Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intellinet 24p managed switch; model# 560719 - Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wanneer de verbouwing thuis gereed is 'mag' ik mijn eigen serverhoekje inrichten. Ik heb bedacht dat er een 19" houdertje aan de muur moet komen met daarin een patchpaneel, een switch en kabelgeleiding. Om op de toekomst voorbereid te zijn ga ik nu uit van een 'vertical wall mount' van 4U hoog.

Ik ben mij al langere tijd aan het oriënteren op managed switches. Iedere keer kom ik uit op de Intellinet 24-Port Web-Managed Gigabit Ethernet Switch with 2 SFP Ports (link naar productpagina). In de landen om ons heen is dit een veelgevonden switch, met ook positieve ervaringen. Afgaande op de manual kan deze switch alles wat ik wil en snap, en zelfs nog meer. Hij is dus ook toekomstbestendig. Prijzen liggen tussen de 200 en 250 euro. De laatste firmware is van februari 2016, dat impliceert dat het geen oud of uitloopmodel is.

Wie van jullie is bekend met deze switch? Wat zijn de ervaringen? Doe ik er goed deze in huis te halen? Ik hoor graag van jullie, want ik neig wel naar deze switch op basis van specs, maar laat mij graag op tijd tegenhouden :P .

Beste antwoord (via GEi op 02-03-2016 09:49)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Neem een HP procurve 1920-24G.
Hele goede degelijke switch met levenslange garantie.
Nieuw te koop rond de 200 euro.

Ik heb z'n kleine broertje(minder poorten) naar volle tevredenheid in gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 29-02-2016 20:55 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Ik heb geen ervaring met deze switch, of switches van Intellinet. Maar waarom kies je een switch met 2 SFP Ports?

De SFP Ports heb je alleen nodig indien je direct glasvezelverbindingen op de switch gaat laten uitkomen. Aangezien de meeste glasvezelverbindingen van een provider gewoon op UTP worden afgeleverd heb je het daarvoor niet nodig. Ga je een glasvezel door je huis (bijvoorbeeld naar je schuur) leggen dan kan het nuttig zijn. Anders zou ik voor een model zonder SFP Ports gaan. Scheelt toch weer in de prijs.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16
Leuke zoektocht :)

Heb je 24 poorten nodig?
Wil je niet liever een paar 10Gb poorten ipv alles op 1?
Qua stroomverbruik (20w) wel een aardige keuze.

D-Link heeft modellen die 10Gb uplinks hebben voor bv een server.
http://www.dlink.com/nl/n...link-ports=10gbe-sfp-plus

Inmiddels heb ik alles geupgrade en draait er een Dell X4012
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/networking-x-series/pd

Leuke desktop met SSD kan daar makkelijk zijn data op kwijt, het is geen gekke keuze meer tegenwoordig.
Alleen je budget ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• GEi
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
In basis zoek ik een managed 24p switch. De SFP poorten zitten er op, maar zullen denk ik niet effectief gebruikt gaan worden. In plaats van SFP was 10Gb ook mogelijk geweest; heb ik ook nog geen bestemming voor... Ik denk dat het enige wat deze aansluitingen zullen zien een stofdop is ;) .
Bij Dell had ik nog niet gekeken. Zal ik zeker doen.
En 24 poorten? Voor een deel op de toekomst, maar ik heb toevallig gisteren met de vrouw geteld: we kwamen al tellend op al 17 apparaten die met een kabel zijn verbonden, verdeeld over 4 switches door het hele huis...

Verwijderd

Waarom niet kijken naar een HP Procurve serie? Er zijn veel op Marktplaatst te koop, en op e-bay zijn er genoeg te vinden. Deze Procurve zijn onverwoestbaar, levenslange garantie (zonder bon), en er zijn stille varianten en met fan.

Let wel op: Er worden heel veel 10/100 varianten aangeboden met een Gbit uplink (al dan niet met een SFP). Maar er zijn ook volledige Gbit versies te vinden.

Bijv:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• GEi
  • Niet online
Dank je wel haik01 voor het meedenken. Aan Marktplaats denk ik niet meer zo snel. Vroeger zaten er vrijwel alleen particulieren, vandaag de dag zie ik te veel commerciële advertenties. Amazon en eBay had ik wel in de smiezen.
Tweede hands Procurve: neem deze ook mee in mijn overwegingen; vanavond maar eens de specs doornemen.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• GEi
  • Niet online
Zag het al. Met het oog op de toekomst heeft een managed switch mijn vookeur; ik weet niet via welke provider ik in de toekomst bv tv kijk, vandaar. Gastnetwerk thuis is ook nog een optie (wordt nu verzorgd door de router).

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik zou een Procurve pakken uit de 1820 serie of een 1920 als je liever een layer 3 model hebt. Goed betaalbaar en betrouwbaar. 2e hands zijn van Procurves alleen maar hele oude modellen te vinden.

Acties:
  • Beste antwoord

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Neem een HP procurve 1920-24G.
Hele goede degelijke switch met levenslange garantie.
Nieuw te koop rond de 200 euro.

Ik heb z'n kleine broertje(minder poorten) naar volle tevredenheid in gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 29-02-2016 20:55 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• GEi
  • Niet online
Dank jullie wel voor het meedenken. Intellinet is dus niet zo bekend. HP daarentegen wordt wel gewaardeerd. Ik heb er gisteravond even naar gekeken en weet nu dat de 'HP 1920-24G 24-Port Layer 2+ Smart Gigabit Switch w/ 4x SFP Ports, JG924A' met stip bovenaan staat. Alle mogelijkheden die de Intellinet heeft en die ik wil gaan gebruiken, bezit de HP ook. Beide hebben ook mogelijkheden die ik niet ga gebruiken en/of niet ken, maar dat maakt beide modellen wel geschikt voor de toekomst. Verder heeft HP een streepje voor wat betreft de garantie, de hoeveelheid informatie van gebruikers op het www en de over het algemeen 50 euro lagere prijs. Nogmaals dank, het was voor mij heel verhelderend.

PS Waarom dan niet eerder deze HP meegenomen in de overwegingen. Ik heb even teruggekeken in mijn aantekeningen (...) en zag dat ik er vanuit ging dat er software moest worden geïnstalleerd om de HP te configureren. Dat is iets wat ik niet wil(de): software installeren om een switch te configureren.

• GEi
  • Niet online
Bedankt voor jullie input. Ik sluit de vraag hierbij af. Zoals gisteren aangegeven staat nu bij mij de HP 1920-24p bovenaan. Ik zal één reactie selecteren als 'beste antwoord'.
Pagina: 1