Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik ben in het bezit van een samsung tv UE40ES6800 die bekabeld aan mijn netwerk hangt (via een Technicolor kabelmodem van upc/ziggo).
Recent heb ik een Marantz NR1506 receiver aangeschaft die in staat is om via DLNA protocol media bestanden af te spelen, en tevens bekabeld aangesloten op diezelfde router.
Eerst gebruikte ik de samsung tv als dlna client maar die ondersteunt geen flac bestanden.
Mijn windows 10 home pc is ingezet als dlna server via de ingebouwde windows dlna server optie.
Nu heb ik vanaf de aanschaf van de marantz problemen gehad om de bestanden vanaf de receiver te streamen. De Marantz ziet soms wel en soms geen media server. Vanaf de pc (met de optie cast to, of afspelen met) is zowel de tv als de marantz receiver altijd beschikbaar.
Nu had ik het idee dat het aanzetten van de tv vaak resulteerde in het niet meer vinden van de media server vanaf de Marantz receiver. Dus de proef op de som genomen en de ethernet kabel uit de tv getrokken, en jawel de Marantz receiver ziet de media server en alle bestanden. Een avond lang geprobeerd, en geen problemen totdat ik de ethernet kabel weer in mijn tv plug. Weg is mijn media server weer op de Marantz. De tv zit dus duidelijk de receiver in de weg wat betreft dlna connectie. 8)7
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit op los. Ik heb ethernet nodig op mijn tv ivm, de netflix app die erop staat.

Bedankt.
Richard.