Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tikkend/ratelend geluid tijdens gamen/benchmarks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
Hallo iedereen,

Ik heb sinds onlangs mijn nieuwe pc in elkaar en daar heb ik wat problemen mee. Ik krijg een soort tikkend geluid tijdens zwaarder gamen en ook bij benchmarks. Het lijkt van mijn GPU of CPU te komen. De fans van mijn GPU zijn het in ieder geval niet aangezien deze op 65% nog steeds geen tikkend geluid veroorzaken. Het lijkt misschien wel in de kaart zelf te zitten. Het zou mijn CPU fan kunnen zijn maar ik ga zelf uit van de GPU.. Ik heb er een filmpje van opgenomen. Geen enkele kabel raakt een van de fans. Iemand enig idee wat het is ?

https://youtu.be/xvXG5Hcntow

Specs:

i5 6600K
Sapphire Nitro R9 380X
HyperX Fury DDR4
MSI z170a Gaming Pro

[ Voor 3% gewijzigd door UncleEddy op 28-02-2016 20:33 ]

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hier op de laptop kan ik het geluid niet goed horen in de video, ook ga je wel erg snel van plek naar plek. Is het gewoon niet de HDD, die tikken/ratelen met laden en zoeken. Nauwelijks van toepassing met benchmarks lijkt me ;).

Maar er hoort niks te tikken in ieder geval..

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 28-02-2016 20:45 ]

• UncleEddy
ToFast schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:44:
Hier op de laptop kan ik het geluid niet goed horen in de video, ook ga je wel erg snel van plek naar plek. Is het gewoon niet de HDD, die tikken/ratelen met laden en zoeken.
Nope daar komt het geluid niet vandaan, ik heb een reactie op Reddit ontvangen dat het coil whining moet zijn. Verder heb ik daar geen verstand van maar het lijkt wel degelijk uit mijn GPU te komen, ondanks dat de fans prima functioneren bij 70%

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
UncleEddy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:45:
[...]

Nope daar komt het geluid niet vandaan, ik heb een reactie op Reddit ontvangen dat het coil whining moet zijn. Verder heb ik daar geen verstand van maar het lijkt wel degelijk uit mijn GPU te komen, ondanks dat de fans prima functioneren bij 70%
Coilwhine heb ik vroeger ook gehad met een Nvidia 6800le en wat recenter met een ati 7950. Dat was meer een gepiep (hoge toon /fluitend) dan tikken.

Je kunt de koelers wel even stil houden met je vinger of met iets erop /tussen drukken (doek) dan hoor je het beter en kan je direct de fans zelf uitsluiten. Doe dit niet te lang want dan loopt de temperatuur snel op en gaat de beveiliging erop (gaat niks stuk).

[ Voor 20% gewijzigd door ToFast op 28-02-2016 20:48 ]

• UncleEddy
ToFast schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:46:
[...]

Coilwhine heb ik vroeger ook gehad met een Nvidia 6800le en wat recenter met een ati 7950. Dat was meer een gepiep (hoge toon /fluitend) dan tikken.

Je kunt de koelers wel even stil houden met je vinger of met iets erop /tussen drukken (doek) dan hoor je het beter en kan je direct de fans zelf uitsluiten. Doe dit niet te lang want dan loopt de temperatuur snel op en gaat de beveiliging erop (gaat niks stuk).
Ik lees nu wat artikelen over coil whining, is hier echt geen enkele oplossing voor ? :'( 8)7