Toon posts:

Nogmaals IIyama VMPpro 451

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een 19 inch Iiyama te kopen, maar door alle negatieve berichten op dit forum begin ik steeds meer te twijfelen. Ik weet dat er al veel topics aan gewijd zijn, maar ik wilde toch nog wat meer duidelijkheid.
Ik begrijp uit al de klachten dat m.n. bij de Visionmasterpro 451 er in de hoeken verkleuringen kunnen ontstaan(licht naar donker) en dat er trillende letters en onscherpte optreedt. Mijn vraag is eigenlijk: waren dit fouten in een bepaalde serie en zijn die nu verholpen zodat je nu gerust een VMP 451 kunt kopen? Of zijn er bepaalde serienummers die je niet moet kopen?

Ik wilde eigenlijk de VMPpro 451 kopen, maar wat is nu eigenlijk het verschil met de VMPpro 452 en dan vooral w.b.t. beeldkwaliteit. Ik weet dat de VMPpro 451 twee speakers heeft en een usb aansluiting, maar ik koop een monitor voor het beeld en niet voor het geluid. De refresh rate van de 451 is hoger dan de 452, maar is de beeldbuis gelijk?
Ik gebruik de computer hoofdzakelijk voor internet en sporadisch voor spelletjes. Ik heb nu een 17 inch Iiyama Vision Master pro 17(type 9017E/T) en die doet het nog altijd goed(kostte 3 jaar geleden 1500 gulden).

Is het misschien zo dat je beter het oudere type VMPpro 450 kunt kopen omdat er daar minder problemen optraden?

Zijn er nog VSMpro 451 gebruikers zonder klachten?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Verwijderd

Ja... ik had eerst de 451 (902mt) gekocht, met de problemen... die heb ik teruggebracht en de 22" iiyama (501) gekocht. Later wilde mijn vader ook een iiyama. Toen hebben we een nieuwere 451 gekocht en ons werd verzekerd dat de problemen eruit gewerkt zijn... en dat blijkt vooralsnog te kloppen, want hij doet het goed!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Crazymuppet voor het antwoord. Weet je misschien ook vanaf welk serienummer de problemen zijn verholpen?
Die 22" is zeker helemaal geweldig. Zijn daar geen problemen mee?
(schrijffoutje verbeterd).

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb 3x een VMp451 gehad. 1 was zelfs speciaal door de TD afgesteld maar niks dan ellende.
Heb nu een Philips 109P20 en die is echt stukken beter dan de Iiyama.
Iiyama moet ook warm draaien voordat ie goed beeld geeft. De Philips is goed vanaf het moment dat je hem opstart.
Ik zou geen Iiyama kopen maar een Philips

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rico voor je antwoord. Wanneer had je die VMP451 gekocht, al langer geleden? Wat gaven ze bij IIyama dan als oorzaak van de problemen. Ik heb nu al een 17" inch IIyama en wil het liefst weer een IIyama. Ik weet dat Philips ook goede monitoren maakt, maar ik ga vooralsnog voor IIyama(misschien als ik ook drie keer terug ben geweest met die 24 kilo zware monitor zonder resultaat, dan ben ik ook genezen van IIyama).

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb hem gekocht op 1 Februari.
Toen een aantal maanden moeten wachten want er was nog geen oplossing voor het probleem.
Toen is de monitor omgeruild en had ik dus een nieuwe die de instellingen wel onthield en waarvan de hoeken niet knipperden. Maar nu trilde het beeld en de pixels waren heel onrustig. En het hele beeld knipperde van tijd tot tijd. En het ergste: De geometrie was niet goed te krijgen. Kromme lijnen langs de randen...golvende lijnen over het scherm die recht moesten zijn.
Weer gebeld en toen wilden ze speciaal voor mij een monitor inregelen.
Toen die binnen gekregen. Was een oudere monitor en leek eerst goed. Maar toen begon de ellende weer...knipperend beeld...trillen en onrustige pixels.
Ik dat ding aan een oudere S3 VGA kaar gehangen...zelfde probleem.
Weer gebeld....was er strontzat van. Wilden ze me weer een andere opsturen. Ja mooi niet.
Paradigit bood me toen aan om de monitor om te ruilen tegen een Philips en man wat een verschil. Superscherp...goede geometrie ook gelijk na het aanzetten. De Iiyama moest 15 minuten warmdraaien.
Voor mij geen Iiyama meer.
Ze kwaliteit is achteruit gegaan bij hun.
Als je wel een wilt kopen neem dan een oudere 450VMP. Die 451 is een 902MT de 450 was een HT.
De HT's zijn van andere kwaliteit...dat vertelde de TD bij iiyama mij.
De 450VMP is beter dan de 451VMp.
Maar ga anders eens kijken in de winkel.
Ik dacht ook dat die Iiyama scherp was totdat ik die Philips kreeg...wat een verschil en dat voor 70,- meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nou Rico, dus je hebt hem niet eens zo lang geleden gekocht en toch nog problemen. Ik vraag me af of nu na amper 5 maanden deze VMP451 's wel goed zijn.
Ik zal je raad opvolgen en ook eens naar die Philips kijken als ga kijken voor een nieuwe monitor.

Ik zag laatst op een duitse site een test van 19 " inch monitoren en daar kwam een Eizo als beste uit en IIyama pas op de zesde plaats of zo. Of die Philips daar bij stond weet ik niet meer en ik weet de url ook niet meer.

Toch wel jammer dat IIyama monitoren (tijdelijk?) mankementen vertonen.
Bedankt voor je informatie en raad.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Graag gedaan. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die er wel tevreden mee zijn. Sommige nemen de knipperende hoekjes al voor lief...ik zou dat nooit doen bij een monitor van 1400,-
Eizo is natuurlijk heel goed, maar die was 470,- duurder dan de iiyama. Dus toen maar de Philips genomen.
Het valt me ook op Nederlanders niet zo van Philips produkten houden. Terwijl ze in duitsland en amerika er juist verzot op zijn.
De service van Philips is ook goed. Monitor defect dan bellen en binnen 24uur heb je een nieuwe.
En ach je stimuleert ook de ned. economie een beetje he hahaha
Maar als je in Groningen of omgeving woont mag je mijn scherm rustig komen bekijken.
Iiyama is een soort hype....en testen moet je niet altijd geloven...er gaan nogal wat steekpenningen daarin om.
Gewoon beeldschermen gaan kijken in de winkel. De een houdt van scherpe kleuren en de andere weer van wat natuurlijke kleuren.
Gewoon veel kijken en vergelijken en wat ook handig is. Als je weet welke monitor je wilt. Laat en dan een aansluiten in de winkel en test die even en als die bevalt die nemen.

Verwijderd

Heb woensdag de VM 451 gekocht en tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad(afkloppen >:) ).
Mooi vlak scherm en een refreshrate van 85Hz op 1600*1200 32 Bit.

Die Hub en die boxjes zul je denk ik niet vaak gebruiken maar toch lijkt dit beeldscherm groter dan de 452(vind ik)

Het instellen gaat makkelijk met het 6 knops osd en in het Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Stefan,

Leuk om weer eens een goed bericht over VMP451 te horen. Rico zei dat de IIyama bij hem 15 minuten moest warm draaien: is dat bij jou ook zo?
Waarom heb je de 451 en niet de 452 gekocht? Gevoelsmatig neig ik ook naar de 451, maar ik kan het niet echt beredeneren, want die speakers en usb vind ik minder belangrijk.
Heb jij ook nog de Philips 19P20 overwogen als keus? Rico is daar erg over te spreken.

Bedankt voor je reaktie.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook een vmp 451. Op dit moment heb ik alleen nog iets onrustige pixels. Het is wel minder geworden sinds ik deze omgeruilde monitor heb. hoe dat komt weet ik niet. Ook zijn de geometrie instelling nu goed.
Ik zou graag deze monitor om willen ruilen voor een lg ofzo, maar die zaak waar ik hem gekocht heb wil niet omruilen. Zij zeggen dat ik het maar met iiyama uit moet vechten..

Ik denk dat ik ngo even wacht en dan nog een keer deze monitor laat omruilen.....

Voor mij in de toekomst ook geen iiyama meer (helaas). het demo model wat ze in de winkel ahdden staan was wel heel goed. Daarom heb ik ook deze iiyama genomen.(weer helaas).

Als ik jou was zou iktoch geen iiyama nemen, aangezien de kans groot is dat je een niet goed werkend beeldscherm krijgt.

Ik wil niet zeggen dat deze monitor slecht is, maar echt goed is heel wat anders.

Wilco

Verwijderd

Hmm ik dacht eigelijk dat Iiyama prijs/kwaliteit errug goed is. Mijn monitor, Iiyama A901HT 19" doet t in ieder geval goed.

Verwijderd

Topicstarter
De meningen zijn blijkbaar verdeeld. In het AD van vandaag staat een artikel over Teleplan(dat is die firma die de schermen ophaalt bij je thuis als er iets mee is).
Het blijkt het snelst groeiende ICT bedrijf te zijn. Een uitspraak van de baas van Teleplan wil ik jullie niet onthouden:
"Wij houden niet van té tevreden klanten". Dan zijn ze goed bezig getuige de slechte ervaringen die ik in dit forum ben tegengekomen met Teleplan.

Ik zal nog eens goed nadenken welke monitor ik zal nemen. Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Verwijderd

ik heb sinds een maand een vmp451, productie datum maart 2001

ik heb ook alle problemen gelezen op voorhand en omdat de 21" te duur is nog en ik toch graag voor hoge refreshrates ga heb ik voor de 451 gekozen

de problemen dat ie van donker naar licht springt komt af en toe voor en dan alleen als ie lang (dwz 18 uur en meer) aanstaat en het heel warm is in de kamer, wat overeen zou komen met de theorie dat dat een temperatuur thingy zou zijn in de monitor die belet dat ie doorbrand

voor de rest is mijn enige probleem dat als ik hem aanzet het beeld wat opgeschoven is naar opzij, maar 1x per dag 3x op een knopje drukken is niet zo erg.

over het algemeen ben ik zeer tevreden met de 451

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Lasher,

Jij bent dus wel tevreden met de VMP451. Is het echt niet in te stellen dat het beeld meteen goed staat na opstarten? Ik neem aan dat je alles geprobeerd hebt. Ik heb nu een IIyama 17 " 9017 en die is vanaf het begin meteen goed.
Het enige wat aan deze 17 " inch Iiyama van mij niet goed is is dat er een heel lichte vertikale streep loopt op ongeveer 10 centimeter van de linker kant(valt echter nauwelijks op). Verder nooit wat mee gehad. Soms denk ik wel eens: ging hij maar kapot, dan had ik een goede reden om meteen een nieuwe te kopen. Als ik een nieuwe koop, dan verschuift deze 17 " naar mijn tweede PC, waar nu een 15 " compaq scherm aanhangt.

Bedankt voor je info.

Verwijderd

ik heb dezelfde 17" als 2ndary screen hangen nu :)

ik ben dus idd tevreden omer de 451, dat met dat beeld, tis minder werk om dat s'ochtends even in te stellen dan in het boekje te gaan zoeken ;)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik denk dat die theorie over de warmte wel klopt, bij mij heb ik ook wel eens last van knipperende hoeken en dan controleer ik meteen de kast van de monitor. Die is dan wel heel erg warm :) Door eventjes met een ventilator te koelen was het probleem verholpen. Misschien dat een monitor koeler helpt? Ga het misschien wel kopen :)

MechWarrior || Monsters Game

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb er net ook eentje gehaald, en ik heb nog nooit zo'n goede monitor gezien, dit ding is vele malen beter dan de philips 109p-20!!!

Verwijderd

...ik heb ook een VMP 451. heb ook problemen gehad met mijn monitor. echter ik kreeg na een mailtje naar Iiyama zelf gestuurd te hebben, een door de TD van Iiyama afgesteld monitor terug. alles binnen twee dagen. supper service (tip aan iedereen : absoluut nooit Teleplan inschakelen). die van mij is nu super strak. convergentie, contrast, scherpte is nagenoeg perfect. mijn montor is van december 2000, maar dat wil niks zeggen. ze zeggen dat de VMP 451 geproduceerd na april/mei deze problemen niet meer vertoont. kopen zou ik zeggen....

Verwijderd

op m'n werk hebben we de directie voorzien van 19" illiyama (hoe SCHRIJF je dat?!) bastjes, met zo'n glazenplaat aan 1 kant.

ik volg dit topic ook met argus ogen want als blijkt dat de schermen ERG goed zijn neem ik ze weg en gooi ik ze bij de administratie neer, want die meiden hebben 14" schermpjes omdat de directie dat wel groot genoeg vind. :(
bevallen ze niet dan moeten we wat anders bedenken.

dus, wordt t compaq bellen voor de administratie, of krijgt de directie 14" schermen?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
uhm, koop anders de 450 pro?

dis het model voor de 451 volgens mij, draait hier al 2 jaar zonder problemen en heeft super beeld :)

Verwijderd

op m'n nieuwe pc zit trouwens dit ding (volgende week komen de doosjes binnen :)

illiyama (wat een woord)S900MT1 19" (.26 dot)
die is veel cheapo-er dan die 451.
is ie goed, slecht, mdeium, beroerd?

ik haal m by aragorn in eindhoven trouwens, daar was ook iets mis mee volgens sommigen hier op GoT

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf een Iiyama Vision Master 450 Pro, (A901HT ?) die ik naar volle tevredenheid gebruik en de 451 is hier de opvolger van.

De beeldbuis die er inzit (in de 451) is dezelfde als er in de 450 zit, met het verschil in uitvoering dat de 451 een USB hubje aan boord heeft, en speakertjes. (En in plaats van 1X D-sub + 1 X BNC bij de 450 heeft de 451 2X D-Sub en een wat aangepaste vormgeving, wat ronder) Tevens is het volgens mij zo dat het OSD van de 451 een beetje "uitgekleed" is ten opzichte van de 450.

(Ik heb namelijk een 450, een vriend van me de 451, die ook al een keer is opgestuurd, gekocht in November 2000 geloof ik...)

Dit geeft mij het vermoeden dat Iiyama bij de 451 enigzins op de elektronica heeft bespaart, om voor een vergelijkbare prijs als de 450 een "completere" monitor aan te kunnen bieden, alhoewel de refreshrates en dergelijke gelijk zijn.

Hoe dan ook blijft het boeiend, omdat je bijna niet anders dan lovende dingen over de 450 hoort, bij de 451 schijnt het bijna omgekeerd te zijn.

Aannames zijn fataal.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik had mijn Iiyama in juni besteld en 'm was eind-juni geleverd... Het was een complete ramp en de service heeft mij (omgerekend, want ik woon in Belgie) meer dan 200 gulden gekost!! En daarna kreeg ik hem in een nog slechtere staat terug als ervoor. Ze hadden blijkbaar enkel de brightness wat verlaagd waardoor er vrijwel niets meer te zien was op 't beeld... Die mannen zullen gedacht hebben "dan zie je de problemen ook niet meer".

Een goede raad: koop geen Iiyama!! 't is duur (goedkoper dan Sony (Sony = echte high-end) is geen referentie; Iiyama is duurder dan AOC, ADI en vele andere merken) en 't is helemaal niks waard :r :r :r :r!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Pagina: 1