, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat je een heatsink niet kunt beoordelen op een verbetering of verslechtering van de temperatuur als je werkt met de socket-a temperatuurmeting.
Ik erger me af en toe aan de zogenaamde tweakers die schreeuwen over hun goede temperaturen en dat door allerlei trucjes de temperatuur weer 10c omlaag is gegaan. Zo had ik laatst een discussie met een "tweaker" die zei dat zijn cpu temp lager was dan de omgevingstemperatuur met luchtkoeling.....:?
Aangezien de meting op hetzelfde systeem is en op de zelfde verkeerde plek krijg je dus 2 keer een vergelijkbare fout. Daarvan kun je dus wel afleiden wat het verschil tussen de koelers ongeveer is...
Nee, dat kan niet. Ik heb dit niet zelf getest, maar weer een quote:

"Then the issue of how the airflow off different heatsinks (some, like the thermoengine, have a greater effect on socket-thermistor readings than actual core temp readings) effect the socket-thermistor differently. IF all heatsinks manipulated the socket-thermistor teh same way, then comparisons, despite compression issues, would generally be valid. however, this isn't the case.

Dus verschillende heatsinks beinvloeden de temperatuur op een afwisselende manier. Dus zelfs een vergelijking van twee heatsinks op hetzelfde moederbord en omgeving is helaas niet accuraat.

Linkje dat dat bevestigt: http://members.nbci.com/candjac/TVanalogue.htm
Het gaat hier niet om de "echte" temperatuur, wie zegd dat het goed in de bios in gelezen wordt, of dat de software die gebruikt wordt er niet 10C bij op telt..
Nee, de temperatuur wordt niet juist weergeven. Wat wil je hier mee zeggen?
Het gaat om het verschil voor die koeler en dr na, of dit nu de werkelijke waarde is of niet..Aangezien de meeste thermistors onder de CPU zitten zal het verschil wat tussen de waarden "in het echt" groter zijn dan aangegeven wordt.
Dat verschil zegt helaas zo weinig ;)
Dus kom maar op met die waardes....
Waardes waar je dus heel weinig aan zult hebben, omdat ze inaccuraat zijn, maar belangrijker inconsequent.
De socket A temperatuur meting is alleen geschikt om te zien of er geen temperatuurproblemen zijn:

"The fact that socket-thermistors are effected by factors that do nothing to actual core temps makes them unreliable for comparison purposes. For the end user to tell when his system is failing, they are fine."

Nogmaals, kijk eens op de site van Mikewarrior waar van alles hierover uitgelegd wordt:

http://mikewarrior.freeservers.com/

En een thread op de forums van Anandtech:

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=37&threadid=480196

"Choose life"

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:52
Maar alle reviews die ik heb gelezen was met de 60HP fan en ik wil eens weten wat de 60MP fan doet op een 1400MHz proc. Heeft iemand hier ervaringen mee??