Toon posts:

Low-budget PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang hier het Vraag & Aanbod tab in de gaten te hebben gehouden voor een redelijk goedkope upgrade, heb ik besloten om een nieuwe upgrade te doen.

Ik speel de volgende games:
-CS:GO (kan ik nu ook al redelijk goed runnen, alleen heb ik geen constante 60 fps wat wel leuk zou zijn)
-Minecraft
-Misschien een beetje BF3 en COD: Black Ops 3

Het volgende heb ik al samengesteld bij Alternate.nl:
Intel Celeron G3900
Kingston HyperX 1x4GB 2133Mhz DDR4
MSI H110M Pro-D
(Totaal €131,88)

Ik ben hier gegaan voor Socket LGA1151 zodat ik nog die upgrade mogelijkheid heb naar nieuwere CPU's (oftewel i5-6600, misschien wel i7-6700 oid), en natuurlijk DDR4.)

Ik heb nu een Intel Core2Duo E6300, 3GB DDR2, en een GTX480 (i know bottleneck to the max). GPU heb ik dus al.
M'n PSU is een Antec 620Watt Pro Current-Gamer (met cablemanagement) en een Antec GX500. SSD heb ik pas geleden nog gekocht (250GB Samsung 850 EVO) en ik heb een 250GB HDD, en een 300GB HDD.

Ik gebruik een 1080P monitor, dus ik wil ook de spellen op die resolutie kunnen spelen.

Zal dit allemaal werken? En zal dit me zeker weer een jaartje op de been houden?

Oh, en houd het aub bij Intel. Ik heb het niet zo met AMD CPU's... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 18:37 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:25
(jarig!)
Leuk mar... Waar zijn de starters vragen? Ik mis onder andere wat je budget is..

DAA beleid
Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Puddi Puddin schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:48:
Leuk mar... Waar zijn de starters vragen? Ik mis onder andere wat je budget is..

DAA beleid
Handleiding Pricewatch
Als je het gelezen hebt kan je al zien dat ik de genoemde games op een goede 60FPS(+) wil draaien, maar de upgrade onder de €140 houden (zoals de genoemde componenten). Ook heb ik de componenten genoemd die met het moederbord, de CPU en het ram geheugen moeten werken (GPU, PSU, HDD's etc.)
Het geen wat ik wil weten is of de samenstelling die ik heb genoemd zal werken en aan mijn eisen zal gaan doen. ;)

Overigens heb je naar DAA beleid gelinkt, niet CAA beleid, maar dat terzijde. :P

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:07
Als die e6300 core2duo altijd stock heeft gedraaid met een gtx480, dan gaat een upgrade naar een g3900 celeron zeker een boost opleveren, ik gok dat skylake bijna dubbel zo hoge IPC zal hebben vergeleken met conroe. En dan loopt zo'n g3900 stock al bijna 1ghz hoger.

Het is niet de meest ideale oplossing (een g3258 met overclock naar 4ghz oid zou beter zijn, of nog beter, direct een i5) maar het is zo goed als onmogelijk dat je frames er niet op vooruit zullen gaan.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zou toch ook proberen de videokaart te verkopen voor 30/40e en daar nog iets aan geld op stuk te slaan.

dan heb je ruwweg 200e te besteden. meer nog als je ook je huidige cpu enz verkoopt.

g3528 + moederbord voor 100e en 100e voor een 7970/280x.

je cpu is nu een flinke bottleneck, maar de videokaart kan ook niet echt meer mee.

Nukezone FTW