Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC komt in de woonkamer van m'n moeder. Hij zal af en toe gebruikt worden voor Microsoft Office. Daarnaast wil ik er wel eens een keer op kunnen gamen. Het hoeft niet de nieuwste games op ultra te draaien, maar hij moet wel lang mee gaan. De huidige PC heeft er zeker 8 jaar gestaan. Belangrijk is dat de PC stil is, voornamelijk als hij Idle is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoop rond de 500 euro te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de Best Buy Guides bekeken. Daar kwam dit budget gamesysteem aan de orde:
Product Prijs Act.Prijs
Processors AMD Athlon X4 860K Boxed
Moederborden ASRock FM2A68M-HD+
Geheugen intern Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Videokaarten Club 3D Radeon R9 270 royalQueen
Solid state drives Crucial BX100 250GB
Behuizingen Cooler Master N200 Closed
Voedingen be quiet! System Power 7 350W
Voor zover ik kan oordelen lijkt me dit een prima systeem. De R9 270 is alleen niet meer beschikbaar dus leek mij het een goed idee om voor de R9 370 te gaan (mits deze past, gezien de dubbele PCI die hij vereist?). Daarnaast is 250GB te weinig. Ben wel voor een SSD omdat de PC hiermee sneller op start enz en mijn moeder dit wel prettig vindt. Dus ik zou de SSD graag uitbereiden naar 500GB of uitbereiden met een HDD (mits dit niet ten koste gaat van de opstart snelheid).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al eerder vermeldde, het is belangrijk dat hij stil is. Verbruik maakt niet zoveel uit omdat hij niet veel gebruikt gaat worden.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil dat de PC lang mee kan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen met mensen met meer verstand van zaken dan ik.
- In hoeverre zijn deze onderdelen nog Best Buy, gezien het feit dat ik ze uit de BBG van November heb gehaald?
- Hoe gunstig is een combi van een HDD en een SSD?
- Is het misschien slimmer om minder uit te geven aan een GPU maar meer aan bv. de CPU omdat er niet veel op gegamed gaat worden?
- Zijn er eventueel nog kant-en-klare alternatieven? Ik ken wel iemand die een PC in elkaar kan zetten maar het blijft een risico en op deze wijze heb je geen service van een fabrikant.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joost
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC komt in de woonkamer van m'n moeder. Hij zal af en toe gebruikt worden voor Microsoft Office. Daarnaast wil ik er wel eens een keer op kunnen gamen. Het hoeft niet de nieuwste games op ultra te draaien, maar hij moet wel lang mee gaan. De huidige PC heeft er zeker 8 jaar gestaan. Belangrijk is dat de PC stil is, voornamelijk als hij Idle is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoop rond de 500 euro te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de Best Buy Guides bekeken. Daar kwam dit budget gamesysteem aan de orde:
Product Prijs Act.Prijs
Processors AMD Athlon X4 860K Boxed
Moederborden ASRock FM2A68M-HD+
Geheugen intern Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Videokaarten Club 3D Radeon R9 270 royalQueen
Solid state drives Crucial BX100 250GB
Behuizingen Cooler Master N200 Closed
Voedingen be quiet! System Power 7 350W
Voor zover ik kan oordelen lijkt me dit een prima systeem. De R9 270 is alleen niet meer beschikbaar dus leek mij het een goed idee om voor de R9 370 te gaan (mits deze past, gezien de dubbele PCI die hij vereist?). Daarnaast is 250GB te weinig. Ben wel voor een SSD omdat de PC hiermee sneller op start enz en mijn moeder dit wel prettig vindt. Dus ik zou de SSD graag uitbereiden naar 500GB of uitbereiden met een HDD (mits dit niet ten koste gaat van de opstart snelheid).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al eerder vermeldde, het is belangrijk dat hij stil is. Verbruik maakt niet zoveel uit omdat hij niet veel gebruikt gaat worden.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil dat de PC lang mee kan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen met mensen met meer verstand van zaken dan ik.
- In hoeverre zijn deze onderdelen nog Best Buy, gezien het feit dat ik ze uit de BBG van November heb gehaald?
- Hoe gunstig is een combi van een HDD en een SSD?
- Is het misschien slimmer om minder uit te geven aan een GPU maar meer aan bv. de CPU omdat er niet veel op gegamed gaat worden?
- Zijn er eventueel nog kant-en-klare alternatieven? Ik ken wel iemand die een PC in elkaar kan zetten maar het blijft een risico en op deze wijze heb je geen service van een fabrikant.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Joost