Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
Ik zoek een?
Opvolger voor mijn Desire Eye

Wat is je budget?
Mijn budget zal denk ik rond de 500-600 euro liggen (KPN Abbonement met 5-10GB 4G icm toestel en dan klasse luxe (rond de 54 euro per maand evt. met bijbetaling)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn raspberry Pi via SSH aan te sturen (zijn hier handige apps voor?), spotify te luisteren (hoeft niet eens offline, heb toch zat MB's),Soundcloud en hier en daar een foto schieten (Goede camera vind ik wel een must), plex chromecasten naar de tv, en hier en daar misschien een klein spelletje

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te kijken naar een iPhone 6s 64GB of 6s plus, maar ik hou zelf ook van de (redelijk schone) interface van de HTC smartphones, ik zoek dan ook een opvolger voor mijn HTC desire eye, echter zie ik op dit moment nog geen mooi model van HTC (de M10 klinkt wel goed maar dat zijn pas geruchten)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik mag dus in mei gaan verlengen (over 2 maanden) en ik wil me goed gaan inlezen omdat ik 2 jaar met het nieuwe toestel zal moeten doen.

Mijn hoofdvraag is: Hoe is de overstap van Android naar iOS? De schone interface lijkt mij erg fijn.

Hebben jullie misschien nog suggesties voor toestellen? Ik houd niet van stock android, maar de Sense interface van HTC vind ik erg fijn, en ze leveren bijna geen bloatware (daarom valt samsung eigenlijk al direct af)

[ Voor 16% gewijzigd door Sidle op 28-02-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:48
Ik ben zelf van een HTC One naar de iPhone 6 Plus gegaan en nog geen moment spijt van mijn keuze. Hoe het precies zit met het chromecasten via de iPhone, durf ik je niet te zeggen, maar dat moet uit te zoeken zijn lijkt me.

Interface is inderdaad clean, maar ook wel een beetje 'saai'. Ik denk er juist weer over om, mits de geruchten een beetje kloppen, mijn iPhone weer in te ruilen voor de HTC One M10 (mits de camera een keer goed is). Ik vond Blinkfeed bijvoorbeeld altijd erg fijn en ben ook altijd fan geweest van de Sense-interface. Bovendien, als je in mei mag verlengen is er vermoedelijk ook al meer bekend over de One M10. Kun je het nog eens rustig overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
DwightKSchrute schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:50:
Ik ben zelf van een HTC One naar de iPhone 6 Plus gegaan en nog geen moment spijt van mijn keuze. Hoe het precies zit met het chromecasten via de iPhone, durf ik je niet te zeggen, maar dat moet uit te zoeken zijn lijkt me.
Ik zelf ben ook in bezit van een iPhone 6 Plus. Prima toestel wat stabiel draait, een goede accuduur heeft en simpelweg voor mij aan al mijn wensen voldoet. De interface is inderdaad wat saai maar wel redelijk 'strak' platformbreed. Het update-beleid van de iPhone en de samenwerking tussen andere Apple apparatuur hebben mij ervoor doen kiezen om deze telefoon te nemen. Ik kan in ieder geval zeggen dat na de iPhone 5, 5S, 6 en nu dus de 6 Plus ze allemaal stuk voor stuk goed bevallen zijn. Ik weet niet of je nog andere Apple apparatuur in huis hebt? Kan een reden zijn om voor iPhone te kiezen.

Met de gratis PLEX app (zonder PLEX Pass) is het gewoon mogelijk om je content te streamen naar Chromecast. De basis-opties zijn dan actief als het aanpassen van het audio-spoor, ondertitel, kwaliteit en natuurlijk de afstandbediening.

Ik zelf durf niet te zeggen hoe de overstap zal bevallen. Hier thuis ligt wel een Android 6 toestel maar hier heb ik nooit actief gebruik van gemaakt. Mijn laatste échte ervaring met Android was destijds met versie 4. Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad van de overstap naar Apple en mijn volgende toestel wordt ook weer een iPhone.

Verder bevalt het schermformaat van de 6 Plus echt. Je bent bang dat je voor een té groot toestel gekozen hebt maar na 2 dagen ben je volledig overstag en wil je niet meer terug. Voordelen zijn uiteraard de grotere accu en de optische beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:45
SSH is gewoon beschikbaar op zowel iOS als Android, heb het hier op beide werkend gehad voor beheer van wat Linux servertjes.
Grote verschil tussen beide is het gesloten systeem van Apple en open van Android, wat bijvoorbeeld betekend dat NFC betalen op Android toestellen wel mogelijk is met je KPN abonnement, maar niet op Apple (in ieder geval op dit moment, en ik heb ook geen aankondiging gezien wanneer wel).
https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/nfc-simkaart.htm

Verder is een groot verschil bij Apple alleen de home knop, en bij alle anderen meerdere knoppen onderaan. Met name de standaard terugknop vind ik erg handig en een space waster van Apple dat die niet in de grote ruimte onder het scherm zit maar ruimte kost in de apps waar en als de ontwikkelaar die er in stopt en hoe.

Wat interfaces betreft, op Android heb je stock, bijna stock, Samsung, HTC, Sony eigen interface, Huawei en Xiaomi Apple kopie stijl, etc. etc. Plus je kunt je eigen launchers er ook nog op los laten.

Als je in mei pas hoeft te verlengen, zou ik even wachten, de toestellen met MWC aangekondigt zijn dan op de markt en dat beinvloed de prijzen. Ook van Apple loopt een gerucht van iets nieuws, dus even geduld hebben kan geen kwaad, en ondertussen in de diverse winkels spelen met wat demo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Als je gehecht bent aan widgets op je HTC dan moet je wel overwegen dat je die niet meer hebt (bestaat die sense schill ook niet uit widget achtige toepassingen?)

Ik denk dat je inderdaad het beste rond mei kunt gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
Gadgeteer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:19:
Als je gehecht bent aan widgets op je HTC dan moet je wel overwegen dat je die niet meer hebt (bestaat die sense schill ook niet uit widget achtige toepassingen?)

Ik denk dat je inderdaad het beste rond mei kunt gaan vergelijken.
De HTC schil bestaat niet uit widgets, ja een paar, maar het gaat mij vooral om het mooie en overzichtelijke design van o.a de notificatie balk en vooral ook blinkfeed, wat ik gebruik voor mijn kalender ed.
robcoenen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:12:
[...]
Verder bevalt het schermformaat van de 6 Plus echt. Je bent bang dat je voor een té groot toestel gekozen hebt maar na 2 dagen ben je volledig overstag en wil je niet meer terug. Voordelen zijn uiteraard de grotere accu en de optische beeldstabilisatie.
Ik ben gewend aan een redelijk groot scherm met mijn huidige 5.2" vind het alleen maar handig en zou idd ook nooit meer terug willen :)
swhnld schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:54:
Grote verschil tussen beide is het gesloten systeem van Apple en open van Android, wat bijvoorbeeld betekend dat NFC betalen op Android toestellen wel mogelijk is met je KPN abonnement, maar niet op Apple (in ieder geval op dit moment, en ik heb ook geen aankondiging gezien wanneer wel).
https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/nfc-simkaart.htm
Dat is idd een goede, ik gebruik op dit moment de Mijn ING app met NFC betalen, zou een groot gemis zijn aangezien ik nog wel eens mijn pasje vergeet :9, had ik nog niet eens door.
swhnld schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:54:
Als je in mei pas hoeft te verlengen, zou ik even wachten, de toestellen met MWC aangekondigt zijn dan op de markt en dat beinvloed de prijzen. Ook van Apple loopt een gerucht van iets nieuws, dus even geduld hebben kan geen kwaad, en ondertussen in de diverse winkels spelen met wat demo's ;)
Wat ik van de geruchten heb gehoord over de nieuwe apple vind ik niet echt heel denderend, vooral een kleiner scherm, wat ik nou juist niet zou willen. Ik denk dat ik toch nog maar ga wachten op de HTC One M10 dan, klinkt écht veel belovend en ook de gelekte camera sample zag er goed uit.
Pagina: 1