Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2018
Hallo guys,

Ik game al een tijdje en ik vind dat het tijd is om mijn computer up te graden.(vooral in de richting van mijn graphics card). Nu heb ik de GT 520, wat helemaal niet gebouwd is om een paar uur per dag mee te gaan gamen.

Dus heb ik zelf al wat research gedaan naar een nieuwe graphics card. Ik kreeg de MSI GTX 750 TI op het oog. hele goeie prestaties naar wat ik las op het internet.

Nu zit ik wel met een probleem, ik ben helemaal niet handig met wat wel en niet in een computer past en wat wel en niet samen gaat.

pricewatch: Acer Aspire X3990 (PT.SGKE2.326)

dit is de computer die ik nu heb. mijn voornamenlijkste vraag is of de video kaart wel samen kan met het moederbord. Wel weet ik al dat ik een nieuwe case moet gaan kopen. Want de GTX 750 TI is te groot voor de case die ik nu heb.

ook heb ik wat gehoord over de voeding? wat moet ik daarmee?

Budget gaat tot 400/500 euro.

Groeten Jasper

[ Voor 1% gewijzigd door MisterJasper op 28-02-2016 22:26 . Reden: budget vergeten bij te zetten ]

Beste antwoord (via MisterJasper op 29-02-2016 16:13)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 16:29
Nog es ff goed gekeken naar je mobo en de schroefgaten in je mobo voor de afstandhouders van een PC case en die komen overeen. De cooler master N200 is dan een mooi kastje.

Of de gtx 960 gaat werken is een kwestie van uitproberen. Ik zie iig nergens dat Acer beperkingen aangebracht heeft qua toegestane videokaarten. Eventueel als de kaart niet werkt eerst nog kijken of de bios van je mobo de laatste versie is. Ik zou wel aan willen raden eerst de kaart uit te proberen en eventueel, indien ie niet werkt en de bios niet de laatste versie is, dan pas de bios te updaten.

De gtx 960 waar je naar linkt is echter veel te duur.
De goedkoopste 4GB versie die prima werkt is deze : pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD

Kun je bestellen bij Afuture of megekko.

Als voeding zou ik dan de pricewatch: Antec VPF Series 450W nemen. Overkill voor de gtx 960 maar van goede kwaliteit, gaat een tijdje mee en geschikt voor eventuele upgrades naar zwaardere kaarten in de toekomst.

En heb je al een SSD? Dat valt ook echt aan te raden. Je PC wordt er retesnel van. Een 250GB kun je je besturingssysteem naartoe klonen en je kunt er een aantal games op kwijt. Voor WOT en CS GO niet supernuttig maar voor de grotere titels zeker wel. Verder is het gezien de leeftijd van je HDD niet onverstandig om je OS weer es op een "vers" opslagmedium te zetten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Baloes op 29-02-2016 15:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:55
Persoonlijk vind ik de 750 TI juist een waardeloze prijs/prestatie hebben. Wel een uitstekende prestatie/watt. Toch is dat voor gaming imo niet heel erg interessant.

Wat ik zo snel kan vinden over je PC is dat het een slimline pc is. Dan heb je dus een nieuwe case en hoogwaarschijnlijk een nieuwe voeding nodig om de GPU te kunnen vervangen. Wat ik in jouw geval zou doen is een nieuwe case (bijv coolermaster N200 / N300 ) en een nieuwe voeding (antec VPF). Dat gezamen is zo'n 80 a 100 euro. Dan heb je nog flink wat geld over om een eventuele nieuwe GPU te halen zoals een GTX 970 of een AMD r9 390.

That said! er is een kans dat je PC deze nieuwe videokaarten niet ondersteunen! Ik zou proberen wat meer info over je moederbord te posten zodat we kunnen onderzoeken of dit allemaal mogelijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
Ardjee schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:09:
Persoonlijk vind ik de 750 TI juist een waardeloze prijs/prestatie hebben. Wel een uitstekende prestatie/watt. Toch is dat voor gaming imo niet heel erg interessant.

Wat ik zo snel kan vinden over je PC is dat het een slimline pc is. Dan heb je dus een nieuwe case en hoogwaarschijnlijk een nieuwe voeding nodig om de GPU te kunnen vervangen. Wat ik in jouw geval zou doen is een nieuwe case (bijv coolermaster N200 / N300 ) en een nieuwe voeding (antec VPF). Dat gezamen is zo'n 80 a 100 euro. Dan heb je nog flink wat geld over om een eventuele nieuwe GPU te halen zoals een GTX 970 of een AMD r9 390.

That said! er is een kans dat je PC deze nieuwe videokaarten niet ondersteunen! Ik zou proberen wat meer info over je moederbord te posten zodat we kunnen onderzoeken of dit allemaal mogelijk is of niet.
dankjewel voor de reactie, ik zoek wat meer info over mijn moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ik heb volgens mij het mobo al gevonden :) Het lastige is dat het moederbord van die Acer anders georienteerd lijkt te zijn dan een standaard mobo :

http://www.manualslib.com...X3990.html?page=51#manual

Dus is het maar de vraag of het overplaatsen in een andere kast wel gaat lukken.
Is iets wat je kunt uitproberen natuurlijk. Als dat niet lukt kun je gewoon een ander H61 moederbordje kopen en je processor en geheugen overzetten.
Je windows zal daar geen moeite mee hebben omdat het dan dezelfde chipset betreft. Dan heb je meteen meer SATA aansluitingen en geen gezeur met een eventueel niet werkende videokaart..

Een kast + mobo + voeding + SSD (moet je echt doen, maakt je pc heerlijk snel en kan voor een aantal games zeer prettig zijn) maakt samen iets van 220 euro.

Dan heb je nog 280 euro over voor een GPU? Daar kun je hele leuke kaartjes voor kopen op V&A (2e hands GTX 970) of nieuw een r9 380x bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-05 20:34

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Als je tot nu toe op een GT 520 hebt gegamed zal een 970 of een 390 waarschijnlijk meer power bieden dan wat jij zoekt.

Zou je misschien kunnen vermelden welke games je precies wil gaan spelen met je nieuwe videokaart. Wat voor prestaties je verwacht bij welke instellingen. En wat voor scherm(resolutie) je gebruikt.

Als ik mag gokken zal er inderdaad een nieuwe voeding moeten komen (circa 50 euro), Misschien een ruimere case (30 tot 40 euro). En tot slot een videokaart (370 4gb voor 180 euro)

En zo'n geval ben je onder de 300 euro klaar. Kun je die laatste 100/200 euro weer in je zak steken

Maar nogmaals.. Laat ons even weten wat je precies van plan bent met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
Temujin schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:53:
Als je tot nu toe op een GT 520 hebt gegamed zal een 970 of een 390 waarschijnlijk meer power bieden dan wat jij zoekt.

Zou je misschien kunnen vermelden welke games je precies wil gaan spelen met je nieuwe videokaart. Wat voor prestaties je verwacht bij welke instellingen. En wat voor scherm(resolutie) je gebruikt.

Als ik mag gokken zal er inderdaad een nieuwe voeding moeten komen (circa 50 euro), Misschien een ruimere case (30 tot 40 euro). En tot slot een videokaart (370 4gb voor 180 euro)

En zo'n geval ben je onder de 300 euro klaar. Kun je die laatste 100/200 euro weer in je zak steken

Maar nogmaals.. Laat ons even weten wat je precies van plan bent met de pc.
Ik speel voornamelijk Counter Strike:GO, ook vind ik het leuk om World of Tanks te spelen. dit zijn niet spellen waar je een hele goeie kaart voor nodig hebt om goed te laten draaien. maar ik vind het fijn om gewoon zonder lag rond te lopen/rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
True, dan zou je natuurlijk ook een wat mindere videokaart kunnen nemen.
Geld hoeft idd niet op natuurlijk :)

Heb je toevallig kunnen checken (kast openmaken) of je moederbord er idd zo uitziet als op de foto waar ik naar linkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
Baloes schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:57:
True, dan zou je natuurlijk ook een wat mindere videokaart kunnen nemen.
Geld hoeft idd niet op natuurlijk :)

Heb je toevallig kunnen checken (kast openmaken) of je moederbord er idd zo uitziet als op de foto waar ik naar linkte?
ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-05 20:34

Temujin

Zegt ook wel eens iets

MisterJasper schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Ik speel voornamelijk Counter Strike:GO, ook vind ik het leuk om World of Tanks te spelen. dit zijn niet spellen waar je een hele goeie kaart voor nodig hebt om goed te laten draaien. maar ik vind het fijn om gewoon zonder lag rond te lopen/rijden.
Voor deze beide games geld dat een AMD 370 meer dan voldoende power levert om op maximale settings te draaien. Beide games leunen dan ook voornamelijk op je CPU (welke naar mijn inschatting ook wel voldoende moet zijn voor een 1080p 60fps).

Het heeft dan weinig extra meerwaarde om een duurdere gpu te kopen waar je de extra power toch niet van gebruikt.. En het hele "toekomstbestendig" principe.. De meest toekomstbestendige optie is altijd geld besparen :) Dat bespaarde geld kun je over 2 jaar een vele leukere kaart mee kopen dan wat je nu zou kopen als je dat extra uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Een r7 370 is eigenlijk niets anders dan een overklokte HD 7850/r7 265 en voor de 2 genoemde games voldoende (WOT op high/max. Alles op max zorgt voor drops naar <30 FPS).
Je zou ook kunnen kijken naar een GTX 950. Zit rond dezelfde prijs en WOT draait beter op nvidia kaarten. Verder kun je hem nog overklokken naar het niveau van een gtx 960. Erg leuk kaartje.

Wanneer je wel van plan bent om zwaardere games te gaan spelen dan kan het lonen om wel een zwaardere kaart met 4GB VRAM (gtx 960/r9 380) te nemen. Met zo'n kaart ga je dan wel weer langer doen dan een r7 370/gtx 950.

Verder zou je, als je daar geen moeite mee hebt, eventueel ook nog kunnen kijken op V&A voor een leuke videokaart die nog ruim in z'n garantie zit.

Eerst maar es kijken hoe het nou zit met dat moederbord van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
Baloes schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:57:
Een r7 370 is eigenlijk niets anders dan een overklokte HD 7850/r7 265 en voor de 2 genoemde games voldoende (WOT op high/max. Alles op max zorgt voor drops naar <30 FPS).
Je zou ook kunnen kijken naar een GTX 950. Zit rond dezelfde prijs en WOT draait beter op nvidia kaarten. Verder kun je hem nog overklokken naar het niveau van een gtx 960. Erg leuk kaartje.

Wanneer je wel van plan bent om zwaardere games te gaan spelen dan kan het lonen om wel een zwaardere kaart met 4GB VRAM (gtx 960/r9 380) te nemen. Met zo'n kaart ga je dan wel weer langer doen dan een r7 370/gtx 950.

Verder zou je, als je daar geen moeite mee hebt, eventueel ook nog kunnen kijken op V&A voor een leuke videokaart die nog ruim in z'n garantie zit.

Eerst maar es kijken hoe het nou zit met dat moederbord van je :)
Ik heb in de case gekeken en ik heb de moederbord gezien.
dat is inderdaad de gene die je hebt gevonden

http://www.manualslib.com...X3990.html?page=51#manual

Dus wat kan ik met deze moederboard? kan die bijvoorbeeld deze graphics card kunnen laten draaien?

http://www.informatique.n...mypmKc148BhpmcRoCB7jw_wcB

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Nog es ff goed gekeken naar je mobo en de schroefgaten in je mobo voor de afstandhouders van een PC case en die komen overeen. De cooler master N200 is dan een mooi kastje.

Of de gtx 960 gaat werken is een kwestie van uitproberen. Ik zie iig nergens dat Acer beperkingen aangebracht heeft qua toegestane videokaarten. Eventueel als de kaart niet werkt eerst nog kijken of de bios van je mobo de laatste versie is. Ik zou wel aan willen raden eerst de kaart uit te proberen en eventueel, indien ie niet werkt en de bios niet de laatste versie is, dan pas de bios te updaten.

De gtx 960 waar je naar linkt is echter veel te duur.
De goedkoopste 4GB versie die prima werkt is deze : pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD

Kun je bestellen bij Afuture of megekko.

Als voeding zou ik dan de pricewatch: Antec VPF Series 450W nemen. Overkill voor de gtx 960 maar van goede kwaliteit, gaat een tijdje mee en geschikt voor eventuele upgrades naar zwaardere kaarten in de toekomst.

En heb je al een SSD? Dat valt ook echt aan te raden. Je PC wordt er retesnel van. Een 250GB kun je je besturingssysteem naartoe klonen en je kunt er een aantal games op kwijt. Voor WOT en CS GO niet supernuttig maar voor de grotere titels zeker wel. Verder is het gezien de leeftijd van je HDD niet onverstandig om je OS weer es op een "vers" opslagmedium te zetten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Baloes op 29-02-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
Nogmaals dankjewel voor je reacite.
dit is wat ik tot nu heb voor mijn pc,
voeding: Antec VPF Series 450W-49,95,-
PC case: Cooler Master N200 Window-48,23.-
Videokaart: MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G-175,95,- (Kan ik deze bestellen en kijken of hij past op mijn moederbord.En als hij niet past weer terug sturen?)

samen is dit 284,14,- dat is zeker te doen. ook kan ik nog wat aanpassen als er nog opmerkingen zijn.

en dan de SSD laat ik dan maar even voor wat het is, daar kan ik later nog voor gaan. dat is geen probleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Als het goed is kun je de kaart gewoon terugsturen. Wel alles voorzichtig openmaken, verpakkingen niet beschadigen en zorgen dat alles compleet blijft. Je zou het anders eerst bij de shop waar je besteld kunnen vragen.

Zoals ik al zei, wanneer je jezelf in de nabije toekomst wel wat zwaardere/nieuwere games ziet spelen (het houdt toch een keer op met alleen WOT en CS toch?... of niet :) ) dan zou ik echt gaan voor een kaartje met meer VRAM zoals de gtx 960 4GB. Gaat je dan toch wat langer happy houden dan een 2GB kaartje. Zeker omdat die prijzen relatief dicht bij elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJasper
heeft een tijdje geduurd... maar ik heb het besteld.

GTX 960 4gb
coolermaster n200 windowed
VPF antec 450wat

thx guys ik maak een foto als ie af is :D
Pagina: 1