Toon posts:

Medion MD8860 bios update mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik had een leuke Medion MD8860 op de kop getikt voor weinig.
Toen ik hem vandaag aanzette om Win 10 vers te installeren was ik te laat en was hij al naar Windows geboot, echter zei de Medion tool dat er een BIOS update klaar stond en ik dacht waarom ook niet.
Update netjes laten uitvoeren en laten rebooten, nu zit ik met een zwart scherm en enkel een draaiende cpu fan.

CMOS batterij al verwijderd en ook al het jumpertje verzet, mocht echter allemaal niet baten.

Hebben jullie nog tips?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-12 21:24

Nemesizz

Untouchable

echter zei de Medion tool dat er een BIOS update klaar stond en ik dacht waarom ook niet.
Nu weet je waarom niet.

BIOS updates moet je alleen doen als je een probleem ondervind wat opgelost word met een update.
Geen problemen? NIET updaten.
Een BIOS update is niet hetzelfde als een driver update, met een foute BIOS update kun je je moederbord 'bricken'.

Zoals je nu gemerkt hebt zit aan een BIOS update de nodige risico's, helemaal als het via zo'n update tool verloopt.

Met een beetje geluk zit er een recovery optie in, hoe (en of) die werkt wil verschillen per fabrikant.
Soms moet je de driver/recovery CD/DVD gebruiken , die in de optische drive doen en wachten (staat namelijk soms een recovery BIOS file op).
Bij andere moederborden kan het soms ook door een BIOS file op de root van een USB stick te zetten (soms moet die wel een specifieke naam hebben, of op een specifieke locatie op een USB stick staan).

Kan zo snel even niet de handeling vinden bij een Medion, staat wel duidelijk een waarschuwing bij een BIOS update dat je er geen garantie op hebt en dat je je moederbord definitief kan beschadigen (niet echt beschadigen, maar wel 'bricken' waardoor die ook niks meer doen).

Maar, ik zou eerst de recovery disc proberen, en hopen dat die werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Gooi maar dicht, heb een ander moederbord gekocht