Welke hoster voor énkel email?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 16:45
Mijn huidige situatie: ik heb een 10-tal domeinen, met voor elk domein een website en meerdere email adressen.
  • De domeinen (alsook DNS) beheer ik via Versio.nl.
  • Ik heb een eigen webserver waar de websites draaien (toestel in eigen beheer, zodat ik voor uptime en performantie niet afhankelijk ben van derden).
  • Email staat nu bij Arvixe.com.
Ik wil echter af van Arvixe. Ik betaal daar voor hosting en email, terwijl ik hosting niet gebruik. De prijs kan dus zakken. Verder ben ik niet tevreden van hun service.

In dat geval moet ik een oplossing vinden voor mijn email...

Wat zijn mijn opties?

Ik overweeg om bij Versio.nl een 'Zilver NL' pakket aan te schaffen, dat ik dan enkel voor email zal gebruiken (net zoals bij Arvixe). Voordeel is dat ik daar reeds klant ben.

Prijs is in ieder geval een stuk goedkoper dan Arvixe, maar hoe zit het met hun service? Ik lees nogal wat uiteenlopende dingen.

Zijn er nog hosters die ik zou moeten overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hostingpakker zilver wordt ieder jaar een tikkeltje duurder. Second, voor email is versio prima, voor betrouwbare hosting is het een ander verhaal. Je krijgt waar je voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:36

aex351

I am the one

Ik heb nog nooit gehoord van de provider waar je nu bij zit. Op basis van mijn ervaring beveel ik Transip aan. Een stabiele, snelle en Nederlandse provider.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TransIP, PCExtreme, Greenhost.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
aex351 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:59:
Ik heb nog nooit gehoord van de provider waar je nu bij zit.
Arvixe is Amerikaans: htttp://www.arvixe.com. Nog een reden om daar weg te gaan, het tijdsverschil met support...

[ Voor 5% gewijzigd door NetWave op 28-02-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:36

aex351

I am the one

Ik zelf maak weinig gebruik van support. Mijn eerdere aanbeveling is gebaseerd op stabiliteit, snelheid en gebruiksgemak. Ze zijn wel wat 'duurder' maar daar krijg je dus het eerder genoemde voor terug.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 23:45

RammY

Dát!

Zet lekker je mail in de Office 365 cloud. Pak "Exchange Online" voor n paar euro en je bent van je dilemma af :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit:
RammY schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:04:
Zet lekker je mail in de Office 365 cloud. Pak "Exchange Online" voor n paar euro en je bent van je dilemma af :)
Exchange Online Plan 1.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 29-02-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

https://apps.google.com/intx/nl/pricing.html

Google Apps for Work wellicht ook interessant?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
Zoals gezegd gaat het nu over 10 domeinen. Hierover verspreid zijn zo'n 30 email adressen en 20 aliassen.

Zowel exchange online als google apps for work zitten rond de 4 euro per gebruiker per maand. Ik neem aan dat elk email adres een gebruiker is? Dat wordt het snel een kostelijke zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetWave schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:50:
Zoals gezegd gaat het nu over 10 domeinen. Hierover verspreid zijn zo'n 30 email adressen en 20 aliassen.

Zowel exchange online als google apps for work zitten rond de 4 euro per gebruiker per maand. Ik neem aan dat elk email adres een gebruiker is? Dat wordt het snel een kostelijke zaak...
Bij Google Apps kan je hiervoor aliassen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan nog ben je met 30 daadwerkelijke gebruikers zo'n 100 euro per maand kwijt bij Google.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 29-02-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:54:
Dan nog ben je met 30 daadwerkelijke gebruikers zo'n 100 euro per maand kwijt bij Google.
Als je er van uit gaat dat de 30 e-mail adressen door 30 verschillende gebruikers wordt gebruikt wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie niet hoe je "30 emailadressen en 20 aliassen" anders uit moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het inderdaad, heb het stukje over de huidige aliassen gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
NetWave schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:50:

Je betaalt per user en niet per email adres of alias: Een shared mailbox kun je gebruiken als extra mailbox en is kosteloos.

Dus bijvoorbeeld:
• john@doe.com -> licentie
• j.doe@doe.com -> alias van john@doe.com: kosteloos
• info@doe.com -> shared box: kosteloos
• debiteurenbeheer@doe.com -> shared box: kosteloos

Echter om info en debiteurenbeheer te benaderen en om vanuit deze mailboxen te mailen, heb je een user met licentie nodig: john@doe.com. Vanuit een alias kun je geen mail verzenden.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 29-02-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
Op enkele uitzonderingen na, zijn alle email adressen persoonsgebonden. Dat maakt dat ik op dit moment toch een user of 25 nodig heb. 100 euro per maand is me te kostelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:37
Genoeg hosters die je willen helpen, al zal je eerder maatwerk krijgen bij een kleine.
Bij ons betaal je voor de ruimte en traffic (en de domeinen uiteraard).
Hoe je het verdeeld over hosting en/of email zal ons een zorg zijn zolang het legaal blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Ik heb een eigen webserver waar de websites draaien (toestel in eigen beheer, zodat ik voor uptime en performantie niet afhankelijk ben van derden).
En zelf je email draaien op bovenstaande server?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Laatst online: 22:37
Je eigen mail-server draaien als je niet goed weet wat je doet is vragen om op een blacklist te komen.
oa : Wikipedia: Backscatter (email)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
En zelf je email draaien op bovenstaande server?
Ik had verwacht dat deze vraag vroeger zou komen, maar jij bent de eerste :P

Dat is iets dat ik zeker overweeg, maar aan de andere kant heb ik geen zin om me te gaan verdiepen in de technisch kant van de zaak.

De machine is een Windows Server 2012 (nodig voor .NET). IIS beheren doe ik al jaren, maar email is nieuw voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door NetWave op 29-02-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Je krijgt vermoedelijk geen korting als je de webhosting niet gebruikt - dat zit gewoon in het installatiepakket. Maar je mag meestal zelf kiezen of je je webruimte en dataverkeer inzet voor hosting of voor email.
Ik zou dus zoeken naar een host met unlimited emailaccounts, voldoende data, en bij voorkeur meerdere domeinen op 1 account. (Dan vallen er blijkbaar al een heleboel hosts af! Bijzonder, het is zo simpel.)

Versio lijkt behoorlijk hoog te scoren op ongeveer alles wat je wilt. GetHost zou evt kunnen. Dynamic van PCExtreme lijkt ook te voldoen, bhosted lijkt het ook te kunnen bieden. Er zullen er wel meer zijn en de prijzen zijn eerder een tientje dan 100 euro per maand (en zelfs daar lijk je nog onder te kunnen zitten.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Laatst online: 02:23
TransIP. Per domein ben je 10,- per jaar kwijt as far as i know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
Dan vallen er blijkbaar al een heleboel hosts af! Bijzonder, het is zo simpel.
Exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
:)

[ Voor 129% gewijzigd door AndriesLouw op 14-04-2018 19:10 . Reden: Aanbieder niet langer actief. ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Ik wil niet die zeurige gast zijn, maar met 30 gebruikers ben je uiteindelijk zeker meer dan 100 euro per maand kwijt als je het zelf gaat hosten, tenminste als je tijd enig zins waardevol is. Daarom raad ik ook aan gewoon Google Apps te gebruiken (Of dat gebeuren dan Microsoft). Scheelt uiteindelijk een hoop gezeik en mogelijke ellende.

Als je het *echt* zelf wil hosten zou ik een combinatie van goede vps + mailgun + mailpile (of ander pakket waar je voorkeur naar uit gaat). Door mailgun te gebruik voorkom je enigzins dat je uitgaande mail op een blacklist komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDLA
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik heb een poosje PolarisMail gebruikt. Kost $1 per maand voor een basisaccount. Bij meerdere accounts krijg je een korting. Ze zijn vrij goed in mail, omdat ze het er niet bij doen zoals de web hosters, maar hun core business is. Hun service vond ik vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Laatst online: 15-11-2022
SampleUser schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:16:
10 euro per maand zo te zien. (En het is een irritante website waar ze zo overdreven alle hippe nieuwe stijlen hebben toegepast dat je niet eens op een eenvoudige manier de voorwaarden en gedetailleerde specs van de pakketten kunt zien.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik denk dat je in dit geval wel aardig goed af bent bij pcextreme.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je zelf een server hebt ingericht voor de websites, kun je daar toch ook de mail bij doen? Met RoundCube kun je dan mooi de mail aanbieden via een webmail interface. POP3 en/of IMAP zijn dan ook appeltje eitje, ik zie niet in waarom dat 'al gauw' 100 euro zou kosten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SampleUser schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:16:
Versio nog geen 3,14 :+ (Mits je level 10 hebt en meer dan 1000 domeinnamen bij hun onderbrengt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWave
Ik denk dat je in dit geval wel aardig goed af bent bij pcextreme.
Dat is hier al een aantal keer gesuggereerd, dus heb ik hun website eens onder de loep genomen...

'Dynamic' lijkt te hebben wat ik zoek: 10 domeinen en 100 email accounts voor 1,95/maand. Heb ik meer nodig, dan bestel ik een extra pakket, goed voor weer 10 domeinen.

Toen las ik de kleine lettertjes bij 'domeinen':

Gekoppelde domeinen worden een alias van het hoofddomein. Het is dus niet mogelijk om voor gekoppelde domeinen een losse website of losse e-mailadressen te realiseren. Wenst u dit wel dan is dit mogelijk door een aanvullend hostingpakket af te nemen voor de domeinnamen in kwestie.

In mijn geval moet ik dus voor elke domein een pakket aanschaffen. Ergo: 19.50 euro/maand op dit moment, en stijgend.

Dan lijkt de deal bij Versio me beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een eigen VPS opzetten met imap server, misschien is dat een optie? Kost je misschien € 15 per maand maar dan kan onbeperkt gebruikers toevoegen, hosting etc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

TS zei al dat 'ie niet weet hoe 'ie dat moet opzetten en onderhouden. En aangezien 'ie bedrijfsmatig bezig lijkt te zijn (of iig niet alleen voor zichzelf) is 't dan niet verstandig om dit als leerproject te gebruiken. Dus dan kan 'ie beter ofwel ergens een dienst afnemen ofwel iemand anders betalen om 't te doen.

Denk overigens wel dat 't lastig wordt om 't goedkoper te vinden dan pcextreme aangezien vrijwel alle e-mailhosters' verdienmodel gebaseerd is op het factureren per domein (waarvan domeinaliassen idd onderdeel uitmaken) of per user.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 29-02-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Http://vservs.com zeer zeer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Microsoft, Exchange Online KIOSK
€ 1,70 gebruiker/maand. Licentie is per mailbox (2gb). Volgens mij kun je onbeperkt aliassen aanmaken.

https://products.office.c...re-office-365-kiosk-plans

DNS zul je nog wel ergens anders moeten regelen

[ Voor 18% gewijzigd door RaymondD op 29-02-2016 20:46 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Pagina: 1